homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 21-10-2010, 15:54
Junior Member

Reputatie: MattiasG is op goeie weg
Standaard Extern of Intern?

Hallo

Na hier een beetje rondgelezen te hebben heb ik besloten om toch maar een nieuwe thread op te starten.

k heb sinds kort een nieuwe computer in de kamer staan waar ik al m'n dj-gear heb staan.

Nu wou ik voor de aardigheid m'n mixer (Ecler NUO-2) aansluiten op m'n computer, om gewoon willekeurig wat muziek af te spelen via m'n monitors.

Nu had ik dit gedaan via de line-out (groene gaatje) op m'n moederbord. Dit is dus zo een crappy onboard geluidskaart.

Het geluid is wel goed, daar niet van, maar ik heb op de achtergrond zo een soort ruis. Een 'hoge' ruis die varieert naargelang de CPU belast wordt.

Ik denk dat het een soort elektrische storing van in de computercase is die de onboard geluidskaart opvangt.

Nu dacht ik dit op de lossen door een USB audio-controllertje te kopen.

Ik kocht me daarom een Behringer U-Control UCA202. (iets van een 25 euro)

De storing is nu ietsje minder, maar nog steeds aanwezig. (vreemd dat dat geluid door een USB-kabel komt?) Maar ik denk dus dat die Behringer gewoon brol is.

Na hier wat rond te lezen kwam ik op dit uit:

Tascam US122 Audio/MIDI Interface with Free Software at zZounds

Zou dit dingetje m'n probleem van de achtergrondruis kunnen oplossen? Of zijn er hier andere/betere dingetjes voor in die prijsklasse?

Alvast bedankt voor de hulp.

mvg
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 21-10-2010, 17:28
Moderator

Reputatie: wil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerdwil72810 wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Extern of Intern?

Als je ruis er nog is met de Behringer (niet echt high end maar voor een convertor alleen zou dat niet teveel ruis mogen toevoegen) dan zou ik toch eens de hele signaalketen testen. Met bv. een koptelefoon op je Ecler even testen of er ruis op de inputs zit, of een of andere component in je setup ruis veroorzaakt (slechte aansluiting, slechte kabel, aardingsprobleem, ...).
Ik weet niet of je met een desktop of laptop werkt, maar in geval van sommige laptops kunnen die ook ruis veroorzaken door slechte of ontbrekende aarding (kijk even op "ground loop" en je vindt wel wat horror stories).
Jan
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 21-10-2010, 18:52
Junior Member

Het is een desktop.

Wanneer ik m'n koptelefoon rechtstreeks in de onboard-geluidskaart steek hoor ik deze storing niet, het is er pas als ik m'n monitors (en dus ook m'n mixer) aansluit. Zijn deze dan gevoeliger ofzo?

Als ik gewoon een plaatje draai heb ik deze storing uiteraard niet, het zit dus echt in de PC denk ik, aangezien ik al verschillende kabels heb gebruikt om ertussen te steken.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 21-10-2010, 19:33
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Tja, je geeft het zelf al aan: de binnenkant van een pc zit vol storende signalen/je onboard soundcard is crap/je vermoedt dat je Behringer interface brol is. En nu vind je het vreemd dat er ruis is...

Sorry hoor, maar als je je zoals je beweert ingelezen hebt op dit forum, snap ik niet dat je een Behringer-interface van 25 euro aanschaft. En ik begrijp ook niet dat je zelf de Tascam US122 "ontdekt" op een online shop. Dit forum is zowat vergeven van de topics die die aanraden als een goede en eenvoudige interface.

Ik snap overigens niet waarom je via je pc "willekeurig wat muziek wil afspelen". Je kan je monitors toch direct aan je mixer hangen? WÚg, pc-ruis, wed ik.

Laatst gewijzigd door Pierke; 21-10-2010 om 19:35
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-10-2010, 12:53
Junior Member

Eum m'n monitors hangen aan m'n mixer hoor en de mixer aan de pc.

Ik heb die Behringer gekocht voor ik dit forum ontdekte. En die Tascam heb ik hier ook op het forum 'ontdekt':
Citaat:
Na hier wat rond te lezen kwam ik op dit uit:

Tascam US122 Audio/MIDI Interface with Free Software at zZounds
Zie je.

Ik weet niet waarom je zo reageert, ik vraag toch alleen maar om hulp.

Het kan misschien toch dat er andere oplossingen zijn.

Want ik vind het vreemd dat er via USB dit signaal doorgegeven wordt.

Ik ga het nu proberen met een Ground loop isolator te lenen van een vriend, maar ik betwijfel of dat het probleem zal oplossen.

Laatst gewijzigd door MattiasG; 22-10-2010 om 12:55
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-10-2010, 13:32
Active Member

Reputatie: roelvm is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MattiasG Bekijk bericht

Ik weet niet waarom je zo reageert, ik vraag toch alleen maar om hulp.

't is vrijdag
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 22-10-2010, 18:01
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

O, sorry als ik wat knorrig overkwam. Er komen hier soms mensen hulp vragen alsof dit een helpdesk is.

Die Tascam die je daar aanhaalt, is alvast verouderd. We zitten al twee versies verder, met de Tascam US122 MKII.

Geef eens duidelijk de signaalketen weer, met alle aansluitingen. Dat helpt, als je hulp wil
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 23-10-2010, 13:49
Junior Member

Het is opgelost intussen.

Heb custom drivers ge´nstalleerd voor die Behringer en het verhielp het probleem meteen. Vreemd..

Bedankt voor de hulp!

mvg
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten