homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Opnamestudio Constructie & Inrichting

Mededelingen

Opnamestudio Constructie & Inrichting Hoe isoleer je je homestudio of repetitieplek? Wat voor materialen heb je nodig om in een beperkte ruimte een efficiŽnte muziekruimte in te richten? Hoe zit dat met electriciteit en andere bekabeling? Vragen rond akoestiek? Dit is dť plek ervoor.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 16-02-2011, 09:58
Active Member

Reputatie: klankeffect is op goeie weg
Standaard nieuw eigen wereldje...

hi,
binnenkort verhuis ik naar een leuk appartement in Gent. Ik heb daar een kamer voor mijn studio te arrangeren.

Ik heb een bureau werkblad van 90 diep en daarachter zou ik stands plaatsen voor mijn monitors. Op het werkblad in het midden komt uiteraard mijn beeldscherm.. Zal dit mijn stereo beeld vervuilen?

Als ik speakerstands koop waarvan het platform 29 op 29 is, is dit voldoende groot om hier dan mijn isolatiepads van 33 op 26 te plaatsen? Mijn speakers zijn uiteraard kleiner dan dat.

grtz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-02-2011, 11:08
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: nieuw eigen wereldje...

In het kort. Ja het zal je stereo beeld in het midden erg vervuilen. Ik raad dan ook om beeldscherm achter de lijn van de monitors te plaatsen. Niet altijd even makkelijk maar wel de beste optie om een beeldscherm in het midden te plaatsen tussen de luidsprekers.
Je ziet vaak genoeg in wat pro level studios een lcd/plasma in de muur weg gewerkt die "achter" de luidspeakers zitten.

Wat je kan doen is de vorm van je luidspreker stands uit je werkblad zagen zodat je luidsprekers meer naar voren geplaats kunnen worden ten opzichte van je monitor.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-02-2011, 13:25
Vintage Member

Reputatie: bert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerdbert stoltenborg wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mauce Bekijk bericht
In het kort. Ja het zal je stereo beeld in het midden erg vervuilen. Ik raad dan ook om beeldscherm achter de lijn van de monitors te plaatsen. Niet altijd even makkelijk maar wel de beste optie om een beeldscherm in het midden te plaatsen tussen de luidsprekers.
Je ziet vaak genoeg in wat pro level studios een lcd/plasma in de muur weg gewerkt die "achter" de luidspeakers zitten.

Wat je kan doen is de vorm van je luidspreker stands uit je werkblad zagen zodat je luidsprekers meer naar voren geplaats kunnen worden ten opzichte van je monitor.
Maar....
Als je een groot scherm hebt en dat zet je tussen de speakers zodat de voorkant van de speakers flush is aan het scherm, dan zul je minder last hebben van diffractie (wat het stereobeeld verslechtert) dan wanneer je een gat hebt tussen de speakers.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-02-2011, 14:22
Moderator

Reputatie: Mauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatieMauce heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bert stoltenborg Bekijk bericht
Maar....
Als je een groot scherm hebt en dat zet je tussen de speakers zodat de voorkant van de speakers flush is aan het scherm, dan zul je minder last hebben van diffractie (wat het stereobeeld verslechtert) dan wanneer je een gat hebt tussen de speakers.
Idd dat bedoel ik ook, alleen is mijn nederlands de afgelopen maanden beetje achteruit gegaan... Het idee van flushmounting monitoring. Moet je wel een behoorlijke beeldscherm hebben niet?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-02-2011, 10:33
Vintage Member

Reputatie: Radix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatieRadix heeft een uitstekende reputatie

Ik ben meer bang voor de reflectie van het bureaublad, tenzij dat naar jou toe helt, of vol ligt met rommel. (dure apparatuur hihi)
Natuurlijk moet de weg van luidspreker naar jouw hoofd ruimschoots vrij zijn van obstakels. Teken het horizontaal en verticaal eens uit voor jezelf. Respecteer (minstens) de 2 keer 30 graden, en (minimaal) oorhoogte voor de tweeter, dat is best hoog. 'kBen benieuwd.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 18-02-2011, 22:13
Active Member

Reputatie: klankeffect is op goeie weg

yes, thx voor de reacties, handige info
ff uitgetekend met potlood, ga eens met autocat tekenen en dan post ik wel.

andere vraag: iemand aanraders voor speakerstands. Bij Thomann zijn er bij die ik moet opvullen met zand maar die zijn niet in hoogte verstelbaar, is het aan te raden om daar een rubberen mat (dikte 2cm of zo) en blok hout gevolgd door mijn isolation pads te leggen?
grtz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten