homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 17:20
Senior Member

Reputatie: fuzzprobe is op goeie weg
Talking MacBook pro...

ik ben van plan om mij een MacBook pro aan te schaffen..
maar nu wou ik graag eens horen of er onder jullie mensen zijn die met een 13" werken en of zij dit handig vinden ?

ik was ook aan het denken om eventueel eens te kijken of ik er 2dehands geen op de kop zou kunnen tikken...
zijn er mensen die ervaring hebben met een 2dehandse laptop of is dit toch eerder af te raden..??

merci !!
gr,
jan

Laatst gewijzigd door fuzzprobe; 11-11-2010 om 17:23
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 17:26
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: MacBook pro...

Heb een 15", en dat is prima voor onderweg, thuis hang ik 'm wel nog aan een 21" scherm.

Heb ook nog een Macbook 13" gehad, en voor onderweg wat aan Logicprojecten te werken voldeed dat ook, maar om echt de hele tijd op een 13" scherm serieus te kunnen werken is niet echt praktisch.
Minidisplayadapter en een extern scherm erbij hoeft niet zoveel extra te kosten.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 17:43
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Eerst 17" laptop gehad, nu 13" MacBook. Kwaliteit van scherm is vrij degelijk, dat helpt wel Voor films en grote projecten is 't idd wat klein, maar voor de rest heb ik er totaal geen last van.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 17:44
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

als je veel op de baan bent met je laptop -> 13"..

als je'm echt als basis voor al je dingen gebruikt.. -> 15" of een groter scherm erbij..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 18:43
Senior Member

Reputatie: upperlip wordt hier goed onthaald

't is ook maar wat je gewoon bent. Ik had vroeger een 13" macbook, en draaide daar Logic op (ik vind logic op dat gebied nogal handig, handiger dan de cubase sx waar ik vroeger mee gewerkt had.)

Maar als ik overschakelde op een 15" macbook pro vond ik de 13" macbook ineens klein. Ik kocht onlangs 2 23" cinema displays, en hang daar regelmatig 1 van aan de macbook pro. Na een tijd ga je die 15" echt wel klein vinden...
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 20:22
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Ik heb de 13inch macbook pro met extra 24inch scherm voor thuis.

Doet het perfect voor mij!
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 22:51
Senior Member

Reputatie: fuzzprobe is op goeie weg

thanks voor jullie reacties !!!

ik ga morgen eens proberen om bij switch langs te gaan om eens te kijken hoe groot het verschil juist is tussen de 13" en de 15".

met welke macbook werken jullie ? (2.4Ghz,...)

gr,
jan
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 22:52
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

2009 MBP 2,66 ghz (intel core2duo)
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 22:58
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

15" zit tegenwoordig al met i5 en i7..
13" nog niet..

15" is dus wel een pakje straffer qua processing.. niet dat je dat nodig hebt.. ze zijn allemaal méér dan sterk genoeg..
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-11-2010, 01:31
Member

Reputatie: Sander Debaenst is op goeie weg

Ik heb een iets oudere Macbook Pro (15") en hang die aan een 21" scherm (via DVI naar VGA adapter, die er toen trouwens nog standaard werd bijgeleverd! ). Dus ik werk op 2 schermen en is echt wel gemakkelijk...

Heb ook een Macbook (white, 13") en hang die meestal gewoon aan m'n externe scherm, uit gewoonte en omdat het toch iets gemakkelijker werken is.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten