homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps > Special: Mic Shootouts

Mededelingen

Special: Mic Shootouts In deze zone vind je alle microfoontests of "shootouts" terug. Je kan hier talloze microfoontests beluisteren. Enkel moderatoren kunnen discussies van het mic forum naar hier verhuizen mits ze voldoende interessant zijn als mic shootout.

Bekijk resultaten enquête: Welke mic (of mics) klinkt/klinken het leukst op de floortom?
1 5 20.83%
2 2 8.33%
3 8 33.33%
4 1 4.17%
5 5 20.83%
6 2 8.33%
7 4 16.67%
8 0 0%
9 3 12.50%
10 13 54.17%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:40
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Mic Shootout op Floor Tom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alexxx Bekijk bericht
Oh la, maar onzeker ben ik niet hoor.

Ik blijf bij mijn keuze. Het is maar dat ik absoluut niet kan horen "welke mic" het is. Maar dat lijkt me ook niet echt nodig. Zolang het maar klinkt.
Zo is het!
Het ultieme doel van een shootout!

En 4 klinkt inderdaad als een koekendoos, welke mic het ook is
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 20:46
Vintage Member

Reputatie: JimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatieJimMstr heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21 Bekijk bericht
Ja, of lijken ze op elkaar omdat de meeste van deze mics worden voorgeschoven als kandidaten voor de floor tom?
Dan nog zou ik gezien de aangehaalde types wel denken een verschil te horen, zij het minimaal. Ik ga ook nog eerst in de studio luisteren voordat ik écht kan zeggen of ik verschillen hoor.

Ik heb de vage indruk dat hier nog meer Fame gaat worden gekocht dan aangeprezen Of de Fame is effectief de koekendoos. Wie zal het zeggen. Wie o Wie? Jij. Liefst zo snel mogelijk
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 21:09
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Het zijn niet dezelfde samples, lijkt mij, vandaar dat het eerder is "welke samples vind je het leukst klinken", eerder dan "welke mic - met uitzondering van 4 dan - vind je het beste klinken". 't Is soms moeilijk, en soms focus je op een iets hardere slag, omdat daar het geluid van de floortom meer tot zijn recht komt. Maar dat heeft niet zoveel van doen met de mic, wel met de natuurlijke sound van de tom.

Anyway én niettemin, fijne test, waarvoor dank! Verdient puntjes!

Bij mij was het eerder een kwestie van met welke samples valt (door de band beschouwd) niets, of toch weinig, aan te vangen. Met uitzondering van 4 lijken ze allemaal bruikbaar, en de verschillen zijn niet steeds groot. Bij sommige mics hoor je iets meer "umpf", andere hebben dan weer een iets genuanceerdere/meer heldere attack/midhoog.

Mijn voorkeur gaat uit naar 1, 3, 6, 9 en 10. Benieuwd wat hieraan beantwoordt.

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 21:36
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Het zijn niet dezelfde samples, lijkt mij, vandaar dat het eerder is "welke samples vind je het leukst klinken", eerder dan "welke mic - met uitzondering van 4 dan - vind je het beste klinken". 't Is soms moeilijk, en soms focus je op een iets hardere slag, omdat daar het geluid van de floortom meer tot zijn recht komt. Maar dat heeft niet zoveel van doen met de mic, wel met de natuurlijke sound van de tom.
Daar heb je compleet gelijk in en dat besef ik maar al te goed!
Ik ben dan ook geen drummer en heb geprobeerd 10x 'hetzelfde' bronsignaal op te nemen om dan de mics met elkaar te kunnen vergelijken...mijn respect voor drummers groeit zowaar

En toch verloopt de stemming geheel conform ik gedacht had, mits een verrassing hier en daar
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 21:50
Vintage Member

Reputatie: Pierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstralingPierke heeft een prima uitstraling

Misschien nog even vermelden dat ik geluisterd heb op pc-speakertjes. Ik hoorde duidelijke verschillen. Komt misschien net doordat die dingetjes schier geen laag weergeven en dus enkel de frequenties die het belangrijkste verschil maakten?
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 27-09-2010, 22:50
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

hier op de laptop speakers klinkt het allemaal als een pollepel op een halfvolle doos Dash..

morgen eens op betere speakers luisteren..
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 09:51
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Wat is dat ringelde hoog? Toch niet mijn headphones?

Rikke
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 09:52
Moderator

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rikke Bekijk bericht
Wat is dat ringelde hoog? Toch niet mijn headphones?

Rikke
Wat bedoel je? Op elke sample?
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 09:53
Moderator

Reputatie: Rikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerdRikke wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamer21 Bekijk bericht
Wat bedoel je? Op elke sample?
ja, ik hoor het op elke sample..
net of er iets meeresoneert dat naast de trom staat.
Echt in de frequenties waar muggen zich bevinden

Rikke
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 28-09-2010, 10:04
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

eerst een opmerking:

begin met je floor te stemmen.. je bovenvel staat te strak en je ondervel hangt te flapperen..

nu klinkt hij (op alle samples) als een slecht gestemde mid-tom..

waar zit dat laag? wat doet die lelijke boiiiiiinng er vanachter aan?

anywho's.. kheb ook wat vakjes gekleurd..
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten