homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Overige audio hardware

Mededelingen

Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 05-11-2006, 12:37
EGD EGD is offline
Junior Member

Reputatie: EGD is op goeie weg
Standaard Tascam FW 1884 M-audio Project Mix. Focusrite saffire pro of

Mijn eerste post op dit fijne forum en al direct een hoop vragen:
Heeft er iemand ervaring met de hierboven genoemde apparaten en wat zou men mij kunnen aanraden als beste qua geluidskwaliteit van de pre-amps?
Ik sta op het punt (al een jaar ofzo...) om een apparaat aan te schaffen met minstens 8 xlr phantom powered inputs die uitbreidbaar is (via FW of ADAT) naar meer inputs en evt. meer faders. Ik werk nu met een M-audio mobile pre usb en wil meer inputs en mogelijk controllerfuncties.
Het gaat me vooral over de vergelijking tussen de project mix en de FW 1884 qua geluidskwaliteit. Ik kan iig de FW 1884 een stuk goedkoper krijgen dan de M-audio dusssss.... en die is met FE 8 modules uit te breiden (wel lastig aan te komen) terwijl je met de project mix moet blijven "banken". Daarentegen kan ik met die project mix ooit nog de overstap naar M-powered maken en heeft ie een handig lcd display.
Los van die vergelijking vroeg ik me af of het verschil in geluidskwaliteit van de preamps in deze toestellen nou héél erg veel verschilt van die die in de focusrite saffire pro zitten (gebaseerd op green series dus zou bijkbaar heel erg goed moeten zijn)
De nog immer niet gereviewde focusrite saffire pro ziet er op papier ontzettend mooi uit en zou ik dus met een tascam US2400 kunnen uitbreiden voor het controller gedeelte, kost iets meer maar dan heb je ook wat. Maar heeft iemand deze setup al gebruikt?
Dan is er nog die alesis I/O 26 (nog niet in de winkel) die hetzelfde biedt als de focusrite (en nog wat meer inserts) maar wel mooi 250 euro goedkoper is/gaat zijn.
Dan is er nog één kwestie nl. werken deze apparaten ook met SX versie 1.0.51 (er is sprake van mackie control in de device setup).

Mijn budget is max. zo rond de 1500 euri, maar liefst minder...;-D

setup: Powerbook G4, M-audio mobile pre usb

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 06-11-2006, 10:08
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Tascam FW 1884 M-audio Project Mix. Focusrite saffire pr

Beste EGD,

In principe hebben alle interfaces die je opnoemt wel voors en tegens. Vraag me nou niet precies welk interface je het beste kunt kiezen, want ik heb met allemaal verder geen ervaring mee. Ik kan je wel vertellen over googlen en dan reviews lezen links en rechts, maar waarschijnlijk heb je dat al gedaan.

Mijn beste raad in deze: ga voor jezelf precies na wat je nodig hebt of niet. Verdiep je ook eens in de specificaties van geluidskaarten. Dingen als dynamic range en THD (total harmonic distortion) zijn belangrijke graadmeters voor de kwaliteit van de geluidskaart. In de prijsklasse t/m 1500 euro zou ik persoonlijk de nodige research doen, en zekerlijk richting de exclusievere interfaces denken!! :-)
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 07-11-2006, 13:06
EGD EGD is offline
Junior Member

Thanks Contender,
Ja ik heb mezelf al inderdaad een jaar lang ofzo ingelezen over deze apparaten (en reviews fora etc.) En de specificaties en de voors en tegens die ik daaruit kan distilleren kan ik onderhand bijna hardop uit mijn hoofd stampen.. Ik was alleen benieuwd of er iemand bv. heeft gewerkt met de ene machine en na slechte ervaringen is overgestapt op de andere. Ik kan trouwens van de Tascam nergens aan de THD en dynamic range waarden komen. Dus ik blijf nog even zoeken. Bedankt!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 07-11-2006, 13:20
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Ok. Sry, heb geen ervaring met de genoemde apparaten. Dus ik kan je geen gedetailleerd advies geven. Als ik persoonlijk moest kiezen uit deze kaarten ging ik denk ik voor de Focusrite... Alhoewel ik ook alweer meen gelezen te hebben dat de kwaliteit van de interface niet geheel correspondeert met de hoge prijs die ervoor gevraagd wordt (in schril contrast met de kwaliteit die we van de Focusrite compressors gewend zijn...).
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 07-11-2006, 18:08
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

ik zou eerder dan voor een Motu 2408 met externe preamps zoals de RME Octamic kijken als je echte kwaliteit wil (dan ga je wel 100 € boven budget). Als je in die prijs ook een controller wil, kan je ook kijken naar een Motu 8PRE (beter dan de saffire, want die is niet zo goed als de focusrite reclame beweert) en een goede losse controller zoals de Mackie Control of de Tascam US2400 (als je die nog vind, want sinds kort uit productie)

de projectmix en de tascam fw reeks zijn niet zo'n kwaliteit, veel verbetering tov van uw huidige kaart zit er dan niet in, enkel wat meer kanalen en een controller.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 08-11-2006, 20:15
EGD EGD is offline
Junior Member

Verdorie,
stond ik net op het punt toch maar voor de FW1884 te gaan (heb er een voor 750 gezien) en nu kom je met die 8pre?
Ik heb er het een en ander over gelezen en de meningen lijken verdeeld er is zelfs iemand die hem niet aanraadt vanwege de matige preamps..Ik kan er ook nergens de nadere specificaties van vinden...
lastig...doorsurfen dus maar weer.. Ik zit ook nog met die kwestie of het werkt met cubase sx1... op zich heeft die wel mackie control ondersteuning..
heeft iemand hier trouwens ervaring met dat audiodesk programma dat bij de motu wordt geleverd? is dat vergelijkbaar met cubase?
khooretgraag..
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 08-11-2006, 23:17
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

normaal werken alle asio soundcards met cubase, ongeacht de versie. Ik heb ook nog cubase vst op een gloednieuwe fireface 800 laten draaien zonder probleem. Het asio protocol is universeel en de asio standaard is uitgevonden door steinberg, de makers van cubase.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 12-11-2006, 15:02
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Citaat:
EGD wrote:
Verdorie,
stond ik net op het punt toch maar voor de FW1884 te gaan (heb er een voor 750 gezien) en nu kom je met die 8pre?
Ik heb er het een en ander over gelezen en de meningen lijken verdeeld er is zelfs iemand die hem niet aanraadt vanwege de matige preamps..Ik kan er ook nergens de nadere specificaties van vinden...
lastig...doorsurfen dus maar weer.. Ik zit ook nog met die kwestie of het werkt met cubase sx1... op zich heeft die wel mackie control ondersteuning..
heeft iemand hier trouwens ervaring met dat audiodesk programma dat bij de motu wordt geleverd? is dat vergelijkbaar met cubase?
khooretgraag..
Ik ben nu al een paar weken aan het werk met de 8PRE en ik ben er in het algemeen vrij tevreden over. Ik zit met een paar kleine driver-probleempjes, maar ik ben niet zeker of dit aan mijn nieuwe 8PRE ligt of aan mijn nieuwe Cubase4.

De preamps klinken naar mijn mening goed (maar ja, mijn vorige preamps waren Behringers, dus dat is niet moeilijk) en het makkelijke eraan is dat je zowat elk toestel kan aansluiten op deze preamps, zonder dat je een DI-box nodig hebt. Mijn latency ligt enkele miliseconden lager dan met mijn M-audio Delta 1010.
Over de Audiodesk kan ik je niet veel zeggen. Audiodesk = Mac only.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 12-11-2006, 20:23
EGD EGD is offline
Junior Member

Nou, ik heb sinds zaterdag die tascam fw1884 hier staan en ik mag hem een week op proef gebruiken, (heel aardig van die zaak) maar van enig gebruik is nog geen sprake want ik krijg het niet voor mekaar om met mijn misschien toch wel zwaar verouderde cubase sx1, de handleiding, alle forums die los en vast zitten (waar ook een heleboel gefrustreerde tascamgebruikers ronddwalen) of de tascamsite met downloads, enige vorm van controlling te bewerkstelligen. De record enable doet het ook alleen maar op twee sporen (stereo dus). Drivers uninstalled weer installed en geupdate..noppes..knoppen ingedrukt, geherstart met en zonder fw1884... niente...de computer ziet hem wel als audio-in/out functioneert het allemaal prima maar dus geen multitracking of controlling...Had al gelezen dat de handleidingen en support van Tascam slecht zijn. Ondervindt dit nu aan den lijve.. schijnbaar hebben sonargebruikers er meer aan.. Ik heb hem nog maar een dag of twee natuurlijk maar als je dan al anderhalve dag lang alles precies zo hebt geïnstalleerd dat ie het zou moeten doen en hij doet het niet... dan denk ik dat ik hem eind deze week toch maar weer terugbreng want het gebruiksgemak (lees; installering en handleiding die hier zeer tekortschieten), laat veel te wensen over... De afmetingen zijn ook wel erg fors.. niet dat het heel klein moet zijn maar ik denk dat het toch handiger is om inderdaad zoals waxx al opperde te gaan voor de 2delige setup:goeie preamps en AD/DA convertor die zo in mijn tas past en dan (later wellicht) een uitgebreide, doch snel en logisch werkende controller..en dan misschien toch maar eens andere/nieuwere software kopen ook..
Ik hou u op de hoogte..
:-P
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 13-11-2006, 00:24
EGD EGD is offline
Junior Member

Het leek wel alsof ie mijn eerdere reply had geroken.. oudere driver geïnstalleerd op aanraden van een ander forumgesprek en joppie toppie: alles doet het. en redelijk goed alleen de buffersize moeten aanpassen want bij een 18 sporig nr. gaat het zaakje aardig trillen. Kga morgen eens uitgebreid de audio en preamp-kwaliteit vergelijken met mijn oude m-audio pre-tje... 8 :-)
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten