homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquÍte: Welke mic (of mics) klinkt/klinken het leukst op de floortom?
1 5 20.83%
2 2 8.33%
3 8 33.33%
4 1 4.17%
5 5 20.83%
6 2 8.33%
7 4 16.67%
8 0 0%
9 3 12.50%
10 13 54.17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquÍte

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 13:41
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie
Standaard Mic Shootout op Floor Tom

Het werd eens tijd dat ik ook eens probeerde een klein experimentje op poten te zetten.

Ik heb vorige week het geluk gehad een zeldzaam exemplaar van de Audio Technica ATM25 te winnen op eBay. Deze mic werd me meermaals aangeraden als een zeer goed (misschien zelfs beter) alternatief op de floor tom als bv. de MD421.

Ik dacht: laat me de test eens doen en jullie mee laten beslissen welke 'typische' mic nu het 'beste' (ik besef dat dit ook afhankelijk is van de stijl muziek) klinkt op een floortom. Maar laat me er ook enkele 'outsiders' tussensmijten

Gebruikte mics (uiteraard niet in de juiste volgorde):
1. Shure SM57
2. Shure SM7A (identiek aan SM7B)
3. Sennheiser MD421 U4
4. Audio Technica ATM25
5. Fame floortom-mic (er stond zelfs geen type op)
6. Sennheiser e606 (kleine broertje van de 906)
7. Rode NT2 original (dus niet de NT2-a)
8. AKG C1000S (jawel, je kan het maar proberen)
9. Shure Beta52A
10. AKG D112

Floortom is van 'onzen drummer', van het merk 'premier' uit de jaren zeventig, met REMO vel.
Ik ben GEEN drummer, so don't shoot the pianist (wat ik wel ben).

Hier gaan we: de vraag is:
welke vind je het leukste klinken op de floortom?

OPM: clips zijn compleet onbewerkt, dus geen EQ, geen compressie, gate, ...)
EDIT: opgenomen door mijn MOTU 8pre.

Laatst gewijzigd door kamer21; 27-09-2010 om 14:23
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 19:50
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Mic Shootout op Floor Tom

Bedankt voor de test! Ik heb gestemd.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:12
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Ik ben voor micro 3 gegaan. Die had voor mij de beste verhouding laag/attack. 4 vond ik klinken gelijk een koekendoos.

Wanneer de uitslag?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:18
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Hahaha, een koekendoos!

De uitslag, wel, daar wacht ik nog even mee.
Ik vind de stemming voorlopig te interessant!
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:23
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Bedankt voor de shootout alvast! Zeer interessant. Ben aan het luisteren en zal m'n persoonlijke bevindingen hier ondertussen even neerpoten. Ik luister op m'n B&W's (XT4).

EDIT: Grandioze EDIT: Die B&W's klinken vťťl te gekleurd om een mening op te geven. Ik wist dat ze niet neutraal klonken, maar ik hoor op sommige vlakken ZO weinig verschil dat ik bijna aan m'n oren ga twijfelen. Ik ga m'n opinie houden voor na het beluisteren op de monitors. Duurder is niťt altijd beter of eerlijker ;-) Maar dat wisten we al
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:24
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21 Bekijk bericht
Hahaha, een koekendoos!

De uitslag, wel, daar wacht ik nog even mee.
Ik vind de stemming voorlopig te interessant!
Die opmerking laat uitschijnen dat die koekendoosmic dan toch niet persť de FAME was
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:29
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
maar ik hoor op sommige vlakken ZO weinig verschil dat ik bijna aan m'n oren ga twijfelen.
Ja, of lijken ze op elkaar omdat de meeste van deze mics worden voorgeschoven als kandidaten voor de floor tom?

Citaat:
Die opmerking laat uitschijnen dat die koekendoosmic dan toch niet persť de FAME was
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:29
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Citaat:
Dat dacht ik ook, dus ik vrees al dat het de MD421 is.
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:32
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Dat dacht ik ook, dus ik vrees al dat het de MD421 is.
Nu niet onzeker worden, he Alex!
Er heeft trouwens nog niemand op nummer 4 gestemd
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:34
Moderator

Oh la, maar onzeker ben ik niet hoor.

Ik blijf bij mijn keuze. Het is maar dat ik absoluut niet kan horen "welke mic" het is. Maar dat lijkt me ook niet echt nodig. Zolang het maar klinkt.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten