homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Community > Content Feedback

Mededelingen

Content Feedback Dit is een speciale kategorie waarin je kommentaar kan geven op op items van buiten het forum, zoals de foto's in de image directory, artikels en dergelijke. Threads worden hier automatisch gegenereerd als iemand een artikel of foto geplaatst heeft.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 02:00
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie
Standaard IK Multimedia iRig microfoon voor iPhone en iPad

Er werd een nieuw item gepost in de homerecording.be content sectie:

Citaat:
De iRig MIC is de eerste 'handheld' condensor microphone voor iPhone, iPod Touch en de iPad speciaal ontwikkeld voor al je mobiele geluids behoeftes. De iRig Mic is ideaal voor zangers, vocalisten en songwriters die op reis zijn maar ook perfect om speeches op te nemen, instrumenten, optredens of andere geluidsbronnen in de studio, podium of 'in het veld'.
Om het originele en complete item te lezen ga je naar IK Multimedia iRig microfoon voor iPhone en iPad

Commentaar kan je hieronder geven.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 16-01-2011, 11:00
Member

Reputatie: Gertje is op goeie weg
Standaard Re: IK Multimedia iRig microfoon voor iPhone en iPad

Ziet er erg aantrekkelijk uit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat is b.v. kwaliteit van opname, kan de mic hoge geluidsdruk aan?
M.a.w. is het bruikbaar in een band (o.a. big band).
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 16-01-2011, 16:45
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Een paar opmerkingen:

- De eerste electret voor iPhone is 't zeker niet. Alle microotjes zijn electrets geweest tot nu toe. Geen dynamische, geen "echte" condensator mics.

Citaat:
De iRig Mic werkt niet met de 1ste generatie iPod touch omdat die geen mic input hebben.
- Hij is dus even goed als de mic input van de iPhone. En die is niet voor zang of muziek ontworpen. Die ingang is soms verbazend goed, maar wat bv. met de automatische gain?

Persoonlijk zou ik 'm dus wel eens willen testen, maar ik zou 'm niet kopen...
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-01-2011, 17:15
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Die Alesis StudioDock voor iPad is blijkbaar een degelijk alternatief, kan je je eigen microfoon aansluiten. En als de iPhone/iPod ook een microfooningang hebt, kan je daar eigenlijk ook een simpel kabeltje met xlr langs de andere kant voor gebruiken ...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19-01-2011, 23:20
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling

Net aangeschaft en verbazingwekkend leuk eigenlijk !
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-02-2011, 00:31
Vintage Member

Reputatie: frederic wordt hier goed onthaaldfrederic wordt hier goed onthaald

Doet me een beetje denken aan Smaart voor Iphone van SD6
Maar dan voor audio measurement.

iAudioInterface | Studio Six Digital
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools