homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-11-2006, 19:42
Senior Member

Reputatie: nastyskillz is op goeie weg
Standaard Mixer of Mic Pre ?

Waddup Y'all

Ik ga deze week me nieuwe spullen ophalen die klaarliggen:

Emu1212m, SE 2200A en de Soundcraft Compact4 mixertje.

Maar mijn vraag is of ik beter een mic pre kan halen ipv een mixer, iets als de Tube Pre, ART V3 of de SP VTB-1 ofzo.
Of is deze soundcraft beter, hoor er goeie dingen over en de man van die zaak adviseerde mij deze.

En kwa geluidskaart denk ik ook eigenlijk aan de ESi pro julia of M-audio 24/192.
Maar volgens paar revieuws heeft die emu het beste geluid, meer gefocused, gedetaileerd en natuurlijker geluid, mischien dat jullie het beter weten kwa praktische ervaringen.

Of als jullie een nog beter setje weten in deze prijsklasse hoor ik het graag, het mag ook iets duurder kosten als de kwaliteit maar goed is.
Ik kan via termijnen betalen dus dat komt wel goed.
Later wil ik graag de fmr RNP halen, maar die verkopen ze helaas niet in nederland.

Alvast bedankt voor jullie hulp !
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-11-2006, 20:41
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Mixer of Mic Pre ?

hey nasty,

Ik heb vroeger veel met soundcraft gewerkt, en moet zeggen dat zij echt wel een mooie sound hebben (zeker de eq!).
De andere pré's die je aanhaalt zijn ok, maar vermoedelijk niet echt beter dan de pré's op de soundcraft. (ik ken de compact4 zelf niet)
Plus, een mixer stelt je in staat om te kunnen monitoren zonder latency en andere problemen, terwijl je bij een preamp je monitoring op je kaart moet regelen.

Qua geluidskaart denk ik dat de Emu veruit de beste keuze is, de M-audio op nummer 2.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-11-2006, 21:32
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik ken ook de compact niet, maar als die dezelfde pre's heeft van de grote of de folio reeks, dan kan je daar zeker niet boven met die die je noemt. Ik zou zowiezo, mocht je een pre willen doorsparen tot ongeveer 500 € voor een goede pre, want wat jij daar vernoemt zijn brakke pre's. Een FMR RNP, Grace 101, True Design P-Solo of een Summit Audio 2BA-221 zijn zowat de onderkant van de goede losse preamps. als je die niet kan betalen gebruik je beter wat op uw mixer of soundcard zit, want die zijn bij goede merken (soundcraft/Mackie/A&H, ... voor mixers, tascam, E-Mu, Motu, Presonus, RME, Echo, ... voor soundcards) even goed of beter dan de losse die in die prijsklasse zitten.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-11-2006, 04:22
Senior Member

Hey boyz,

Thanx man voor jullie reactie en advies, nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben.
En hoe zit het verschil met de soundcraft en de trackmaster pro ? want die kan ik opeens heel goedkoop krijgen(200euries) via marktplaats.
Of is het de moeite niet waard kwa geluidskwaliteit.

Nogmaals erg bedankt vrienden !
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-11-2006, 04:39
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

puur op preamp, denk ik wel dat de focusrite zal winnen, hoewel ik nogmaals geen idee heb hoe die specifieke soundcarft klinkt. Focusrite budget aparatuur klinkt ok, niet bijster interessant, maar wel goed, wel niet te vergelijken met de isa reeks ofzo.

De soundcraft geeft je daarintegen meer functionaliteit, en waarschijnlijk een zeer goede equiliser!

Pzz
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 29-11-2006, 12:36
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik vind de soundcraft preamps (uit de grotere mixers) die ik ken toch wel beter dan de trackmaster preamp, maar ik ken wel uw mixer niet.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 29-11-2006, 14:34
Groupie

budget soundcraft verschilt nogal van de top range, net zoals bij focusrite, dus nu zitten we ervaring van high(er)-end te vergelijken met budget, heeft weinig zin imo.
Ze zullen wel in mekaars vaarwater zitten.
Er zit maar één remedie op...gaan luisteren! 8-)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 29-11-2006, 14:58
Vintage Member

ik bedoelde ook de Spirit reeks btw, dus niet alleen de ghost of of de grote broadcast en foh mixers.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-12-2006, 02:24
Senior Member

Waxx welke mic kan ik het beste halen ?

-SE 2200A 230 euro
-Studio Projects C1 245 euro
-Rode NT1A 175 euro
-Audio Technica AT4040 SM 360 euro

Ik wil het dus gebruiken met een emu1212m en een soundcraft compact4 mixertje.

Alleen die emu1212m ondersteund geen 96/192 khz opneem en afspeel kwaliteit en ook de wdm drivers zijn niet echt in orde.

Maar als ik gewoon opneem in Adobe Audition met 44/48khz maakt dat niet zoveel uit toch.
En als je mp3's beluisterd op je pc is het toch niet beter dan 48 khz, dus die 96 en 192 khz is niet zo belangrijk of vergis ik me daarin.

Kut emu1212m ik dacht dat het een hele goeie kaart was, dus twijfel nog steeds wat nou de beste keuze geluidskaart voor mij is, die esi pro julia, m-audio 24/192 of toch gewoon de emu1212m.

Help me alsjeblieft...thanx
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-12-2006, 02:25
Vintage Member

de 4040 of de nt1a, eigenlijk vooral de 4040.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten