homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-11-2006, 17:50
Member

Reputatie: BBStijn is op goeie weg
Standaard Headphones

Dagdag,

Als ik via mijn cd speler naar de play in (rood en wit = links en rechts) ga, dan speelt het perfect af via mijn boxen, maar als ik dan mijn headphones opzet en de phones knop open draai, dan hoor ik niks door mijn koptelefoon.
Weet er hier iemand wat ik moet doen om dit toch te beluisteren via headphones?
Mijn menpaneel is een soundcraft E6.

Grtz
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-11-2006, 18:14
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Headphones

kan zijn dat de soundcraft de tape-in (de rca ingang die je gebruikt voor de cd aan te sluiten) niet route naar de headphone uitgang, wat vreemd zou zijn maar wel kan.
Wat nog kan zijn is dat er pre fade listening (PFL) op een van de kanalen aanstaat, maar dan zou je ook niets horen door de boxen.

Heb je al eens geprobeert de cd speler op één van de gewone kanalen aan te sluiten? daar kan je gewoon twee rca->jack pluggen voor gebruiken.

Dan moet je iets door de headphone out horen, anders werkt je headphone of de uitgang zelf niet meer. (wat je wss al hebt getest)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-11-2006, 19:46
Member

Hy,

Pre fade listening stond niet op en de headphone had ik ook al op de cdspeler geprobeerd waar hij wel werkte.

Je bedoelt dus om de cdspeler op 2 line-in's van het mengpaneel aan te sluiten?

Het was eigenlijk om te kijken of het volume via t mengpaneel luider was als het volume via de cd-speler...

Bedankt!

[ Bewerkt door BBStijn on 26/11/2006 18:47 ]
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-11-2006, 09:51
Member

Ik heb de handleiding nogmaals nagelezen en heb uiteindelijk gevonden dat je blijkbaar een knopje meer moet indrukken als je het geluid door de playback in jaagt: "monitor playback". Dan wordt het signaal blijkbaar wel naar de headphones gestuurd...

Maar na het nalezen heb ik ook een nieuwe vraag: Als je de output van de cdspeler aansluit op de playback in, en via de record out naar een opnameapparaat gaat, wordt dan ook het geluid van de cdspeler opgenomen (wat voor mij nogal onpraktisch zou zijn)?

Grtz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten