homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 10-10-2010, 20:15
Member

Reputatie: JeremyDh is op goeie weg
Cool USB latency?

Hallo iedereen

Ik ben van plan om een Macbook pro 15" te kopen...
(2 usb poorten + 1 FW)
Ik wil er echter mijn -audio interface op aansluiten (usb)
-Midi keyboard (usb)
-Midi Pad controller (usb)
-Externe HD (Firewire)
Dat zijn dus 3 USB apparaten...
Zou ik door er een usb interface(?) waardoor ik meer poorten heb, latency krijgen?

Alvast bedankt,
Jeremy D.
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 10-10-2010, 20:27
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: USB latency?

Als ik me niet vergis zou een gepowerde usb-hub niet voor problemen mogen zorgen.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 10-10-2010, 22:27
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Zet je interface op de ene USB-poort en sluit een HUB aan op de andere poort. Zo doe ik het en nog nooit problemen gehad.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 12:20
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Zet je interface op de ene USB-poort en sluit een HUB aan op de andere poort. Zo doe ik het en nog nooit problemen gehad.
Met een gepowerde HUB ? of niet ?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 12:43
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Een gepowerde. Met een andere loop je het risico te weinig stroom te hebben voor meerdere apparaten.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 13:43
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Neen, je gaat geen last hebben van latency. Gebruik zeker een gepowerde. Zoals Alex al zei: anders zou je te weinig stroom kunnen hebben voor meerdere apparaten. En die interface kan, indien nodig, zeker wel nog op de USB-hub worden aangesloten (MIDI heeft, als ik me niet vergis, maar weinig bandbreedte nodig)
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 13:47
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bosjanet Bekijk bericht
En die interface kan, indien nodig, zeker wel nog op de USB-hub worden aangesloten (MIDI heeft, als ik me niet vergis, maar weinig bandbreedte nodig)
't Gaat om een audio-interface volgens mij (Fast Track Pro)
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 13:48
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfreeze Bekijk bericht
't Gaat om een audio-interface volgens mij (Fast Track Pro)
Wat ik bedoelde, is dat die 2 andere apparaten enkel MIDI doorsturen en dus niet zoveel bandbreedte verspillen, waardoor er genoeg overblijft voor de audio interface.

Fast Track Pro is 4i/4o zeker? Dan ga je al helemaal geen problemen hebben.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 11-10-2010, 20:37
Member

Allemaal bedankt voor de hulp !

Mvg,
Jeremy D.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools