homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 18:45
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Drum overhead Shootout.

Ah, prachtig resultaat!
2 zijn dus de Oktava's, maar prima, ik vond ze na 5 het beste klinken.
En die Tbone haalde je er zo uit, ja :-)
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 20:09
Junior Member

Reputatie: DaanM is op goeie weg

Pixie, een vraagje:

Heb je voor de Oktava's en de Sontronics telkens de standaard cardioid capsule gebruikt?
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 20:13
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Yep.
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 14-01-2011, 22:35
Senior Member

Reputatie: Carlier74 wordt hier goed onthaald

Grappig, ik heb niet zo veel ervaring met opnemen, maar had de Sontronics die ik zelf ook heb direct herkend. Dat had ik niet verwacht. Ik had de rest trouwens toevallig ook goed maar zag net de antwoorden op blz 2 staan. De sm57 zijn wel makkelijk te herkennen.

Ik vind dit een leuk idee (blind luisteren). Zou wel meer kunnen op dit forum. Soort van wijnproef feestje..
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 04:12
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Pixie,

Zeker een leuke test. 4 vond ik een verschrikkelijke sound, dus ik denk niet
dat ik echt een ribbon-overhead man ben :s. 1 nogal vlak en karton en drie
3 net niet wat het moet zijn.

Tussen 2 en 5 kon ik moeilijk kiezen en ik weet niet of het door de mics
komt of de bias door spelen en micplaatsing. Dus das wel jammer. In elk
geval hadden de Oktava's een meer dan bruikbare sound met een goed
gedefinieerd laag. En dat lucht op gezien deze op mijn lijstje staan voor
SDC
Thanks voor de moeite
Pie
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 15-01-2011, 07:55
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

P.S.: het mono-mysterie is opgelost.
Ik ben blijkbaar een beetje overhaast te werk gegaan en heb per ongeluk telkens dezelfde microfoon zowel links als rechts opgenomen.
Ik zal over enkele weken de test nog eens trachten over te doen met echte stereo-koppels .
Mijn excuses hiervoor.
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 08-08-2011, 20:40
Senior Member

Reputatie: Kyuss wordt hier goed onthaald

Hele leuke test!

Ik wil graag mijn C2's binnenkort eens vervangen. Ik heb een Rode NT2 waar ik veel mee doe, maar nooit drums. Hoe kan ik die Rode NT2 in dit rijtje plaatsen, of zit ik er sowieso een kilometer naast? En mocht het een goede oplossing zijn, kan ik dan een nieuwe nt2a bijkopen of is een paartje wel heel erg gewenst?

PS: Iemand ervaring met de se 4400?
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 08-08-2011, 21:41
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Rode NT2 en Rode NT2-A zijn compleet verschillende microfoons met toevallig een gelijkaardige naam. Zelfde met Rode NT1 en Rode NT1-A. Rode NT1, NT1-A, NT2& NT2-A zijn allemaal goed bruikbaar als overheads (voor vanalles eigenlijk). Zoek een Rode NT1 of Rode NT2 ('t zijn dezelfde mic's), en je zit safe.
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 08-08-2011, 23:24
Senior Member

Reputatie: Kyuss wordt hier goed onthaald

Geen enkel verschil dus tussen de NT1 en de NT2?
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 09-08-2011, 06:19
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kyuss Bekijk bericht
PS: Iemand ervaring met de se 4400?
Ik heb net een stereosetje sE4400a gekocht, maar heb de kans nog niet gehad ze uit te testen als overhead.

Vorig weekend heb ik ze wel uitgetest op elektrische gitaar en backing vocals en ik ben erg tevreden van de aankoop.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten