homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > Opname (DAW) software / sequencers

Mededelingen

Opname (DAW) software / sequencers Alles over opnamesoftware zoals ondermeer Cubase, Nuendo, Sonar, Logic Studio, Pro Tools, Magix Music Studio, Reaper, Audacity, Adobe Audition, Garageband, Ardour, energyXT, Renoise, Cool Edit, ....

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 14:15
Junior Member

Reputatie: epic noize is op goeie weg
Standaard pc loopt volledig vast bij gebruik ableton

Telkens als ik bezig ben in ableton loopt mijn pc (laptop) volledig vast. Is dit te wijten aan het feit dat ik nog steeds een standaard geluidskaart gebruik? Of is mijn pc niet zwaar genoeg of is ableton gewoon niet gemaakt voor 64 bit besturingssystemen? Met reason heb ik dit probleem niet..

specificaties:
processor intel core duo T6600 2.2Ghz
4gb DDR2 werkgeheugen
64 bit windows 7
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 15:37
Senior Member

Reputatie: Seth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstralingSeth heeft een prima uitstraling
Standaard Re: pc loopt volledig vast bij gebruik ableton

64-bit zal het probleem niet zijn.
Je geheugen lijkt me ook voldoende.
Op zich is je processor niet te traag, maar met een onboard geluidskaart kan het inderdaad te traag gaan als je een groot project hebt.

Misschien kan je van iemand in je omgeving eens een externe audio-interface lenen en proberen of het zo beter lukt, alvorens je er zelf een aanschaft.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 15:56
Senior Member

Reputatie: Motoko wordt hier goed onthaaldMotoko wordt hier goed onthaald

Welke drivers en latency setting gebruik je met je interne geluidskaart?

Mocht je het nog niet gebruiken, probeer eens ASIO4ALL met 256 latency.

Het is ook wel even handig om te vermelden wat je allemaal in je Ableton project hebt zitten aan effecten en instrumenten.

Ableton is sowieso niet gemaakt voor 64-bit systemen, aangezien het er alleen maar in 32-bit versie is. Maar dat mag in principe niets uitmaken, het draait gewoon op 64-bit OS maar wel met de geheugen beperking van 32-bit programma's.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 10-11-2010, 19:53
Junior Member

Reputatie: epic noize is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Motoko Bekijk bericht
Welke drivers en latency setting gebruik je met je interne geluidskaart?

Mocht je het nog niet gebruiken, probeer eens ASIO4ALL met 256 latency.

Het is ook wel even handig om te vermelden wat je allemaal in je Ableton project hebt zitten aan effecten en instrumenten.

Ableton is sowieso niet gemaakt voor 64-bit systemen, aangezien het er alleen maar in 32-bit versie is. Maar dat mag in principe niets uitmaken, het draait gewoon op 64-bit OS maar wel met de geheugen beperking van 32-bit programma's.
Ik heb ASIO4ALL ge´nstalleerd met een latency van 256. Mijn pc crashte niet meer, dus dat was al een goed teken. Ik heb mijn cpu-meter in het oog gehouden, die gaf maximum 20% cpu gebruik aan. Op mijn taakbeheer was het max 40%. Ik heb de latency nu terug verhoogd naar 512, want bij 256 werkte ableton maar het was met veel gekraak. Het project waar ik mee begonnen ben, bevat enkel 2 midi sporen met een impulse drumcomputer.
In elk geval, nu werkt het, en ik hoop dat het zo blijft naarmate mijn project groter wordt. Merci voor het advies!
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten