homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 22-11-2006, 20:44
Active Member

Reputatie: Phokus is op goeie weg
Standaard advies voor aankoop gevraagd, mixer & audio interface

Goeiedag!
Vandaag schotel ik jullie deze aankoop voor om hierbij advies te verkrijgen !

ok, ik zou dus een tapco mix 260 fx willen kopen, dit om dan in een m-audio delta 1010LT te stoppen
Wat ik wil kunnen is meerdere kanalen gelijktijdig opnemen, en dit dan nog op afzonderlijke tracks in mijn multi track recorder software
Als ik dit aanschaf, kan ik ook mijn microfoon inventaris uitbreiden met een shure sm58 (momenteel in het bezit van een at2020 en een shure pg58)
ik wil voornamelijk rap opnemen maar ik heb veel projecten waar er dan live gitaren enzo ingespeeld worden
plus ik wil meer tastbare dingen hebben (zal nodig zijn wil ik in de studie richting productie in gent binnen geraken, dit terzijde van de notenleer die ik moet inhalen)

ik zou dan de inserts naar de inputs van die delta leggen
dit is naar mijn weten mogelijk mits je de juiste kabels hebt ("Y" type, insert jack naar zo'n split end rood en wit(weet niet hoe dit noemt, ik denk analoog?))

graag had ik hiervan dus confirmatie gehad, mss enig advies, of enige feedback over deze producten?

alvast bedankt !
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 22-11-2006, 21:10
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald
Standaard Re: advies voor aankoop gevraagd, mixer & audio interface

de toestellen die je koopt zijn eerder lage kwaliteit. Met een goede soundcard kan je ook meerdere kanalen tegelijk opnemen en een goede beginnerssoundcard hoeft niet veel meer te kosten dan deze twee toestellen te samen.

Een Presonus Firebox heeft 4ch in (evenveel als de 1010) in veel beter kwaliteit en heeft 2 redelijke microfoonpreamps on board. Een focusrite Saffire LE is ook goed en als je iets meer kan uitgeven zou ik voor een motu ultralite of motu 8Pre gaan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 23-11-2006, 19:02
Active Member

bedankt voor dit advies
maar ik ben niet echt aan alles dan software matig te moeten regelen, zoals ik al zei wil ik de hands on kwaliteiten van een mixer.
ik neem voor het moment met een soundblaster platinum pro 2 op, ik denk niet dat die delta 1010LT hieronder zit qua kwaliteit toch? en die tapco is onderdeel van Mackie, en hiervan toch al wat goeie dingen over gehoord...(tapco zelf wel he, mackie zelf is natuurlijk legendarisch)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 23-11-2006, 23:25
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Phokus wrote:
bedankt voor dit advies
maar ik ben niet echt aan alles dan software matig te moeten regelen, zoals ik al zei wil ik de hands on kwaliteiten van een mixer.
ik neem voor het moment met een soundblaster platinum pro 2 op, ik denk niet dat die delta 1010LT hieronder zit qua kwaliteit toch? en die tapco is onderdeel van Mackie, en hiervan toch al wat goeie dingen over gehoord...(tapco zelf wel he, mackie zelf is natuurlijk legendarisch)
Zoals je het beschrijft ga je die mixer nochtans gaan gebruiken als veredelde preamp. Het mixen ga je sowieso in de software moeten doen, tenzij je na het opnemen je kabels heraansluit, de outputs van je kaart naar je mixer stuurt en de stereo out terug naar je computer om daar dan het resultaat terug op te nemen (als dat al kan).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 24-11-2006, 09:18
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Ik snap niet helemaal wat je wilt, (inserts naar inputs? Heeft de Tapco geen direct-outs?) maar ondanks dat Waxx beweert dat het allemaal kwalitatief minder goed spul is, ben ik dat niet helemaal met hem eens. Het kost ook even wat anders dan de spullen waar Waxx graag mee werkt. En qua kwaliteit/prijs verhouding zit de M-audio helemaal niet slecht. Tapco is gewoon een goedkopere Mackie en kwalitatief ook zeker niet slecht.

Ik persoonlijk denk wel dat je je gaat irriteren aan de manier waarop de vele kabels aangesloten worden aan de 1010LT, en ik zou eerder de gewone Delta 1010 aanbevelen. Ik heb mijn Delta 1010 gister verkocht voor 300 euro, dus dat valt qua prijs volgens mij best mee. Waarschijnlijk dat je ze via Ebay goedkoper kunt krijgen...

Ik denk dat je geen slechte keus maakt. Maar ik zou eigenlijk wel kijken voor een mixer met direct-outs. Inserts kun je misbruiken als direct-out, maar als je ooit bv. een compressor in je signaalstroom wilt pleuren, heb je daarvoor geen mogelijkheid als je de inserts al gebruikt.

Suc6! 8-)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 24-11-2006, 10:05
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Contender wrote:
Ik heb mijn Delta 1010 gister verkocht voor 300 euro, dus dat valt qua prijs volgens mij best mee. Waarschijnlijk dat je ze via Ebay goedkoper kunt krijgen...
Toeval wil dat ik zeer tevreden ben met mijn MOTU 8PRE en zodus mijn Delta1010 van de hand doe. Ik heb hier trouwens ook nog een goedkoop mengpaneeltje van ETEK staan en een paar Behringer preamps die nog de deur uit moeten.
(kort samengevat, min of meer gans mijn vorige setup)

Mocht je interesse hebben in iets hiervan, kan je me altijd PM'en.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 25-11-2006, 12:22
Active Member

door jullie advies heb ik nu zitten kijken naar die E-mu 1820M.
Zou dit ook een goede vervanging zijn voor die mixer en die delta 1010lt, en is dit van dezelfde kwaliteit als die presonus en focusrite? mijn budget is rond de 550Ä en ik zou wel graag die shure sm58 er nog bij hebben (die kost iets van 100Ä met stand enzo incl)

-ik heb geen firewire card daardoor dat ik dus liefst zo'n pci met breakoutbox heb zoals die emu, en die heeft toch ook al 2xlr inputs en 6 1/4" inputs..

[ Bewerkt door Phokus on 25/11/2006 11:25 ]
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 25-11-2006, 13:31
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

dat je geen firerwire heeft moet je niet tegenhouden om geen firewirekaart te kopen. een PCI firewirekaart kost iets van een 10 a 15 €...
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 27-11-2006, 11:44
Active Member

en wat raad je dan aan als ik moet kiezen tussen de presonus firebox en de focusrite saffire (LE of normaal). Ik wil aparte hoofdtelefoon ouput, minstens 2XLR inputs een paar analoge in en outputs. ik wil dus 2 mics kunnen aansluiten en een synthesizer. (ik vraag me btw ook af als ik dan een amp van een elec gitaar in men soundcard kan pluggen zodat ik de amp niet moet micen). Ik kan niet kiezen buiten op prijsbasis, maar ze liggen alle3 in men bereik..

[ Bewerkt door Phokus on 27/11/2006 10:45 ]
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten