homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 20-11-2006, 12:55
Junior Member

Reputatie: schulo is op goeie weg
Standaard Midi in Nuendo werkt niet goed

Zoals ik al eerder heb aangegeven zou ik de focusrite safiire LE aanschaffen. Dat is inmiddels gebeurd. Een schitterend apparaat en het werkt op ableton live ook erg makkelijk. Nu ben ik overgestapt naar Nuendo en ik heb de user guide redelijk goed doorgespit, maar ik krijg de zaak niet aan de praat. Het zal wel net allemaal te ingewikkeld zijn nog.
Het probleem is: Als ik een MIDI track toevoeg dan krijg ik keurig signaal binnen op dat kanaal, op het moment dat ik m arm. Ga ik vervolgens opnemen, dan kan ik spelen wat ik wil, maar alle noten worden aan het begin van de track geplaatst, hetgeen resulteert in een brij van geluid. Iemand een oplossing?
Tweede probleem is, als ik een audio spoor wil opnemen, ziet de master de input wel (als je een toets aanslaat gaat het metertje omhoog), maar op het spoor pakt hij niets als ik m arm. Zal ook wel een knopje zijn dat ik moet aansluiten ofzo. Ik ben een ontzettende newbie, dus wees niet te hard met uw commentaar alstublieft...

[ Bewerkt door schulo on 20/11/2006 11:57 ]
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 20-11-2006, 22:56
Junior Member

Standaard Re: Midi in Nuendo werkt niet goed

Update: Ik krijg de zaak nu lekker aan de praat. wat er nu echter misgaat is het volgende!

Na 1 minuutje stopt de midi er weer mee. Zou dit aan de kabel kunnen liggen? Lijkt me niet namelijk, maar het zou kunnen. Iemand ervaringen.
wat er dus precies gebeurt.
1: Nuendo wordt opgestart
2: midi track wordt ge-add
3: audio track wordt ge-add
4: Er wordt opgenomen
5: na ongeveen 1:30 minuut gaan alle midi noten die vanaf dan worden ingespeeld naar het begin van de track.
6: Zodra Nuendo opnieuw wordt ogestart is het probleem weg, maar na 1:30 minuut weer terug.
Help!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-11-2006, 10:50
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Ik ken Nuendo verder niet. Maar het lijkt mij dat ergens in de instellingen van Nuendo de record-sysex filter geactiveerd wordt naar 1m30. In Cubase kun je in het 'File'-menu via het preferences scherm deze optie aan-/uitzetten.

Eventueel kan het ook dat bv. een andere MIDI-filter geactiveerd is. Nuendo is een stuk uitgebreider dan Cubase, dus ik kan je niet specifiek antwoorden. Ik zou eens zoeken in de handleiding onder MIDI-filter!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-11-2006, 11:00
Vintage Member

Erhm... Ik vraag me wel af wat een 'ontzettende newbie' met een programma moet van dik in de 1000 euro??

*zucht*

Ik denk dus dat daar het probleem ligt. Koop gewoon netjes je software in de winkel, dan ben je eerlijk bezig en weet je ook zeker dat het werkt EN je krijgt er een handleiding bij.

Dat is mijn beste advies (en tevens mij laatste advies indien het hier inderdaad een illegale versie van Nuendo betreft)!!!!!!!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 21-11-2006, 13:31
Junior Member

Het is legale software. Een goede vriend van me is een jaar naar het buitenland en heeft mij zijn nuendo te leen gegeven, daar is niets mis mee volgens mij. Maar goed, jammer dat ik direct wordt veroordeeld. Ik zet zelfs in de post dat ik de handleiding heb doorgespit!

*zucht*

Maar goed. Het vreemde is dat het wel lijkt alsof Nuendo moet warmdraaien, hoe vaker ik het gebruik hoe minder het probleem voorkomt. Nu stopt hij pas na 3 minuten...

[edit] In ieder geval bedankt voor de tip. Ik snap dat het raar lijkt dat een nieweling nuendo draait, dus je reactie is begrijpelijk. Ik ga direct de sectie midi-filter nog eens doorlezen.

[ Bewerkt door schulo on 21/11/2006 12:49 ]
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 21-11-2006, 13:54
Vintage Member

Tja, ok dan Schulo. Ben blij dat je mijn standpunt begrijpt. 8-)

Ik denk nog steeds dat je probleem met de MIDI-filter te maken heeft. En dan specifiek de record-sysex filter.

Alleen snap ik niet helemaal dat dit tijdsgebonden is. Maar ik ken Nuendo ook niet, dus misschien dat Nuendo een mogelijkheid biedt om naar een bepaald tijdspan de MIDI-filter te activeren??? :-?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten