homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 12:30
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Oktava/Brauner/Neumann op klassieke gitaar

Mannen,

Voor wie zelf wat wil experimenteren: ik wil gerust de wav's van deze (korte) stukjes ter beschikking stellen. Laat iets weten in deze thread: als er belangstelling voor bestaat, dan zie ik of ik ze via de HR-server ter beschikking kan stellen.

JB: je opstelling klopt ongeveer met hoe ik het heb gedaan, met uitzondering van (1) het reflectiescherm, en (2) ik ben/was niet de gitarist...

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 12:52
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

In beide fragmenten hoor ik een soort van vervorming. 'k Luister wel op de ingebouwde luidsprekers van m'n MacBook ... Straks eens luisteren op de Yamaha's. Als ik 't nu zou moeten verwoorden zou ik gaan voor een storend geluid door compressie op snaren die lichtjes mee-resoneren, of zoiets.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 12:56
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Inderdaad mooie opnames. De ademgeluiden storen wel in de eerste opname. Af en toe een ademstoot kan "stilistisch" werken, als captatie van een gepassioneerde speelstijl, maar hier is het alleen maar een raar bijgeluid.

Misschien kan je beruchte studiosok hier soelaas bieden, in de mond van de gitarist gepropt?

Ik vind die reverb ook heel mooi, maar misschien is hij een tikje te overdadig aanwezig.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 13:41
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierke Bekijk bericht
Ik vind die reverb ook heel mooi, maar misschien is hij een tikje te overdadig aanwezig.
Mmm. 't Is de natuurlijke galm van mijn opnameruimte. Moeilijk weg te krijgen, dus...
Bos, ik vat je omschrijving niet helemaal. Laat eens weten of je het ook hoort op je moni's. De opname is behoorlijk "clean" opgenomen, en - naar ik kon horen - bevatte ze geen echt hoorbare distortion.
alain
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 19:23
Active Member

Reputatie: M&M Music Studio is op goeie weg

Ik sluit me aan bij de meerderheid van de andere reacties.
Nr 2 is veel beter; héél goed zelfs, maar een haartje teveel reverb. Misschien een paar oude matrassen in de opnameruimte leggen??
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 19:33
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik vind dan de eerste sample weer beter klinken.

Ok, het ademen is wel opvallend maar het is iets meer "forward" en vind het beter passen bij de sound van de gitaren.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 21-01-2011, 23:04
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Bos, ik vat je omschrijving niet helemaal. Laat eens weten of je het ook hoort op je moni's. De opname is behoorlijk "clean" opgenomen, en - naar ik kon horen - bevatte ze geen echt hoorbare distortion.
alain
Net geluisterd op m'n monitors en hoofdtelefoon, klonk prima. Raar, want de ingebouwde luidsprekers van m'n MacBook gedragen zich anders prima.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 15-09-2013, 20:45
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Ik vind dan de eerste sample weer beter klinken.

Ok, het ademen is wel opvallend maar het is iets meer "forward" en vind het beter passen bij de sound van de gitaren.
De topic dateert al een van enkele jaren terug. Ondeertussen heb ik al wat live-opnames gemaakt. Wat dat ademen van de muzikant betreft, ik hoor dit ook regelmatig bij solo muzikanten (violisten, cellisten ed) en koor tijdens mijn liveopnames . Vooral bij de inzet van de eerste noten start men dikwijls met een hevige inademing. Tijdens het masteren probeerde ik vroeger die weg te werken door een steile fade-in. Eigenaardig genoeg vinden de muzikanten dat niet correct. Het hoort erbij... Zo zie je maar dat smaken verschillen...
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten