homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 03-12-2006, 19:24
Junior Member

Reputatie: Ziffix is op goeie weg
Standaard voice over hardware

Hi you guys

Om onze artikelen kracht bij te zetten zijn we sinds kort op www.audioforum.be gestart met VIDEOSHOOTS ter aanvulling van geschreven teksten.

Video-opnames gebeuren met een Sony HDR-SR1E.
Als soft heb ik ter beschikking: Ulead Video Studio 10plus, Vegas 4.0 en Soundforge 7.0!

In het laatste projectje heb ik wat voice-over toegepast, opname gebeurde met m'n logitech headset.

Wat wil ik nu?

Voor een verantwoord budget zoek ik nu naar een oplossing om degelijke stemopnames te kunnen doen via de pc.

Benodigdheden? Microfoon (condensator), mic pre/processing, audio-interface (pc)

Wie kan me goede tips geven?

Thanx a million!

Marco
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 03-12-2006, 19:37
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: voice over hardware

de standaard voice over set up is

Electrovoice RE20 (dynamische) mic voor gewone voice over (commentaar bij docu/nieuws/...), een Nuemann U87 mic voor herinspreken van dialogen voor bvb tekenfilms of gedubte films. De mic word dan aangesloten op een AMS Neve 1073 of 1081 preamp die naar uw digitaal systeem gaat via een goede a/d convertor.

Zeer belangrijk bij voice over is dat het geluid niet bijgekleurd wordt. Daarom zou ik u afraden met een goedkope condensator te werken omdat die ongeveer altijd serieus gekleurd zijn in het hoog. De Nuemann U87 heeft dat bijna niet, maar zal te duur zijn voor uw budget (reken 2500 a 3000 €). De RE20 is de dynamische standaard en niet zo overdreven duur (500 €), dus koop hem.

een AMS Neve preamp zal wel wat te duur zijn voor u, net als wat men in de broadcast industrie goede convertors noemt. Ik denk dat voor beide de beste goedkope oplossing een RME Fireface 400 (soundcard en preamp ineen) zal zijn (800 € of zo). Je kan goedkoper gaan, maar dat zal de kwaliteit serieus negatief beinvloeden (als je het toch doet, ga dan eens kijken naar de tascam US122L of de presonus firebox, beide zijn voor hun prijs meer dan ok.)

[ Bewerkt door waxx on 3/12/2006 18:38 ]
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 03-12-2006, 19:51
Junior Member

Reputatie: Ziffix is op goeie weg

Hoi Waxx

Bedankt voor je uitvoerige antwoord, ik merk dat het recht uit je audioziel komt!
Stuk voor stuk degelijke adviezen, heb in een vorig leven radiowerk gedaan en jingles/commercials opgenomen in een eigen projectstudio. Ben dus niet helemaal een leek..., vooral die Neve is een sublieme suggestie. De beste pre/pros die ik ooit hoorde.

Let wel, je hebt het over "goedkopere" condensators die snel gaan kleuren. Je hebt 100% gelijk, er gaat niets boven de lijnrechtheid van een Neumann, maar kijk even waarvan ik kom en wat de concrete doelstelling is.

Het eindproduct is een (momenteel) een 640*480 videoresolutie (3MPBS) en een degelijke 16bits/44.1 stereoquality sound.

Het moet gewoon een pak beter klinken dan een stemopname via een logitech mic via de standaard soundcard.

Kan je je aanbevelingen in die zin bijsturen? Een ferme kwaliteitsopstap, maar niet het meest haalbare?

Dus graag wat adviezen van budget condensators, pre/prossesors en interfaces.

Dacht eerder in de richting van...

Behringher B2 of Rode NT1000
Behringher ULTRAVOICE DIGITAL VX2496
E-MU 1212M

Digitale verbinding uit (Behringer), digitaal in (E-MU).

Is maar een 1ste lijstje, staat nog niets vast...

[ Bewerkt door Ziffix on 3/12/2006 18:59 ]
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 04-12-2006, 10:38
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

sorry, maar die condensators zijn totaal niet geschikt voor voice over wegens veel te veel gekleurd in het hoog. Blijf dan best bij een Shure SM58/57 (57 wel met plopscreen) of een Senheiser E815 dynamische micro op een goede preamp. Dat zal veel betere resultaten geven.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten