homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 18-12-2006, 17:32
Active Member

Reputatie: giel12 is op goeie weg
Standaard Problem detected with audio clock

Hey beste homerecorders

Vandaag wilde ik verderwerken aan mn nummer voor de compilatie-cd. Ik opende Protools LE 7.0 en vervolgens mn bestand. Ik duwde vervolgens op play en toen kreeg ik de boodschap: "Problem detected with audio clock. Check that your clock source and sample rate are correct."

Volgens mij zijn ze correct. En zo niet, waar kan ik deze instellingen dan aanpassen?

Of is er iets anders aan de hand en wat moet ik doen?

Ik heb zelf ook al wat gezocht alvorens jullie te raadplegen, maar tevergeefs. Er werd enkel gemeld dat dit met dual core processors wel vaker gebeurt, maar ik heb geen dual-core.

Ik dank jullie alvast!!

Mvg
Giel
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 18-12-2006, 21:06
Moderator

Reputatie: boppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstralingboppertje heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Problem detected with audio clock

Ik krijg dit fenomeen (in cubase) als mijn adat ingang aangesloten is op een apparaat dat op 48Khz staat, en interface synced hiermee. Als dit het geval is, Apparaat op 44.1 kHz zetten doet het voor mij, of project op 48kHz, of interface master zetten.

Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-12-2006, 12:48
Active Member

Reputatie: Prez is op goeie weg

Kijken bij playback engine en/of preferences als het sample rate op 44,100 KHZ staat. Normaal moet er daar iets verkeerds in staan.

Moest je niet direct iets vinden kan je misschien vlug eens een nieuwe sessie openen en iets opnemen in midi --> afsluiten en saven --> opnieuw openen en kijken wat het geeft.

Best altijd 44,100 khz en 24 bit kiezen. 48 khz is meer voor sessies bedoeld voor uitzendingen, DVD,...
Pas op je kan het doen maar het neemt meer geheugen van je computer en 44,100 khz is zeker goed genoeg.

Lukt het ondertussen al met sampletank enzo ?

Ik ben sinds gisteren begonnen met midi in protools, het is wel nog even wennen maar ik vind het wel goed.

Wat ik nu ook eindelijk eens gedaan heb is die DVD: 'protools, method one' bekeken. Had ik veel eerder moeten doen,
er staat enorm veel interessante informatie op !

greetz

Emanuel
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-12-2006, 18:40
Active Member

Reputatie: giel12 is op goeie weg

Morgen eerste werk!

Dank voor de reactie's.

@Prez:
Protools is wat mij betreft even goed als cubase op het vlak van midi. Wat men ook beweert... Method one is een aanrader het leert je doodeenvoudige dingen en ook uitgebreidere handelingen waaronder ook midi! veel succes ermee!

Nogmaals bedankt!

Mvg
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 28-03-2010, 16:36
Active Member

Reputatie: Thijss is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boppertje Bekijk bericht
Ik krijg dit fenomeen (in cubase) als mijn adat ingang aangesloten is op een apparaat dat op 48Khz staat, en interface synced hiermee. Als dit het geval is, Apparaat op 44.1 kHz zetten doet het voor mij, of project op 48kHz, of interface master zetten.
Amaiii daar heb ik dus uren naar gezocht he

48 khz en het loopt eindelijk goed
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten