homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 23:48
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald
Standaard Hoe krijg ik Guitar rig aan de praat...en de handleiding zichtbaar...

Ok, gitaar opgenomen, in de effecten guitar rig geselecteerd, een amp en een effect geselecteerd....Bij playback volledige stilte. Nu wil ik niet lijken op een jongen die te lui is om de handleiding te lezen, maar als ik die wil openen, kom ik in de klauwen van windows 7 media player terecht, die niet fijn de handleiding voor mij opent, maar een soort vaag keuzemenu van tv en radio stations. Daar vroeg ik dus niet om.
Twee vragen dus. Wie kan mij helpen?
Bart.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 00:40
Senior Member

Reputatie: bart noorderling wordt hier goed onthaaldbart noorderling wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Hoe krijg ik Guitar rig aan de praat...en de handleiding zichtbaar...

Ik heb de handleiding online gevonden. In het hoofdmenu moet je bij 'in', het L of R knopje uitzetten met de muis. Die kan ik beide niet uitzetten, ze blijven branden. Er is nog iets aan de hand. Mijn gitaar opname klinkt alleen door het rechterkanaal. Ik heb bij devices-vst connections (cubase) als input R gekozen en als output stereo out. Wat gaat er fout?
Bart.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 11:50
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Hoe krijg ik Guitar rig aan de praat...en de handleiding zichtbaar...

Je neemt een mono-bron (je gitaar) op op een stereo-spoor. Aangezien je als input R gekoezen hebt, neem je dus op op het rechterkanaal van je stereo-track.

Je moet dus een mono-track opnemen!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 16-01-2011, 23:27
Senior Member

Dank je Alex, voor je tip. Het scheelde ook om de knop mono op mijn Tascam aan te zetten... Maar nog steeds zorgt Guitar Rig voor problemen. Nu is het zo, dat de gitaarpartijen via guitar Rig moeten lopen, ongeacht of ik dit als effect heb geselecteerd of niet. Dat vind ik al curieus. dat zou niet zo'n probleem zijn, als er geen soort eeuwigdurende echo klonk. Ik heb de latency op de Tascam verhoogd, verlaagd, dit bracht geen verbetering. De Gibson bleef in de echoput.

Ik heb op het hoofdmenu van guitar rig L en R om hun beurt uit en aan gezet. Allebei uit-geen echo, wel geluid, maar de fader in Cubase pikt niets op.

Uiteraard heb ik mezelf ervan verwittigd dat het gehele rack van guitar rig leeg was-geen versterkers, geen effecten-maar de echo bleef. Computer opnieuw opgestard-echo bleef.

Kijken of de echo er ook was bij de bijgeleverde soundfiles in guitar rig. Ook daar was de echo aanwezig. Fout bij mij of fout bij programma?

Wie o wie?
Bart.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 16-01-2011, 23:55
Senior Member

Een oude post over problemen met Guitar rig gelezen. Pixies raad opgevolgd: Release driver in background aangevinkt, aangezien asio driver maar één applicatie tegelijk aankan. Maar dan: wel audio, geen fader uitslag, Cubase neemt niets op.

Mijn settings: input mono US 122L R, output stereo out. Monitor functie ingeschakeld, rode opname knoppen aan. Ik begrijp er geen zak meer van.
Bart.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-01-2011, 00:33
Vintage Member

Reputatie: d-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatied-ter heeft een uitstekende reputatie

Heej, heb je guitar rig na installatie als stand-alone gestart? Dit is vaak van cruciaal (?) belang bij NI products. Ik heb de guitar rig versie die bij komplete 5 zit, nooit geen probleem gehad, niet als ffctplugin en niet als stand-alleen....
Audio settings juist? Audio interface met juiste routings?

Chrs, deeter
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17-01-2011, 07:59
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Die "echo" zou wel eens een geluids"loop" kunnen zijn. Ben je zeker dat je interne microfoon (dus via je interne geluidskaart) niet actief is?
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 17-01-2011, 09:03
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

- Tascam niet op mono zetten
- MON MIX knop op Tascam op COMPUTER zetten
- Gitaar in input R
- In Cubase bij Device Setup de Tascam ASIO-driver als audio-device selecteren
- In Cubase bij VST Connections 2 mono-inputs aanmaken (de L en R)
- In Cubase een mono audio-track aanmaken
- De input van deze track op input R zetten
- De output van deze track op "Stereo Out" zetten
- Als insert-effect van deze track Guitar Rig zetten
- Versterker etc. in Guitar Rig selecteren
- Track op record-enabled zetten (rode knopje)
- Monitorknopje (met speakertje erop) van track op Auto zetten

Als je nu speelt/opneemt zou het toch goed moeten gaan ...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 17-01-2011, 18:38
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfreeze Bekijk bericht
- Tascam niet op mono zetten
- MON MIX knop op Tascam op COMPUTER zetten
- Gitaar in input R
- In Cubase bij Device Setup de Tascam ASIO-driver als audio-device selecteren
- In Cubase bij VST Connections 2 mono-inputs aanmaken (de L en R)
- In Cubase een mono audio-track aanmaken
- De input van deze track op input R zetten
- De output van deze track op "Stereo Out" zetten
- Als insert-effect van deze track Guitar Rig zetten
- Versterker etc. in Guitar Rig selecteren
- Track op record-enabled zetten (rode knopje)
- Monitorknopje (met speakertje erop) van track op Auto zetten

Als je nu speelt/opneemt zou het toch goed moeten gaan ...
Mr Freeze, bedankt voor je reply. Ik snap niet zo goed, waarom je de Tascam niet op mono moet zetten. als ik dit niet doe, hoor ik mijn gitaat maar door één schelp. en waarom moet je bij VST Connections twee kanalen aanmaken? Gitaar rig is toch geen VST instrument, maar een effect? Ik zie Guitar rig niet eens terug in mijn lijst van VST instrumenten. Maar goied, ik ga eerst eens proberen wat je zegt.
Bart.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 17-01-2011, 22:26
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart noorderling Bekijk bericht
Mr Freeze, bedankt voor je reply. Ik snap niet zo goed, waarom je de Tascam niet op mono moet zetten. als ik dit niet doe, hoor ik mijn gitaat maar door één schelp.
Dan heb je de MON MIX knop niet geheel op COMPUTER staan. Op zich mag de mono-knop wel op mono staan hoor, maar bij playback vanuit Cubase heeft die knop geen enkele functie. Hij zorgt ervoor dat als je de MON MIX op INPUT hebt staan dat een eventuele mono-bron toch naar beide speakers (L en R) wordt gestuurd.
Citaat:
en waarom moet je bij VST Connections twee kanalen aanmaken?
Ok, ook dat hoeft niet per sé. Als je alleen maar input R gebruikt, kun je ook alleen die aanmaken. Zorg er in elk geval wel voor dat je een mono-input aanmaakt.
Citaat:
Gitaar rig is toch geen VST instrument, maar een effect? Ik zie Guitar rig niet eens terug in mijn lijst van VST instrumenten.
Klopt. Dat heb ik ook nergens gezegd
Citaat:
Maar goied, ik ga eerst eens proberen wat je zegt.
Bart.
Succes! En laat ff weten of 't gelukt is?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten