homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 30-12-2010, 18:43
Member

Reputatie: Roy-776 is op goeie weg
Question Logic Pro 8/9 training ja/nee ?

Hallo allemaal,

Aller eerst, ik hoop dat ik in het goede topic zit.
Aangezien ik een beginnen producer ben, en hier mensen zitten met veel meer ervaing dan mij, stel ik hier even mijn vraag om jullie ervaring(en) te vragen.

Ik werk zelf met Logic Pro 8.
Met volle tevredenheid.

Ik heb het boek aangeschaft: Logic Express / Logic Pro 8 training series.
Bij de Apple Store.

Ik ben al aardig opweg in het boek, maar toch twijfel ik soms over 2 dingen.

1. Is het nuttig om een officieel certificaat te halen??
Dit kan op diverse plekken, o.a. bij het Multi Media College in Amsterdam.

2. Is het handig om een cursus Logic Pro 8/9 te volgen bij bijvorbeeld het Multi Media College.

Of zijn prive lessen beter aangezien ik een visuele beperking heb kan dit in mijn nadeel zijn.

De prijs van zo'n pakket (all inclusive) 995,-.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-12-2010, 05:09
Senior Member

Reputatie: huug92 wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Logic Pro 8/9 training ja/nee ?

Hoy Roy,

Wat wil je dan eigenlijk met dat certificaat? Het overgrote merendeel hier op HR maakt muziek (met o.m. Logic) zonder certificaat maar mét resultaat.
Die cursus zal natuurlijk leerrijk zijn maar ik vind het wel erg veel geld, vooral omdat je alles kan leren door "het te doen", manuals te lezen, training sessies te proberen en last but not least : je vragen hier te posten.
Succes
Hugo
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 31-12-2010, 11:59
Active Member

Reputatie: StijnMichiels is op goeie weg

Hallo,

Ik heb dezelfde cursus Logic Pro doorlopen in BOEKVORM. Daar staat alles in wat in de Certificated opleiding ook wordt behandeld, met het nodige werkmateriaal in Logic-projecten. Voor nog geen 50 euro ben je een heel pak slimmer indien je alles zeer goed bestudeerd en herhaalt.

Om effectief deze cursus in klasverband te gaan volgen vind ik het een beetje nutteloos. Voor dat geld heb ik extra hardware waar ik veel meer mee kan bereiken op opnamegebied!

Maak een planning op voor jezelf waarin je op vaste tijdstippen en dagen jezelf verplicht om een hoofdstuk te studeren en toe te passen in Logic. Daarna kan je eens proberen de dingen die je hebt geleerd toe te passen op je eigen opnameprojecten. En zo ben je vertrokken!

Als je grote amibitie hebt om je eigen studio te runnen in de toekomst, dan kan je natuurlijk altijd als kers op de taart het certificated examen gaan afleggen. Je moet voor jezelf uitmaken in hoeverre je dat zinnetje nodig hebt om op je website of naamkaartje te plaatsen.

Er zijn veel mensen die veel minder kennis of skills hebben dan goede opnameknakken, maar toch meer bereiken omdat ze er even enkele 10000'en (TIEN) euros tegenaan kunnen gooien om een superstudio in elkaar te proppen. Natuurlijk wilt het oog ook wat, maar met gearslutten kan je nog altijd niet fatsoenlijk opnemen.

Spendeer je centen in hardware en kennis die je echt vooruit kan helpen! Enkele privélessen kunnen meer opleveren dan een module te kopen waarvan je denkt dat hij het werk voor U kan doen. Jij bedient nog altijd zelf de knopjes, maar je moet weten hoe

Met andere woorden: een slimme kerel met een 8 kanaals module kan een beter product bereiken dan een persoon met een 64-kanaals mengpaneel zonder ervaring.

Greets,

Veel succes!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 01-01-2011, 14:32
Member

Ik reageer even gelijk voor iederee. :-)

Bedankt voor jullie uitleg.
Het zelfde wat jullie zeggen dat begon ik mij later te realiseren.
Veel dingen dat in mijn boek staan (Logic Pro en Express 8 Training series) komen overeen met de lessen via het Multi Media College.

Ik ben al aardig opweg in het boek, maar ga het nog een keer volgen (was op de helft) aangezien ik het een beetje heb laten zakken.

Jullie hebben wel gelijk idd, het certificaat kan een leuke toevoeging zijn, maar zegt verder niks. Als ik een Trance track produceer o.i.d. en het klinkt goed, niemand die kijkt naar je certificaat.

Ik ben zelf niet vanplan om een bedrijf op te richten :-)

Ik wil jullie ieder geval erg bedanken, en mocht ik vragen hebben dan kan ik deze uiteraard hier stellen :-)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 01-01-2011, 17:58
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Ik heb enorm veel geleerd van MacProVideo.
Enorm leerrijke site!
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 02-01-2011, 10:06
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foesters Bekijk bericht
Ik heb enorm veel geleerd van MacProVideo.
Enorm leerrijke site!
Ik zal eens een kijkje nemen :-) Bedankt.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 02-01-2011, 11:10
Member

Reputatie: bigben is op goeie weg

misschien een handige link :Category:Logic - Audio tutorials & database project
groeten , Ben
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 02-01-2011, 12:40
Senior Member

Reputatie: sebastiankind is op goeie weg

Kijk op youtube de 'logic ninja' filmpjes zoals wel vaker gezegd wordt. Daar begon ik toen mee icm het logic pro boek. Ik kan je vertellen, dat boek heb ik drie keer opengeslagen, weg 50 euro, en internet werd mijn beste raadgever. Maar vergeet niet, je moet het zelf toepassen. Je leert alleen in dit vak door te doen, dus staar je niet dood op de theorie.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 02-01-2011, 14:46
Member

Bedankt van voor de links :-) Echt super.
Ja uiteraard moet ik het zelf doen, maar heb handige basis trucks al wel geleerd uit het boek :-) waar ik zelf niet 1 2 3 was op gekomen.

Logic Ninja heb ik vaker gezien :-D Erg goed.
Gelijk even beide websites tussen mijn favorieten gezet en bij me Top Sites in Safari....

Nu vind ik ze altijd terug :-D

Erg cool

Laatst gewijzigd door Roy-776; 02-01-2011 om 14:53
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten