homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Studio inrichting & technieken > Mixen en masteren

Mededelingen

Mixen en masteren Na opnemen is mixen één van de belangrijkste topics, en een kunst op zich. En masteren wordt door velen onderschat, maar kan op elke productie een enorme impact hebben. Dit subforum behandelt alle aspecten van mixen en masteren.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 04:26
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie
Standaard ozone 3

Ik weet dat masteren een kunst is en dat dit best aan professionals kan worden overgelaten, maar

Als je toch een redelijk resultaat wil en dit zelf wil doen zonder veel ervaring is ozone 3 dan een optie.

Ik ben vooral geïnteresseerd door de presets kwestie van het een en het ander op te steken.

Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 15:15
Junior Member

Reputatie: mastermind is op goeie weg
Standaard Re: ozone 3

met ozone 3 kan je heel ver komen richting een professionele mastering.
met behulp van 6 processors, die diepgaand zijn te editten ( maar ook veel presets hebben) kun je je tracks harder, luxer en breder laten klinken, zoals cd's die je gewoon in de winkel koopt. Een beetje kennis van mastering is wel handig, maar met veel expirimenteren kom je er ook
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 15:25
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Ozone heeft wel knappe "guides" vind ik, die je gratis kan downloaden op hun site.
Zelfs als je Ozone niet gebruikt is het heel interessant om deze eens te lezen!

http://www.izotope.com/products/audio/ozone/guides.html

Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 21:14
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Thanks voor de replies, heb die guides gedownload en diagonaal doorgenomen, lijkt mij zeer interessant.

Eq-en, ditheren, reverb, (multiband)compressie, xciters voor elk van deze processen heb ik reeds één of meerdere plugins (sx3, powercore, free...), is het dan nog nuttig om ozone3 of een andere typische mastering suite aan te schaffen (powercore X, MD3, waves... en ja, ik weet het de prijzen verschillen nogal :-)) of is het weer een kwestie van mij vanonderaan de learning curve moeizaam een weg naar boven te zoeken?
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-10-2006, 02:13
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd

moeilijke kwestie, ik gebruik ook ozone 3 voor mastering, maar laat functies van ozone ook overnemen door andere plugins, zoals loudness maximizing en dither (psp vintage warmer, en de uv-22 dither)
Uiteindelijk ben je zeker in staat om een zeer deftige master te maken doormiddel van alleen de ozone plugin, maar dat hangt ook deels af van je smaak, sommigen houden niet zo van de ozone sound, andere wel. test hem eens uit zou ik zeggen, en oordeel of je hem de moeite vindt of niet.
pzz
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten