homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:07
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald
Standaard iPad dock met audio en MIDI

Deze dock maakt de iPad in een klap nog interessanter voor de muzikant...
Dedicated audio en MIDI in- en outputs maken de iPad een echt muziekinstrument:

NAMM 2011: Alesis StudioDock gives iPad audio and MIDI I/O | MusicRadar.com
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:12
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald
Standaard Re: iPad dock met audio en MIDI

Vinden ze nu niet vanalles uit om die exclusieve ipad een aantal functies toe te meten die een gewone laptop al jaren met gemak aankan?
Als je een mobiele DAW nodig hebt, dan gebruik je toch een laptop?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:18
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald

Feit is wel dat er voor de iPad zeer veel interessante muziekapplicaties uitkomen, zoals de synthesizers van Korg en de midi controllers die je zelf kan samenstellen.
De iPad is ook veel mobieler en door het touch screen handiger dan een laptop.

Ik heb geen Apple aandelen, ik heb zelfs geen iPad... Maar het toestel begint me wel meer en meer te interesseren.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:29
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Nobel Bekijk bericht
Vinden ze nu niet vanalles uit om die exclusieve ipad een aantal functies toe te meten die een gewone laptop al jaren met gemak aankan?
Als je een mobiele DAW nodig hebt, dan gebruik je toch een laptop?
Sommigen vinden een iPad gebruiksvriendelijker, comfortabeler, blabla ...

Bekijk het zo: toen de eerste PCI-express, USB- en FireWire-interfaces uitkwamen, en de laptop dus ook geschikt werd voor opnemen zullen er ook critici geweest zijn die zeiden: 'dat kan je toch al jaren op de desktop met PCI?'.

Natuurlijk kan je dat, maar da's toch geen reden om te stoppen met ontwikkelen?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:31
Vintage Member

Ik zie de iPad ook helemaal niet als een vervanging voor een DAW PC.
De iPad lijkt me zeer handig als controller of software synthesizer omwille van zijn hands-on controle in plaats van steeds de muis te moeten gebruiken.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 20:38
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Touchscreen bestaat al langer hé

Ge zijt voor of ge zijt tegen, en iedereen zal daar wel z'n eigen reden om hebben. Mijn reden ... Apple is sexy! Neen, niet waar hoor. Volgens mij ligt de sterkte vooral in de no-nonsense: neem 't ding op uw schoot en gaan. Natuurlijk kan je dat ook met een laptop, maar dat voelt heel wat anders aan.

Zelf heb ik er geen. Net zoals de iPhone ben ik er wel serieus in geïnteresseerd, maar vind ik 't een beetje te duur ... Ik wacht wel nog een paar modellekes af, 't is niet dat ze er slechter op worden
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-01-2011, 21:42
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

YES EINDELIJK

no shit, ooit gaat m'n ipad mee het podium op, weg met die laptop
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 03:44
Senior Member

Reputatie: Johnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaaldJohnny Nobel wordt hier goed onthaald

De processorkracht van een ipad in achting genomen, maakt van het ding toch een pure gadget in vergelijking met een laptop hoor. Als je er een instrumentje van kan maken, dan koop ik liever echte instrumenten dan een hebbedingetje. Maar zoals eerder al aangehaald; ieder zijn mening he.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 08:27
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

@ Johnny Nobel:

Ooit al ns serieus de iPad uitgeprobeerd? En dan bedoel ik niet in de winkel wat Fruit Ninja liggen spelen

Moest je een dag kunnen prutsen met alle serieuze muzikale apps zou je best anders reageren denk ik
Het is gemakkelijk iets te bekritiseren wegens het gebrek aan kennis natuurlijk.

Of koop je bv. liever een echte Reactable van 25000 euro ipv een app van nog geen 10 euro?
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 08:43
Senior Member

Reputatie: MultiMusica is op goeie weg

Leuk speelgoed!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten