homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 21:34
Member

Reputatie: saskesan is op goeie weg
Arrow Windows 7 of Windows XP ??

Beste

Pro tools of Reason of FL studio ect..., werken ze beter op Windows 7 of Windows XP ??

Ik heb een computer: 2ghz + met 2gb ram, meet specs weet ik nu niet zo uit het hoofd, maar is dat voldoende voor muziek te maken met pro tools of andere muziek softwares of MOET ik voor 4gb ram gaan enz...??

tyxxxxxx
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 21:39
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Windows 7 of Windows XP ??

Met 2GB ram zou ik maar net XP durven draaien, dus ik zou zeker niet de 7 gaan draaien.. als je XP reeds hebt (wordt volgens mij toch nietmeer verkocht) dan zou ik eerder gaan voor een upgrade qua RAM dan besturingssysteem..
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 22:04
Member

Reputatie: saskesan is op goeie weg

dankje voor je reply

maar met 2gb ram & xp, kan ik geen pro tools of andere softwares op draaien ?? of is het moeilijk ?? Moet ik voor 4GB ram gaan ..?

dankje
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 22:09
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Je software maakt niks uit qua aantal RAM om te draaien, eerder om DEFTIG te kunnen functioneren. Dus je kan gerust je DAW's die je voorhanden hebt hierop draaien, maar meer is vaak beter in dit geval.

Vanaf meer dan 4 gig moet je wel naar 64bit gaan, als je bij 32bit blijft is 4G het maximum. Je kan je programma's erop draaien. Maar de 7 heeft sowieso een pak meer tierlantijntjes dan de XP, dus met 2 gig zou ik het eerder wagen met die laatste..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 16:14
Member

Reputatie: Machinist is op goeie weg

ik zou er lekker 2 gig bij in plakken voor Ä45,- ik had vista erop staan en heb van de week xp er op gezet en dat werkt veel stabieler.tevens had ik ook 2gb werkgeheugen en heb er 2 bij ingeprikt
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 16:48
Vintage Member

Reputatie: Fenderwim wordt hier goed onthaald

Je vraag gaat van een vreemd standpunt uit.

Protools, Reason of FL studio zijn drie DAW's met een totaal ander uitgangs punt.

Net zoiets als je zegt zal ik een Lamborghini , een Saab of een Volkswagen nemen.
En daarmee wil ik niet zeggen dat het geen goede wagens zijn, maar je moet wel weten wat je er mee wilt doen. Dit geld ook voor software.

Denk hier eerst eens goed over na.

Als je hardware geen belemmering is dan is het nu de tijd om met Windows 7 te starten. Als je een goed werkende XP hebt en dat is meestal het geval, kan je nog even wachten tot dat het echt nodig begint te worden wegens nieuwe software die op XP problemen gaat geven. Zal nog wel even duren.

Groeten

Wim
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 17:04
Senior Member

Reputatie: Motoko wordt hier goed onthaaldMotoko wordt hier goed onthaald

Windows 7 is op dit moment samen met Mac OS X het beste OS om pro audio bewerking op te doen. Zeker als je moderne multi-core en multi-threading CPUs gebruikt.

Het is ook met 2GB aan geheugen prima om een DAW te draaien met Windows 7. Met 2GB aan geheugen zou een installatie van een x64 versie wat minder voor de hand liggen (ook gezien compatibiliteit), maar bij meer dan 4GB is het zeker aan te raden. Zelfs als je qua DAW op 32-bit zou blijven draaien.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 18:23
Senior Member

Reputatie: Rockit is op goeie weg

Persoonlijk wacht ik met een nieuw OS altijd op het eerste service pack. Voor windows 7 komt dat eraan, aangezien de release candidate al uit is (Windows 7 Service Pack 1). Nog even XP-en dus, voor mij (Vista ? Wa's da ?).

Als je een (multicore) systeem nieuw in te richten hebt is dit wel het moment om voor windows 7 te gaan en ivm toekomstbestendigheid zou ik meteen voor de 64 bits versie gaan.

gR.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 00:09
Member

Reputatie: Machinist is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rockit Bekijk bericht
(Vista ? Wa's da ?).
Windows Vista is de op een na recentste versie van Microsoft Windows, een reeks besturingsystemen ontwikkeld door Microsoft voor het gebruik op pc's, voor zowel thuisgebruik als zakelijk gebruik en de opvolger van Windows XP. Windows Vista is net als Windows 2000 en Windows XP gebaseerd op de Windows NT-kernel (kern van het besturingssysteem), en draagt het versienummer Windows NT 6.0. Het was de bedoeling Vista begin 2006 uit te brengen, maar Vista verscheen uiteindelijk op 30 november 2006 voor bedrijven, en op 30 januari 2007 voor consumenten [1]. De lijfspreuk van Windows Vista is The Wow Starts Now. Windows Vista is op 22 oktober 2009 opgevolgd door Windows 7.

Windows Vista was eerder bekend onder de codenaam Windows Longhorn.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 11:03
Senior Member

Reputatie: Rockit is op goeie weg

lol Serious ?

gR.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten