homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquÍte: Welke mic (of mics) klinkt/klinken het leukst op de floortom?
1 5 20.83%
2 2 8.33%
3 8 33.33%
4 1 4.17%
5 5 20.83%
6 2 8.33%
7 4 16.67%
8 0 0%
9 3 12.50%
10 13 54.17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquÍte

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:05
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling
Standaard Re: Mic Shootout op Floor Tom

Ik vermoed dat er bij jou iets meetrilt Rikke.
Ik hoor ook niets merkwaardig.
Mijn voorkeur gaat uit naar 3, alhoewel voor de anderen ook wel iets te zeggen valt.
Te bekijken welke sound je wil.
Nummer 4 is volgens mij niet goed.
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:08
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
wat doet die lelijke boiiiiiinng er vanachter aan?
volgens mij bedoel ik wat Mesa hier aanduidt met de lelijke boiiiiinng

Mijn headphones zijn verder prima

Rikke
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:18
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
eerst een opmerking:

begin met je floor te stemmen.. je bovenvel staat te strak en je ondervel hangt te flapperen..
Schiet niet op de pianist, maar je hebt gelijk...Deze floor is niet goed gestemd, vond ik ook...
Ik hoor het ook liever als het ondervel hoger gestemd is dan het bovenvel, maar ik ben geen drummer en het is niet mijn drum
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:22
JB JB is offline
Vintage Member

Reputatie: JB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstralingJB heeft een prima uitstraling

Het gaat niet over afstellen van toms, dan wel welke mic weergeeft wat je moet/wil horen.
Ik denk dat bijna alle mics dat "flapperende" vel weergeven. Uitgenomen 4.
Moest dat foutje er niet zijn dan vermoed ik dat ze allemaal gelijk klinken.

Laatst gewijzigd door JB; 28-09-2010 om 10:30
Met citaat reageren
  #25 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:26
Senior Member

Reputatie: erwinastrid is op goeie weg

nummer 3 klinkt naar mijn bescheiden mening het meest aangenaam. maar dit kan verschillende oorzaken hebben.
plaatsing van de microfoon, plaats waar de drummer het vel raakt,(hoe is het trouwens gesteld met het vel? klinkt redelijk bagger. stemmen? nieuw vel?)
laat de drummer zijn stok terugkaatsen of probeert hij zijn stok op het vel te leggen?
ik zou hier niets over de microfoons kunnen zeggen. hooguit dat (ik ga er van uit dat ze dezelfde afstand tot het vel hebben) je per microfoon moet kijken wat de beste plaats is.
groeten,
erwin
Met citaat reageren
  #26 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:28
Senior Member

Reputatie: Augusti wordt hier goed onthaaldAugusti wordt hier goed onthaald

Zelf vond ik de 9 en 10 "helderder" klinken, dus vond ik ze daarom ook het beste.
Nu ja het beste, ben verkouden en wat doof
Met citaat reageren
  #27 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:33
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erwinastrid Bekijk bericht
nummer 3 klinkt naar mijn bescheiden mening het meest aangenaam. maar dit kan verschillende oorzaken hebben.
plaatsing van de microfoon, plaats waar de drummer het vel raakt,(hoe is het trouwens gesteld met het vel? klinkt redelijk bagger. stemmen? nieuw vel?)
laat de drummer zijn stok terugkaatsen of probeert hij zijn stok op het vel te leggen?
ik zou hier niets over de microfoons kunnen zeggen. hooguit dat (ik ga er van uit dat ze dezelfde afstand tot het vel hebben) je per microfoon moet kijken wat de beste plaats is.
groeten,
erwin
1. Plaatsing van de microfoon: inderdaad erg belangrijk. Voor de test heb ik ze allemaal op dezelfde plaats gezet, aan de rand, wijzend naar het centrum.
2. Vel is quasi nieuw, daardoor waarschijnlijk nog niet goed gestemd?
3. Ik ben dus geen drummer en heb getracht zo consequent mogelijk telkens op dezelde plaats in het centrum hard te slaan, zonder de stok op het vel te leggen.
Met citaat reageren
  #28 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:34
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JB Bekijk bericht
Uitgenomen 4.
4 is duidelijk niet populair :-)
8 volgens de stemming ook niet...

Welke 2 zouden dit toch kunnen zijn?
Met citaat reageren
  #29 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 11:34
JB JB is offline
Vintage Member

Naar mijn idee nr 4 de AKG C1000 en de nr 8 de Rode NT2.

Laatst gewijzigd door JB; 28-09-2010 om 13:07
Met citaat reageren
  #30 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 12:32
Senior Member

Reputatie: Doc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaaldDoc_Rock wordt hier goed onthaald

3,10,7
Maar de resonanties in de tom mochten mss iets minder, of nah, maakt het lekker lastig .
Ik krijg wel het gevoel dat de ene mic dichter tegen de rim staat dan de andere en dat speelt volgens mij ook wel een rol in de attack /body verhouding.
bvb. In 3 staat de tom beter gestemd op dat moment dat in 10 schijnbaar.

Laatst gewijzigd door Doc_Rock; 28-09-2010 om 12:35
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten