homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Recording Software > MIDI

Mededelingen

MIDI MIDI leidt nog altijd tot een heleboel vragen. Hier bespreken we alle aspecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 19:20
Junior Member

Reputatie: sumay is op goeie weg
Standaard cakewalk midi trouble

ik heb onlangs een midi-keyboard aangeschaft die via usb aangesloten word op mijn pc.
de geluiden worden gegenereerd via mijn prog(cakawalk audio rack) en niet via mijn keyboard .
ik neem op via dit prog maar als ik het geheel wil converteren via dit prog. naar wav of mp3 wil hij niet omwille van de midi bestanden die ik ertussen heb gestopt.

ik zou graag willen weten of iemand (meer dan ik)kennis heeft van dit programma en mij kan helpen?

een oplossing zou ook zijn als ik het geluid opneem via dit programma en dan laat afspelen met hetzelfde programma maar de afgespeelde stukken dan terug opneem met een programma die dan wel midi naar wav kan omzetten...

met veel dank

sumay
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-10-2006, 10:51
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald
Standaard Re: cakewalk midi trouble

MIDI omzetten naar WAV??? Dat is onmogelijk. MIDI-stromen staan namelijk helemaal los van audio-stromen, afgezien van het feit dat je audio-stromen kunt genereren en beinvloeden via MIDI.

Wat je wel kunt doen is de audio-output direct recorden op een apart spoor in Cakewalk. Dus eerst als MIDI inspelen, dan het afspelen via Cakewalk en de output recorden op een apart daarvoor aangemaakt spoor in Cakewalk.

Het ligt dus denk ik niet alleen aan je gebrek aan kennis van je programma (Cakewalk), maar je kunt je beter nog eens verdiepen in audio-/midi-stromen. Als je het verschil hiertussen begrijpt, ben je al een heel stuk op weg, en zul je ook merken dat je beter begrijpt hoe je sequencer werkt... Waardoor je weer sneller en beter projecten zult kunnen beginnen en afronden.

Suc6!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 18-11-2006, 11:21
Junior Member

Reputatie: Xpresso is op goeie weg
Standaard Re: cakewalk midi trouble

Als je de sonar 4 of 5(cakewalk) hebt , heb je een "freeze" optie, naar gelang de outputs in je DX-plug-ins of eveneens in rewire met bv; Reason 3. eens je tracks "gefreezed" kan je ze exporteren als wave file, zeer pracktisch en sneller
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten