homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers > Linux en muziek productie

Mededelingen

Linux en muziek productie Een speciale zone voor het promoten en bespreken van het gebruik van Linux en verwante open source software in audio en midi geluids productie.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-11-2010, 22:14
Member

Reputatie: socialdefect is op goeie weg
Standaard Jouw track in MixxxOS

Ik ben momenteel bezig met d 2e versie van MixxxOS, het eerste besturingssysteem speciaal voor digitale dj's.

In de nieuwe release willen we ook wat muziek toevoegen zodat gebruikers meteen aan de slag kunnen.
Waaraan de tracks moeten voldoen is het volgende:
  • Vrije licentie bv Creative Commons
  • FLAC, WAV of OGG formaat
  • README bijvoegen met artist info, weblinks, licentie en overige aanvullingen
  • Enigzins gangbaar en prettig om te mixxxen
  • 100% eigen werk of iig 100% legaal

We discrimineren wel behoorlijk want tracks gemaakt met Linux en/of FOSS krijgen voorrang
Het is toegestaan om meerdere tracks aan te melden maar gelieve wel gevarieerd gezien van elke stijl maximaal 2 tracks worden toegevoegd en nooit van dezelfde artiest.

Versie 2.0 gaat ergens komende week uitkomen dus wil je nog in de 2.0 release mag je opschieten. Je kan wel gewoon tracks blijven inzenden want bij elke update worden de tracks veranderd zodat iedereen zijn moment van roem krijgt.

Inzendingen graag via email aan arjan [apestaartje] socialdefect [punt] nl

Laatst gewijzigd door socialdefect; 27-11-2010 om 22:17
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-11-2010, 14:07
Active Member

Reputatie: AutoStatic is op goeie weg
Standaard Re: Jouw track in MixxxOS

En wat is de reikwijdte van MixxxOS? En wie zijn 'we'? En wat betreft het OS zelf, je weet dat de real-time kernel van Lucid slecht presteert op net- en notebooks? En in hoeverre is de audio configuratie geoptimaliseerd? Heb dit laatste geloof ik ook al wel eens op het Ubuntu-NL forum gevraagd maar geen antwoord gehad.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-11-2010, 18:26
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AutoStatic Bekijk bericht
En wat is de reikwijdte van MixxxOS? En wie zijn 'we'? En wat betreft het OS zelf, je weet dat de real-time kernel van Lucid slecht presteert op net- en notebooks? En in hoeverre is de audio configuratie geoptimaliseerd? Heb dit laatste geloof ik ook al wel eens op het Ubuntu-NL forum gevraagd maar geen antwoord gehad.
Van de vorige versies van MixxxOS zijn ondertussen een dikke 800 keer gedownload.
"we" zijn: Ik en de actieve gebruikers.
De realtime kernel is verwijderd in 2.0 (Maverick) gezien de standaard kernel ook een realtime configuratie heeft voor jack. Als er vraag naar is zal ik wel een speciale rt kernel bakken maar lijkt me niet nodig.
Aan audio configuratie is niet meer gedaan dan het instellen van limits.conf, zit er nog wel aan te denken om die rt-wizard van AVlinux toe te voegen voor geinteresseerden.

Laatst gewijzigd door socialdefect; 29-11-2010 om 18:28
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-11-2010, 20:49
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Op het eerste gezicht kan ik me voorstellen dat voor een dergelijke distro een RT kernel wellicht enige performance verbeteringen kan geven, maar geen 'must' is.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-11-2010, 21:16
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

ik gebruik ook geen gepatchte RT kernel meer sedert aantal kernel versies aangezien het niet meer nodig is. Het is waarschijnlijk voor iets, dat er geen RT patches meer gemaakt worden sinds 2.6.33.7.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 29-11-2010, 23:12
Vintage Member

Reputatie: Jacks wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cajmere Bekijk bericht
ik gebruik ook geen gepatchte RT kernel meer sedert aantal kernel versies aangezien het niet meer nodig is. Het is waarschijnlijk voor iets, dat er geen RT patches meer gemaakt worden sinds 2.6.33.7.

Lijkt me onjuist
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-11-2010, 09:49
Active Member

Voor mij is een real-time kernel onmisbaar: IrqPriorities - FFADO - Trac

Tenzij je rtirq/chrt inmiddels ook met een mainline kernel kan gebruiken, zoja, dan hoor ik dat graag.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 30-11-2010, 10:00
Active Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door socialdefect Bekijk bericht
Van de vorige versies van MixxxOS zijn ondertussen een dikke 800 keer gedownload.
Downloaden zegt nog niets over of men het uiteindelijk ook daadwerkelijk gebruikt.

Citaat:
"we" zijn: Ik en de actieve gebruikers.
Heb je enig idee hoeveel actieve gebruikers dat zijn?

Citaat:
De realtime kernel is verwijderd in 2.0 (Maverick) gezien de standaard kernel ook een realtime configuratie heeft voor jack.
Nee, die zit er niet meer in omdat de maintainer van de real-time kernel voor Ubuntu er mee gaat stoppen omdat hij te weinig support en feedback krijgt vanuit de community.

Citaat:
Als er vraag naar is zal ik wel een speciale rt kernel bakken maar lijkt me niet nodig.
Klopt, op zich niet nodig, JACK kan ook real-time draaien zonder real-time kernel.

Citaat:
Aan audio configuratie is niet meer gedaan dan het instellen van limits.conf, zit er nog wel aan te denken om die rt-wizard van AVlinux toe te voegen voor geinteresseerden.
Dus de hele onnodige rambam draait nog op de achtergrond? Echt, niets is frustrerender dan lekker bezig zijn en apt-xapian-index gaat ineens draaien
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 30-11-2010, 21:43
Member

Onnodige rambam?? Dat is gewoon niet mee ge´nstalleerd of aangezet dus maak je om systeem services maar geen zorgen, in de achtergrond draait niet meer dan nodig voor een minimale desktop met Mixxx
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 01-12-2010, 18:26
Senior Member

Reputatie: cajmere is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacks Bekijk bericht

Lijkt me onjuist
hoezo?
Waar kan ik nog een volledige RT patch vinden?

De officiele is niet meer onderhouden:
Index of /pub/linux/kernel/projects/rt
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten