homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 15-02-2007, 12:27
Active Member

Reputatie: ekzakt is op goeie weg
Standaard Re: Platenlabel beginnen

in eigen beheer uit brengen lijkt mij wel tof!
maar was de topic niet " een label beginnen".
zijn toch 2 verschillende dingen, niet.
mvg
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 15-02-2007, 21:00
Alexxx's schermafbeelding
Categorie moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prima uitstralingAlexxx heeft een prima uitstralingAlexxx heeft een prima uitstralingAlexxx heeft een prima uitstraling
Laatste blog post: wo, 2009-08-05 00:28

Je moet je de vraag stellen of de tegenwerpingen om niet op een label te gaan misschien wel niet de nuttigste info is die je wil hebben vooraleer een label op te starten.

Als je, zoals ik al voorstelde, het serieus wil aanpakken en een vennootschap moet oprichten zal je zeker een business plan moeten maken en daar moeten alle pro's en contra's in opgenomen worden. Dus het is zeker niet fout om ook over de minder leuke aspecten te praten.

Nu, ik heb niet meteen nog het idee wie de topic-starter was. Maar het lijkt me dat iemand die op een forum zo'n basisvragen stelt zichzelf misschien de vraag moet stellen of hijzelf wel geschikt is om een eigen zaak te runnen (ik laat hier nu nog in het midden of je een legaal beroep wil starten of gewoon een "zwarte" hobby). De enige plaats waar je echt de nodige info kan inwinnen zijn de sociale secretariaten, de kruispuntbanken, een notaris, je bank (met adviseurs die die zaken voor je kunnen uitzoeken), je concurrenten (een soort van scouting/marktonderzoek), muzikanten, platenverdelers (winkels, distro's,...).

Laat het me zo stellen, bezint eer ge begint. En ik denk dat dit is wat iedereen hier zo wat bedoelde. Jammer als je het zo niet begrepen hebt. Ik heb niet zozeer de indruk dat hier mensen op dit forum zitten die slechte bedoelingen hebben of die dwars liggen voor de hobby! Topics breidden soms uit. Gelukkig maar. Zo praatten mensen over meer dan het "kotje" waarover het uiteindelijk ging.
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 15-02-2007, 21:03
Active Member

Reputatie: Phokus is op goeie weg

Can I get a AAAAA-lexxx please !
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 09-12-2007, 19:51
Member

Reputatie: Steven Jast is op goeie weg
Stuur een bericht via MSN naar Steven Jast Stuur een bericht via Skype™ naar Steven Jast

welke voordelen heeft eigenlijk een indie label? jij als muzikant maar ook dezelfde persoon met eigen label dus.
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 16-04-2009, 08:34
LPR LPR is offline
Junior Member

Reputatie: LPR is op goeie weg

Hey,
Misschien iets als je nog niet echt iets weet van platenlabels of contracten enzo. Moet je maar eens naar Tunecore.com gaan, maak daar een account en breng een album uit in de iTunes store en nog wel meer stores.
Maar bijvoorbeeld Beatport.com / DJDownload.com etc is meer het grote werk, daar ben ik me op aant focussen,,LPR Recordings!

LPR Productions & Recordings

succes!
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 20-04-2009, 22:54
Junior Member

Reputatie: Goldman2012 is op goeie weg

Hey ,

Daar ben ik ook aan het denken en ook trackitdown voor meer underground .

Ook al gehoord van Feiyr.com .Is ook iets in die richting voor eigen label op te starten .Ben dan ook vooral aan een promo strategy aan't denken .Er zijn zoveel veel tracks dezer dagen .Het moeten floorburners zijn ;-) anders noppes denk ik .

Ik ben dan natuurlijk nog wel een echte leek in de praktijk en heb nog veel vragen maar stap bij stap ...

groeten

Goldman
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 21-04-2009, 09:55
Active Member

Reputatie: dazzled is op goeie weg

Platenlabel begin je ivm de liefde voor muziek. Je verdient er niks aan en je mag blij zijn als je gelijk weet te draaien.

Het beste is om manager te worden van een bandje. Help ze op weg. Regel optredens. Laat hen de muziek maar maken en dan kun jij je richten op de zaken rond om de band.
Regel je ondertussen met de band een dealtje. Zoals, Ik regel optreden, zoveel procent gaat naar mij.

Dit is mijn ervaring dan weer. Ieder kan het anders hebben natuurlijk.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten