homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Effect plugins en virtuele instrumenten

Mededelingen

Effect plugins en virtuele instrumenten Een subforum voor alle software geluids-effecten en software instrumenten, al dan niet als plugin of standalone programma.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 21:19
Senior Member

Reputatie: beun_co is op goeie weg
Standaard Kan er mij aub iemand helpen hoe ik een deze sound kan maken?

Hallo, ik hoorde vandaag op stubru die nieuwe track van Selah Sue - Crazy vibes [media]http://www.youtube.com/watch?v=oyeyqyffrJs[/media] en je kan op min 0:36 zo op de achtergrond een leuk deuntje horen maar ik weet niet welk soort synth het is of hoe je het kan maken maar ik vind het super super gewoon dat soundje. Weet er iemand of ik dit kan maken met een Native instruments product of met de arturia prophet-v? Het is niet de hoofdbassline maar dat snerpende soundje op de achtergrond. Lekker vet!

Grtz dries
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 21:28
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Kan er mij aub iemand helpen hoe ik een deze sound kan maken aub?

Offtopic, en geen meerwaarde alhier, maar.. Ik begin mij stilaan te storen aan iedereen die een kopie wilt van een bestaand geluid..

Ik lees hier de laatste tijd veel te vaak: hoe bekom ik dergelijke basslijn? Wat moet ik doen om dit effect te behalen? Welke mic gebruiken ze in die videoclip want ik wil zo'n sound..

Ik begrijp de interesse in sounds hoor, maar ik begin het gevoel te krijgen dat iedereen voornamelijk iets wil doen dat in de lijn ligt van een succes..

Waar zijn de muzikanten gebleven die experimenteren met hun sounds? De inspiratie halen uit een bestaande track, oké, je afvragen welke synth welk geluid voortbrengt (wat de TS in se ook doet), oké.. maar op deze manier..

Ik zie meer youtubefilmpjes hier met de vraag hoe ze't gedaan hebben dan mensen die wat laten horen waar ze zelf achter kwamen..
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 22:07
Vintage Member

Reputatie: Mister CJ wordt hier goed onthaald

Jimmy,ik kan mij wel vinden in jouw feedback.
Ik bespeur dat menigeen niet zelf aan research doet,en alles zo veel en snel mogelijk aan gerijkt wilt krijgen.
Hierdoor ontstaat bij mij het vermoeden dat het hier meer de jeugd betreft.
Het is niet mijn bedoeling om mensen hiermee te kwetsen.
Correct me if I'm wrong.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 22:08
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

standaard antwoord op al die vragen:

met veel ervaring en kennis, en het juiste gebruik van de juiste tools..

"welke tools?"

dat maakt niet uit zolang je de andere 3 niet hebt..
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 08:37
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
Offtopic, en geen meerwaarde alhier, maar.. Ik begin mij stilaan te storen aan iedereen die een kopie wilt van een bestaand geluid..
Komaan gasten, er is niks verkeerd met de vraag van de TS. Als je je stoort aan dergelijke vragen, dan is het netter om niet te reageren dan dergelijke reactie te posten. Dergelijke reacties lokken enkel maar gelijkaardige reacties uit, helpen de TS niks verder en hebben geen enkele informatieve waarde.

Back on topic dus: iemand enig idee vanwaar de oldscool sound vandaan zou kunnen komen?

Let the good vibes rule!

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 08:40
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Klinkt als een software synthje. Onmogelijk om te beweren welke het zou kunnen zijn want het is een redelijk algemeen geluid.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 08:44
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Klinkt als een software synthje. Onmogelijk om te beweren welke het zou kunnen zijn want het is een redelijk algemeen geluid.
Mja, maar toch cheesy genoeg om iet 'speciaals' te zijn. Iemand enig idee wie toetsen speelt bij Selah? Peter Lesage? Nord lead misschien?
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 08:48
Senior Member

Reputatie: erwinastrid is op goeie weg

't is inderdaad een leuk geluidje. goede vraag te willen weten hoe je het maakt/krijgt. nog beter is denk ik je afvragen hoe het gespeeld wordt. dat bepaalt voor meer dan de helft (voor mijn oren dan) de mooie klank in het nummer. ik ben er redelijk zeker van dat als het een mondharmonica (toots of stevie) was geweest, ik het net zo leuk had gevonden.
groeten,
erwin
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-11-2010, 09:22
Groupie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwinastrid Bekijk bericht
't is inderdaad een leuk geluidje. goede vraag te willen weten hoe je het maakt/krijgt. nog beter is denk ik je afvragen hoe het gespeeld wordt. dat bepaalt voor meer dan de helft (voor mijn oren dan) de mooie klank in het nummer.
Duidelijk opzettelijk flink na de tijd gespeeld, om een lazy feel te creëren.
alain
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 12-11-2010, 11:36
Senior Member

Reputatie: beun_co is op goeie weg

Hi Dog-P, ik vond die reactie van u echt schitterend. Ik ga er ook vanuit dat elke kan en mag gesteld worden. ´Domme` vragen bestaan niet ook niet bij mij zolang het met de bedoeling is dat iemand wil bijleren en de ene heeft al een betere basis mee dan de andere door zijn studies of wat dan ook. Bij deze sluit ik mij aan bij u bericht van een paar regels terug.

Ik heb hier nog een gelijkaardige sound terug gevonden van Erykah Badu.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=xVCpd5gS6UM[/media]

Deze cheesy sound zoals u zei lijkt er goed op maar natuurlijk is nu de vraag hoe we die sound maken he ;-P.

grtz dries

P.S. Ik ga het eens proberen met de arturia prophet v dat moet toch wel lukken denk ik voor die sound. Ik denk een soort getweakte brass of zoiets.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten