Re: Platenlabel beginnen
Je moet je de vraag stellen of de tegenwerpingen om niet op een label te gaan misschien wel niet de nuttigste info is die je wil hebben vooraleer een label op te starten.
Als je, zoals ik al voorstelde, het serieus wil aanpakken en een vennootschap moet oprichten zal je zeker een business plan moeten maken en daar moeten alle pro's en contra's in opgenomen worden. Dus het is zeker niet fout om ook over de minder leuke aspecten te praten.
Nu, ik heb niet meteen nog het idee wie de topic-starter was. Maar het lijkt me dat iemand die op een forum zo'n basisvragen stelt zichzelf misschien de vraag moet stellen of hijzelf wel geschikt is om een eigen zaak te runnen (ik laat hier nu nog in het midden of je een legaal beroep wil starten of gewoon een "zwarte" hobby). De enige plaats waar je echt de nodige info kan inwinnen zijn de sociale secretariaten, de kruispuntbanken, een notaris, je bank (met adviseurs die die zaken voor je kunnen uitzoeken), je concurrenten (een soort van scouting/marktonderzoek), muzikanten, platenverdelers (winkels, distro's,...).
Laat het me zo stellen, bezint eer ge begint. En ik denk dat dit is wat iedereen hier zo wat bedoelde. Jammer als je het zo niet begrepen hebt. Ik heb niet zozeer de indruk dat hier mensen op dit forum zitten die slechte bedoelingen hebben of die dwars liggen voor de hobby! Topics breidden soms uit. Gelukkig maar. Zo praatten mensen over meer dan het "kotje" waarover het uiteindelijk ging.
|