homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > User reviews

Mededelingen

User reviews Zin om je persoonlijke ervaringen over een bepaald product te posten? Daar kunnen we allemaal lessen uit trekken. Het kan in dit forum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 06-02-2007, 15:09
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Toft Audio ATB 24-8-2 console mixer (4000 €)

Ik zou voor de Toft of de TL audio console gaan, de keuze is volstrekt afhangklijk van je smaak...zoals alles in audio.

Die S100 is vooral een summing mixer, de preamps trekken op niet veel (my experience), en ik ga ervan uit dat jij vooral in de EQ en de preamps geïntereseerd bent sinds je maar 8 kanalen wil, de eq op die trident is wel goed, maar de toft zou beter moeten zijn.

pzz
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 06-02-2007, 15:48
Active Member

Reputatie: Jerboa is op goeie weg

SUPER!!

De preamp is niet zo belangrijk daar ik Ridge Farm Gas Cooker gebruik om aan te dikken en te boosten. De Eq en de summing is idd waar het om gaat.
Bij de Toft zijn er ook nog wa meer routing mogelijkheden en een uitgebreidere EQ en monitorsectie dan de TL audio. De noisefloor van de Tl audio is ook wel heel hoog...

Zou je de Presonus Central Station er nog achter steken of monitors recht op de tafel? Die gebruik ik nu als monitorsectie.

Klinkt aantrekkelijk, kan niet wachten om hem te testen!

Nog iemand suggesties?
Thx!
grtz,
Jerb

[ Bewerkt door Jerboa on 6/2/2007 16:15 ]
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 25-07-2007, 03:10
Member

Reputatie: jazztronauts is op goeie weg

hallo waxx

in je review van de toft atb mixer schrijf je:
de line in is ook switchabel naar een instrument in (DI dus)

ik kan hierover nochtans niets terugvinden in de handleiding, zie ik
iets over het hoofd?

alvast bedankt voor je reactie
johan
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 01-10-2007, 18:58
Vintage Member

Reputatie: Question is op goeie weg

had deze review nog niet gezien. Ben wat aan t rondneuzen met google omdat de 24 kanalen wat krap worden waar ik de (vaste)pa doe. Deze is wel duurder dan de mackie, allan&heath, soundcraft... maar ik ben er gewoon verliefd op. Hier staat hij aantrekkelijk in promo IDeal Audio. Wat zeg ik hij, zij En waxx, al wat meer info over deze tafel? Alles ok?

Q

Laatst gewijzigd door Question; 01-10-2007 om 19:02
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 01-10-2007, 19:07
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jerboa Bekijk bericht
Hey Waxx,
Voor welke zou jij gaan?
Heb hier een soundcraft series 200 staan maar zou ik willen verkopen. Is veel te groot (iemand interesse?).

Welke komt er voor u het meeste uit, heb eigenlijk maar 8 kanaals nodig.

Toft Audio ATB ATB-16 console mixer

TRIDENT S100 8-channel mixer8 ch trident mixer

Tl Audio M1

Een van de 3 of andere opties binnen de prijsklasse?
Thx and grtz,
Jerb
zeker de Thoft, de Trident/Oram mixers zijn wel goed van sound (zitten dicht bij de originele trident, zoals de Thoft), maar hebben een slechte reputatie qua bouwkwaliteit de laatste jaren. Hun grotere mixers (de dream series schijnen nog ok te zijn, maar de rest is vrij onbetrouwbaar qua duurzaamheid. De Thoft is iets beter qua klank, goedkoper voor wat je krijgt en zeer stevig gebouwd. Voor die prijs is er niets beter (concurenten zijn bvb Daking/Wunder Audio/Neotek/D&R/... die allemaal veel duurder zijn.)
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 01-10-2007, 23:16
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht

Je hebt per kanaal een aparte monitor volume potmeter en een panmeter, zodat je uw sends niet moet gebruiken bij het tracken. Dit is een zeer handige functie die men in elke mixer zou moeten inbouwen.
kan je dit wat verduidelijken? Je bedoeld met monitor PFL/AFL? Wil je "tracken" even definieren?

Q
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 03-10-2007, 06:39
Vintage Member

Het blijft stil hier? Ik heb hier nogal vragen onbeantwoord gehad maar dit interesseerd me nu wel! Ik heb de manual eens nagekeken voor de signal flow en zie wel wat je bedoeld maar begrijp nog niet wat je bedoelde met het gebruiken van sends voor tracking. Bedoel je dit met sends werken ondertussen dat je een aux monitord oid(dat werkt dan ook alleen als je een monitor op de aux hebt, die heb ik momenteel niet)?
Wat mij enorm tegenvalt bij ATB toft is dat er geen foto beschikbaar is waarop je kan zoemen zodat je eens goed kan kijken per sectie. de fotos daar worden blur, ook de tekeningen in de manual(pdf)

Q

Laatst gewijzigd door Question; 03-10-2007 om 06:43
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 16:15
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waxx Bekijk bericht
Hij is nog niet te krijgen buiten het pilot project, maar zal in de eerste 3 maanden van 2007 overal leverbaar worden (oa bij Thomann Cyberstore, die officiele Toft verdeler is)
Enig idee waarom die tafels nog steeds niet aangeboden worden bij thoman? Waar kan ik die dan best gaan kopen?
ken je deze shop? Home

groetje
Ben

Laatst gewijzigd door Question; 02-10-2008 om 16:19
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 16:53
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

Hi res genoeg?

Van die sends bij het tracken omwille van een aanwezige monitor knop snap ik ook niet onmiddelijk. Die monitor is een tape monitor, maw wat er van je DAW terug komt naar de tafel.
Indien je maar een set koptelefoons hebt te voeden, en ermee kan leven dat de koptelefoon mix dezelfde is als wat er door je controle room monitors komt, kan je inderdaad met de monitor mix je koptelefoonmix voeden zonder aan je sends te komen.
Maar hier is werkelijk niets speciaals of uniek aan, dat is standaard bij elke in-line console, je hebt dan altijd per kanaalstrip een kanaal dat naar tape/daw gaat (grote fader meestal) en een kanaal dat terugkomt van tape/daw (meestal een kleinere fader of in dit geval gewoon een pot meter).
Indien je aparte koptelefoon mixes wil, los van de control room moet je nog steeds prefader sends gaan gebruiken om die mix op te stellen.

Kleine tip: een hoofdtelefoonmix maken met sends is lastig en meestal veel werk om goed te doen, daarom is er een toffe, luie manier die noemt 50/50 cueing.
Daarbij ga je door de koptelefoon sturen wat de control room hoort en via een aux-ingang op de koptelefoon versterken (Behringers POWERPLAY PRO-XL HA4700 kan dit bv.) aangesloten per koptelefoon op een respectievelijke aux prefader send kan je dan met koptelefoon bijdraaien wat de artiest te weinig heeft, zoals bv. meer click en bass voor de drummer, meer zang voor de zanger, meer percussie voor de bass, etc.
Je hoeft dan maar een paar knoppen bij te draaien en je kan je monitormix in de controlroom behouden zoals je zelf wil.

Edit: btw, "tracken" is een hip woord voor het opname stadium. Veel engineers splitsen opnemen en mixen over verschillende studios en engineers en noemen de studio waar ze opnemen dan een trackingstudio, en waar ze mixen een mixingstudio.

Pzz

Laatst gewijzigd door _-RidDim-_; 02-10-2008 om 16:56
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 02-10-2008, 18:44
Vintage Member

Thx Alexander!

yes genoeg res

Wat dacht je van deze, nog luiere manier? Aviom Products | Mixers | A-16II Personal Mixer

Laatst gewijzigd door Question; 02-10-2008 om 18:50
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten