homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 25-10-2006, 19:40
Active Member

Reputatie: giel12 is op goeie weg
Standaard Goede setup?

Hey iedereen

Ik ben van plan wat uit te bereiden! Ik heb momenteel een mbox2, een gewoon keyboardje, een monitor (enz.)

Binnenkort zou ik graag een midicontroller (m-audio 88es) aanschaffen. Vroeger werkte ik alleen maar met simpele analoge inputs. Nu zou ik graag wat gebruik gaan maken van midi. Kan ik muziek (in midi) opnemen en bewerken met volgende setup?

Midi out 88es -> Midi in mbox2. Of moet hiertussen nog iets staan?

De controller is ook aansluitbaar op usb... Mischien moet ik ook protools m-powered aanschaffen, dan kan ik het zo oplossen.

Btw nog een vraagje... Kan protools M-powered met een mbox2 over weg of moet ik de versies naast elkaar gaan gebruiken?

Dank!

Giel
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 03:12
Groupie

Reputatie: _-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd_-RidDim-_ wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Goede setup?

waarom heb je m-powered nodig, je hebt toch protools 7.1?
Je kan zeker met behulp van een midi controler songs maken in protools, of het nu via usb of de mbox' midi poorten is aangesloten.
Onthoud gewoon goed dat midi data verstuurd en geen geluid, een groot verschil dat mensen vaak niet doorhebben. maar vermits je gewoon een controler gaat kopen zal dat waarschijnlijk voor geen verwarring zorgen.
Heeft je huidig keyboard geen midi aansluitingen? anders kan je al eens testen hoe het allemaal werkt.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 04:13
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Vergeet niet dat de 88es qua midi controller zeer beperkt is: pitch bend modulation en een redelijk 88 toetsen keyboard.

Tenzij ke werkelijk een 88 toetsen keyboard wil voor een schappelijke prijs zou ik andere opties (met meer midimogelijkheden) ook overwegen.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 16:56
Active Member

Ik heb protools le 7.0. Hoezo? Bundelt de 7.1 zowel de m-powered functie's als de aansturing van de mbox2?

Dus de 88es is niet echt een aanrader. Hebben jullie dan suggesties? Ik zou graag wel een klavier van minstens 76 toetsen hebben... Liefst 'op die van een piano gelijkende toetsen'.

Weet btw iemand een goede site met de basics rond midi (icm protools)?

Dank voor de reactie's!

Giel :-)

[ Bewerkt door giel12 on 26/10/2006 18:01 ]
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 18:26
Active Member

Reputatie: Prez is op goeie weg

Normaal is het enige verschil tussen Protools en Protools M-Powered dat je met M-Powered andere interfaces kunt gebruiken dan van het merk Digidesign.
Aangezien jij een Mbox2 hebt met Protools erbij heb jij geen M-Powered nodig.

Ivm midi, er was er een tijd geleden een kerel die zijn site voorstelde over midi. het was een goed verstaanbare uitleg en zou dus zeker interessant zijn voor jou.

Ik heb er zonet naar gezocht maar vind die topic jammer genoeg niet meer.
Kijk hier eens op het midi forum, of google ?

Groeten,

Emanuel
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 19:32
Active Member

Reputatie: CelticDevil is op goeie weg

Citaat:
Ivm midi, er was er een tijd geleden een kerel die zijn site voorstelde over midi. het was een goed verstaanbare uitleg en zou dus zeker interessant zijn voor jou.

Ik heb er zonet naar gezocht maar vind die topic jammer genoeg niet meer.
Kijk hier eens op het midi forum, of google ?
Beetje zoeken hé jongens...
Het was volgende topic :
http://www.homerecording.be/modules/...d=1929&forum=9

@giel12
Protools LE volstaat. En of je je midi-controller nu aansluit via de klassieke midi-stekkers of via USB-poort of hoe dan ook, dat maakt geen bal uit. Zolang je controller maar herkend wordt en aanspreekbaar is in je software (Protools of ander programma) kun je er gebruik van maken : daarvoor zorgt de driver (standaard Windows aanwezige driver of een met de hardware meegeleverde te installeren specifieke driver) en zelf hoef je er verder niets voor te doen.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 26-10-2006, 22:00
Vintage Member

Reputatie: Onslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatieOnslow heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
giel12 wrote:
Dus de 88es is niet echt een aanrader. Hebben jullie dan suggesties? Ik zou graag wel een klavier van minstens 76 toetsen hebben... Liefst 'op die van een piano gelijkende toetsen'.
De 88es is wel een goede keuze als je enkel een redelijk goed 'pianoklavier' van 88 toetsen met beperkte midi mogelijkheden en zonder DAW remotefuncties aan een zeer schappelijke prijs zoekt.
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 27-10-2006, 17:08
Active Member

Dat zoek ik dus... Het is niet de bedoeling om me echt volledig op midi te concentreren, dus uitgebreide functie's zijn niet nodig. Vandaar dit koopje

Mvg en bedankt voor de reacties!
Giel12
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten