homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-02-2011, 12:38
Member

Reputatie: badslayer is op goeie weg
Standaard kleine studio maken wat het beste kopen

Hallo,

Ik en mijn vriend willen een kleine studio bouwen, voor het opnemen van raps.
We willen rond de 250 euro besteden.
Wat hebben we allemaal nodig?
-USB Mic
-Windschermpje
-Standaard

En is zoiets ook aan te raden? :
sE Electronics ProjectStudio REFLEXION FILTER Studio Reflectie filter voor akoestiek verbetering bij microfoon opnemen € 99,95

Een standaard hebben we al, voor de mic.

Welke matrialen kunnen we het beste kopen?

Gr.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-02-2011, 12:40
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: kleine studio maken wat het beste kopen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badslayer Bekijk bericht
Wat hebben we allemaal nodig?
De minimum setup | homerecording.be
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-02-2011, 13:00
Active Member

Reputatie: MaxdB is op goeie weg

als je veel spettert tijdens het rappen is dat wel fijn voor de omstanders ja, als je met een usb mic gaat werken denk ik echter niet dat het je geluid aanzienlijk verbetert, kun je die 100 euri beter voor een goeie mic gebruiken
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 10:01
Member

Reputatie: badslayer is op goeie weg

Maar wat voor mic moet ik dan kopen? Het enige wat ik eigelijk ken is een USB mic, zijn er andere mics dan van goede kwaliteit? en waar moet je die dan op aan sluiten?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 10:03
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Alles lezen helpt ook, Pixie gaf je deze link al, klik er dan ook op

De minimum setup | homerecording.be
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 17:48
Senior Member

Reputatie: silak2attack wordt hier goed onthaald

daar gaan we weer.... hahaha sm 58 zal het maar zeggen. en nee die is niet bling bling hahaha
succes met lezen badslayer

en welkom op HR.be
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 24-02-2011, 18:39
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badslayer Bekijk bericht
zijn er andere mics dan van goede kwaliteit?
Nee, USB is wel een beetje top of the line...
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 00:11
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald

Er wordt hier altijd verwezen naar de standaardkost op dit forum, ook door mij. Maar joh, ga een keer naar een muziekzaak. Daar zijn ze mede voor. Deed ik ook in de jaren 80 en 90, er was geen internet. Af en toe wel eens een miskoop gedaan, maar dat was dan vaak omdat ik geen informatie had gevraagd. Op dit forum vindt men de vraag wat je het best kan aanschaffen een beetje dom, omdat we hier de basiskost kennen. In een muziekzaak niet.
Groet,
Bart.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 00:17
Vintage Member

Reputatie: satriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstralingsatriani heeft een prima uitstraling

Bart, Ik ben het met niet helemaal eens...
Ik vind de mensen die hier vragen stellen niet dom... Maar wat mij altijd verbaast is dat mensen blijkbaar wel dit forum kunnen vinden, en eenmaal hier belandt niet meer weten hoe ze moeten zoeken.
En zeg eerlijk: De vraag die badslayer stelt is niet de eerste keer dat dat gevraagd is.. En het is ook zeker niet de eerste keer dat erop geantwoord wordt. (En wat dat betreft ook vast niet de laatste keer voor beide opties)

@Badslayer: Nee, je bent niet dom... Het is best wel een klein beetje ingewikkelde materie, maar als je even goed snuffelt op dit forum (o.a. de beginnersgidsen lezen) dan vind je meteen het antwoord op alle vragen die je waarschijnlijk op dit moment hebt.
En over een maand of 2, vind je de antwoorden op de vragen waarvan je nu nog niet eens wist dat je ze ging stellen, en over 100 jaar... tja, dan zijn we allemaal dood... (trlalaalalalalalaaa)
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 25-02-2011, 03:36
Senior Member

Reputatie: Dekkorr wordt hier goed onthaaldDekkorr wordt hier goed onthaald

Eigenlijk zouden we OF niet moeten reageren op zo een vraag (eventueel met een verwijzing naar de zoek functie).
Of we moeten serieus reageren en TS proberen te helpen, met oplossingen op maat (welke natuurlijk al te vinden zijn op het forum, maar toch).

Er zijn nu al vrij veel topics gaande waar ditzelfde wordt besproken.

Als ik antwoord mag geven op de eerste vraag:

Is er een mogelijkheid door te sparen naar een hoger budget?

Nee?

Dan zou ik een Shure SM58 kopen met een audiointerface, dit kunnen er velen zijn, denk hierbij aan M-audio of tascam. Vereiste is een mic preamp (XLR aansluiting voor de microfoon).
Bij een SM58 is een 'wind filter' niet noodzakelijk en akoestische aanpassingen als een Reflection filter ook niet.

Upgraden kan goed, een SM58 is nooit weg en met een interface a 150 euro kun je best een tijdje vooruit.

Wat ook handig kan zijn:
Koptelefoon, vooral handig bij het opnemen.
Monitor speakers, maar dit gaat lastig binnen je huidige budget passen vrees ik.

Lezen, leren, proberen, vallen, opstaan, lezen, vragen, vette opnames!

Veel plezier!

Groetjes, Frank

PS: een vraag is nooit dom, het is een uiting van onwetendheid
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten