homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Compilatie-cd

Mededelingen

Compilatie-cd Een dedicated subforum voor het Homerecording.be compilatie-cd project.

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 22:46
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Compilatie inzendingen en commentaren

Zeg nee tegen de quantize knop! da's de oplossing voor je opmerkingen 8-)
Het is gewoon verleidelijk in zo'n technisch systeem om alles wiskundig te gaan benaderen, maar de 'soul' ligt hem in het spelen en inzingen op je eigen groove. Alleen dan krijg je echte muziek, en geen spelende machines.
En al dat gaat ongeacht of je plugins of oude machines vanuit de 60's ofzo gebruikt.
gewoon een tip. De dag dat ik dat ontdekte is mijn muziek er serieus op vooruit gegaan! En dat leidt vaak tot eindelose retakes, maar een keer dat die perfecte take erin zit, ga je oh zo blij zijn!

pzz&merry chistmas
  #22 (permalink)  
Oud 24-12-2006, 23:28
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

100%

#23 (permalink)  
Oud 25-12-2006, 13:14
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg

Ben het helemaal eens met de paar laatste posts hieronder. Ik heb héél lang gewoon alles gequantized maar ben de laatste tijd toch meer aan het voelen dat het juist die subtiele 'afwijkingen' zijn die het menselijk en naja organisch ivp mechanisch maken :-)

Ik heb in mijn inzending (of je t nou hoort of niet haha) trouwens wel veel ingespeeld/laten inspelen en de quantize knop nauwelijks gebruikt. De drums zijn samples (op hihat na) (geen quantize trouwens), rhodes in refrein is een plugin, de effecten maar dat was het wel. De rest (rhodes, bas, gitaar en natuurlijk zang) zijn gewoon analoog ingespeeld.

Je kan ook min of meer 'humanizen' via cubase, maar het is dan wel volkomen random. Ik doe dit alleen heel subtiel..
  #24 (permalink)  
Oud 25-12-2006, 13:32
Senior Member

Reputatie: faderbug is op goeie weg

'humanizen via cubase', een contradictio in terminis. :-) en als dat inderdaad met een random functie gedaan wordt zijn we er nog niet : menselijk gedrag is niet willekeurig maar gericht doch onvoorspelbaar

je zou er trouwens nog van verbaasd staan hoe moeilijk het is een computer iets 'random' te laten doen, ze kunnen immers alleen met algoritmen werken.

[ Bewerkt door faderbug on 25/12/2006 12:36 ]
  #25 (permalink)  
Oud 25-12-2006, 13:41
Member

Reputatie: Ver1 is op goeie weg

haha ja dat bedoelde ik met 'volkomen random', je kan gewoon de velocity en position, met bv +5 en -5 als 'grenzen', willekeurig laten varieren. Bij MIDI dan. Dus als een noot normaal een velocity van 100 heeft kan ie nu tussen de 95 en 105 zijn. Maar ik ben het met je eens dat dit nog lang niet menselijk klinkt, dat zijn juist de (bewust of onbewust) gerichte afwijkingen.
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten