homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke mic (of mics) klinkt/klinken het leukst op de floortom?
1 5 20.83%
2 2 8.33%
3 8 33.33%
4 1 4.17%
5 5 20.83%
6 2 8.33%
7 4 16.67%
8 0 0%
9 3 12.50%
10 13 54.17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 13:01
Vintage Member

Reputatie: mike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstralingmike von hell heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Mic Shootout op Floor Tom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimMstr Bekijk bericht
maar ik hoor op sommige vlakken ZO weinig verschil dat ik bijna aan m'n oren ga twijfelen.
Ik hoor ook echt minimaal verschil tussen de mic's , maar krijg bij nr. 10 toch het beste gevoel ( misschien wel omdat het gelukkig de laatste was om te luisteren )
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 13:20
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Rock Bekijk bericht
Ik krijg wel het gevoel dat de ene mic dichter tegen de rim staat dan de andere en dat speelt volgens mij ook wel een rol in de attack /body verhouding.
Yep, doc, microfoonplaatsing is cruciaal.
Erg moeilijk natuurlijk om identiek dezelfde positie aan te houden, aangezien de vormen van de mics al verschillen...
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 13:20
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mike von hell Bekijk bericht
( misschien wel omdat het gelukkig de laatste was om te luisteren )
lol!
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 15:00
Moderator

OK, de stemmen zijn geteld, hier komt de uitslag!

In de enquête welke mic (mics) klinken het leukst op de floor tom:

1. Op de eerste plaats, met 57.89% van de stemmen, fragment 10, de Audio Technica ATM25! Volgens velen een zeer goed alternatief voor de MD421 op floor tom en dat blijkt hier precies ook uit de stemmen.

2. Op de tweede plaats, met 36.84% van de stemmen, fragment 3, toch een klein beetje verrassend, de AKG D112 basdrum mic.

3. Op de gedeelde derde plaats, met 21.05%, fragment 7, de Shure SM7A, en fragment 5, de AKG C1000S (kijk eens aan!) en toch ook wel enigszins verrassend, fragment 1, de Sennheiser MD421.

5. De volgende plaatsen, een gedeelde plaats (10.53%): fragment 2, basdrum-mic Shure beta52A, fragment 6, de Shure SM57 en fragment 9, de Rode NT2 (proficiat, JB!)

6. En roemloos tenonder gegaan, met 0 stemmen: fragment 8, de Fame en fragment 4, aka de koekendoos, hij lijkt er ook een beetje op, de Sennheiser e606!

Bedankt aan allen die meegedaan hebben!
Ik ben blij met mijn audio technica ATM25
OPM: deze test was uiteraard afhankelijk van verschillende factoren zoals microfoonplaatsing, stijl muziek, stemming drum, muzikant, ...
Maar het was leuk!

Simon

Overzichtelijker: gebruikte mics in de juiste volgorde:
1. Sennheiser MD 421
2. Shure Beta52A
3. AKG D112
4. Sennheiser e606
5. AKG C1000S
6. Shure SM57
7. Shure SM7A
8. Fame
9. Rode NT2
10. Audio Technica ATM25

Laatst gewijzigd door kamer21; 28-09-2010 om 15:03
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 15:24
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

ik zeg al jaren dat AT zo ondergewaardeerd is.. bewijs is weer geleverd..

dan moet je de ATM350 eens proberen.. manman.. fantastisch ding..
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 16:20
Senior Member

Reputatie: Doc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaald

Hoe weinig ik fan ben van de D112 op kick des te meer klinkt hij geweldig voor die floor.

Op Gearslutz staat het vol met topics over beste floor tom mics.

Veel terugkomende namen daar zijn: atm 25 , 414, 421, D112, U47, SM7B en Heil PR30.

Er zat dus veel interessants in de deze test!

Thanks roomie!
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 18:03
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Rock Bekijk bericht
Op Gearslutz staat het vol met topics over beste floor tom mics.

Veel terugkomende namen daar zijn: atm 25 , 414, 421, D112, U47, SM7B en Heil PR30.
You're welcome!
En ja, die threads had ik ook gezien, alleen vond ik nooit een audio-vergelijking.
Vandaar deze opzet!

In dat lijstje zitten toch nog enkele financieel uitdagende verlangmicrofoontjes tussen :-)
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 18:29
Moderator

Reputatie: Alexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomstAlexxx heeft een prachtige toekomst

Djeezes, en ik vind die koekendoos zo goed klinken op een high-gain amp.

Super test, merci!
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 18:44
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Djeezes, en ik vind die koekendoos zo goed klinken op een high-gain amp.

Super test, merci!
logisch.. die koekendoos heeft een erg slechte transient respons..

een hi-gain amp hééft geen transienten (gain is in sé compressie en oversturing van de lampen..), dus de zwakte van de mic doet er niet toe..

de meest crappy mics zijn bruikbaar voor higain..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten