homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 18:21
Junior Member

Reputatie: robinvanriel is op goeie weg
Standaard Electrische gitaar direct aansluiten op Tascam US144 mkii

Hallo allemaal,

Is het mogelijk om een electrische gitaar direct aan te sluiten op een interface? Ik heb zelf de Tascam US144 mkii.
Als ik hem inplug hoor ik bijna geen geluid.
Moet ik de gitaar eerst in een versterker pluggen en die aansluiten op mijn interface?
Wie helpt?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 18:29
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Electrische gitaar direct aansluiten op Tascam US144 mkii

De US-144 zou een High-Z input moeten hebben.
't is dus een kwestie van je gitaar hierop in te pluggen, de High-Z ingang te activeren en de gain voldoende open te draaien.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 20:02
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

...en te zorgen dat je 'iets' van ampsimulaties in je DAW hebt, anders wordt het maar een platte boel
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 20:17
Active Member

Reputatie: Giraffic is op goeie weg

Ik heb hem direct aangesloten en bij mij werktie perfect,
btw plonserd weet je misschien een paar goeie gratis ampsimulators?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 20:40
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Geen idee, ik werk met de ingebouwde ampsims van Logic.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 31-10-2010, 21:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Er staat nogal wat freeware in onze download-sectie.
Qua betalend is Guitar Rig van Native Instruments nogal populair.
Verder is Amplitube van IK Multimedia ook vrij bekend.
Ikzelf ben nogal te vinden voor de producten van Studio Devil.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 01-11-2010, 00:56
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Die guitar rig komt ook in een "light" versie bij de gratis players van native instruments: NATIVE INSTRUMENTS : HOME | HARDWARE AND SOFTWARE FOR MUSICIANS, PRODUCERS, DJS, GUITAR AND BASS PLAYERS
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten