homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 28-10-2006, 15:49
Junior Member

Reputatie: promeyn is op goeie weg
Standaard Nuendo of cubase of pro tools hd?

Heey,

Ik heb nu reason 3.0 en ik heb ableton live 6.0 maar nou wil ik een programma waar ik alles bij elkaar kan mixen, dus mijn VST-instruments en mijn accapellas en mijn reason...

Ik heb op internet gezocht en ook op dit forum maar ik word er nou niet wijzer van, wat ik wel begrepen heb dat het niet super veel uitmaakt. Ik heb op google naar screenshots gezocht van de verschillende programmas daar zag ik nog wel verschil tussen. Nou is mijn vraag welke interface jullie nou het lekkerst vinden werken? Want ik heb gezien dat alle programmas moeilijk zijn dus als ik me er in 1je verdiep wil ik wel me in de goede verdiepen...

alvast bedankt!

Marc
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 28-10-2006, 16:41
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Nuendo of cubase of pro tools hd?

Ik dacht dat Ableton rewire ondersteunde?
Normaal kan je dit alles in Live.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 28-10-2006, 16:54
Junior Member

ja dat klopt ja, maar de interface van ableton live vind ik toch niet lekker om het daar voor te gebruiken, ik vind het chill om er live mee te draaien maar de rest vind ik niet echt wat. Welke programma zouden jullie me dan kunnen aanraden?

Ik vond dus na zoeken op google:

Pro tools
Cubase
Nuendo

Volgens mij waren dat ze wel welke vinden jullie nou het best, of heb ik een programma niet genoemd die het lekkerste werkt?

alvast bedankt!

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 28-10-2006, 17:00
Vintage Member

Reputatie: waxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaaldwaxx wordt hier goed onthaald

Er zijn 3 grote serieuze kandidaten. Pro Tools (HD, TDM of LE), Cubase/Nuendo of Logic. Logic werkt enkel op Mac, en van de 2 andere vind ik Cubase/Nuendo veruit het meest logisch, en zeker economisch het best. Want de goede Pro Tools versies (de HD en TDM) zijn verschrikkelijk duur.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 29-10-2006, 09:40
Member

Reputatie: MartenBunt is op goeie weg

De meest voor de hand liggende keuze zijn volgens mij inderdaad cubase of Nuendo. Ikzelf gebruik Nuendo, daarvoorgebruikte ik Audition (vroeger Cool Edit) erg makkelijk om mee in te stapppen, maar naarmate je meer flexibiliteit wil hebben is Nuendo erg prettig.
Ik heb zelf gekozen voor Nuendo na een boeiend intervieuw met Elliott Scheiner waarin deze vertelt over een test tussen Pro Tools, Nuendo en Euphonix. Hij is zelf voorstander van analoge hardware maar gebruikte zelf ook Pro Tools. Er werd in alledrie hetzelfde al opgenomen project ingeladen en gemixed. Pro Tools viel hem tot zijn grote verbazing het meest tegen waarintegen Nuendo uitblonk in zij musicale EQ en manier van werken wat dichtbij kwam met het werken met analoge mixers: "It was all digital, there was no anologe-to-digital conversion, and Pro Tools didn't even compare to the other two."

...

groetjes Marten
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 29-10-2006, 09:44
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Nu, tenzij je veel an postproduktie of voor film wil werken, kijk je toch beter voor Cubase. Cubase en Nuendo zijn in feite gebaseerd op dezelfde audio-engine, en werken grotendeels hetzelfde. Met dat verschil dat Cubase een stuk goedkoper is.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-10-2006, 21:29
Member

Reputatie: MartenBunt is op goeie weg

Jep, Cubase is zeker meer voor de hand liggend en LE versies worden bij veel hardware gratis verstrekt.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 31-10-2006, 18:00
Junior Member

Bedankt voor jullie tips. Ik heb gekozen voor Nuendo in combinatie met reason en ableton live. De laatste 2 had ik dus al, en in combinatie met nuendo vind ik heerlijk werken! :-D
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 31-10-2006, 22:08
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

da's een dure koop geweest!
Mag ik vragen waarom je voor nuendo hebt gekozen? biedt toch qua muziekproductie niets meer dan Cubase SX en kost pakken meer?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten