homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Overige audio software, drivers en digitale technieken

Mededelingen

Overige audio software, drivers en digitale technieken Alle andere audio software vragen en discussies over digitale opnametechnieken, drivers of besturingssystemen kunnen hier terecht.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-01-2011, 21:13
Junior Member

Reputatie: sjaakspaak is op goeie weg
Standaard Geen geluid via Korg PadKontrol

Hallo,

Zojuist heb ik mijn Korg PadKontrol ontvangen en aangesloten.
Drivers geinstalleerd (Windows XP), aangesloten via USB, herkend door Windows, alle lampjes/pads branden. Cubase 5 opgestart, Drum Agent One plug-in opengezet, een bepaalde kit gekozen en... geen geluid als ik de pads indruk.

Ik heb het ook getest met andere plug-ins (EZ Drummer, Kontakt, etc.),niks!
Ook geprobeerd via Devices > MIDI Device Manager wat Korg producten toe te voegen (PadKontrol staat er niet bij), werkt allemaal niet.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 30-01-2011, 01:16
Vintage Member

Reputatie: Mister CJ wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Geen geluid via Korg PadKontrol

Welkom Sjaakspaak op HR.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 30-01-2011, 02:34
Senior Member

Reputatie: BRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstralingBRDR heeft een prima uitstraling

Inderdaad welkom.

-Heb je de nieuwste drivers (van de site) geďnstalleerd??
-Zeker dat je in cubase het juiste apparaat bij je MIDI opties hebt geselecteerd?
-Padkontrol staat aan voor je Cubase opstart??

Voor de rest leuk toestel als het werkt!

Groeten,...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 30-01-2011, 03:51
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

De Padcontrol is een programmeerbare MIDI-controller. Elke pad kan dus elk willekeurig MIDI-commando versturen. Wanneer je een softsynth gebruikt, dan wordt deze aangestuurd door specifieke MIDI-commando's. Als jij met je padKONTROL signalen naar die softsynth stuurt waar deze niets mee kan, dan zul je dus geen geluid horen.

Kijk eens in de gebruikershandleiding die je bij de padKONTROL gekregen hebt. Hierin staat perfect hoe je elke pad kunt programmeren. In Groove Agent One kun je zien welke note-waarde elke pad dient te hebben. Let er wel op dan als er C1 staat, de padKONTROL op C2 moet staan (althans, dat is zo bij mij).

In Cubase moet je de track waar je Groove Agent One hebt gezet als input de juiste MIDI-controller selecteren. De padKONTROL staat in principe gewoon genoteerd als een USB-MIDI device. Als je de pads aanslaat kun je wel zien wanneer je de juiste USB-MIDI controller hebt. Hernoem dan gelijk die controller, zodat je in het vervolg de padKONTROL gemakkelijker kunt vinden.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-01-2011, 08:43
Junior Member

Bedankt voor het welkom en de snelle reacties allemaal!

Wellicht moet ik erbij vermelden dat mijn geluid via een externe M-Audio Fast Track Pro gaat en de PadKontrol alleen via USB verbonden is (degene bij wie ik het apparaat heb zien werken had het ook zo, vandaar).

@BRDR
Yes, nieuwe drivers van de site geďnstalleerd en de Padkontrol staat aan als ik Cubase opstart. Bij de MIDI opties kan ik echter de Padkontrol nergens vinden. Sterker nog, als het goed is zou ik zoiets als deze opties moeten krijgen? (dit is geen screenshot, voorbeeld uit een ander forum):

Ik krijg echter:

Heb het ook geprobeerd bij Add Midi Device, maar daar staat de PadKontrol niet bij. Heb ook wat andere Korg apparaten geprobeerd maar helaas...

@Duuk
Ik heb de pads geprogrammeerd via de enter/setting knop en laten corresponderen met die in Groove Agent One (ook geprobeerd met bv. C2, C3 n.a.v. wat je zei dat C1 bij jou correspondeerde met C2), ik hoor ook nog steeds niks. Wat betreft de juiste MIDI-controller input selecteren op de track van Groove Agent One, dat kan niet. Er staat alleen 'All MIDI inputs' en 'Fast Track Pro MIDI-in'.

Ik heb het idee dat ik het apparaat in Cubase op de een of andere manier moet installeren/integreren/configureren, maar ik heb geen idee waar of hoe...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-01-2011, 18:09
Junior Member

Opgelost!

Ik moest het handmatig (als GM Device) een naam geven via de 'MIDI Device Manager'. Vervolgens bij 'VST Connections > External Devices' aangeven dat er een extern apparaat is aangesloten en dát dan weer linken aan de naam die ik had gegeven aan het GM Device. Een bijzonder proces in mijn mening

Bedankt voor de hulp allemaal!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten