homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Microfoons en preamps

Mededelingen

Microfoons en preamps Microfoons zijn uiteraard onmisbaar als je geluid wil opnemen. En het belang van preamps wordt nog te vaak onderschat. Alles daarover in dit subforum.

Reageren

Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 21:17
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Toft Preamps

ja dat testen is inderdaad een groot probleem
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 21:18
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

uiteindelijk wil je't gewoon allemaal
i know..
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 21:20
Vintage Member

Reputatie: Carels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatieCarels heeft een uitstekende reputatie

Goh, allemaal is wat sterk overdreven
die alto micpre hoef ik echt niet te hebben
hoewel als ik lelijke oversturing nodig heb
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 21:25
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

lol..

wanneer je klaarbent voor je channelstrip moet je maar vragen.. ben er nu zwaar mee bezig.. té veel leuke opties die allemaal téveel geld kosten..

recent is mijn oog gevallen op de GML2020 heb die ooit gebruikt bij een PA firma.. manmanman.. don't go there..
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 22:33
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carels Bekijk bericht
Reeds getest: Alto 3 kanaals pre, GAP Pre 73, SSL VHD, Millenia TD1, Presonus FP 10 preamps, Motu 8pre preamps, Maudio 2626 Preamps, Daking Pre One
Voorlopig ligt de Daking met lengtes voorsprong op kop. Hij heeft een muzikaliteit die mij het beste ligt.
Deze week zullen nog enkele dingen getest worden.
Vergeet de Thermionic Culture spullen niet. De "Rooster" is een uitstekende én veelzijdige (dubbele) pre. Vergeet trouwens ook niet het Universal Audio-gamma. Ik blijf fan van bijvoorbeeld de LA610.
En een tip wat de Daking betreft: de mic pre/EQ heeft een pre en postgain (nog los van de EQ), de mic pre one niet. Toch een niet onaardige feature... Maar kost wel wat meer.
Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 27-08-2010, 22:41
Vintage Member

De LA 610, staat al een tijdje op mijn testlijstje
Die moet ik enkel nog eens ergens lenen voor
testing
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 28-08-2010, 13:46
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Ik heb trouwens deze week een mailtje ontvangen van UA.
Als je voor 30 september een LA-610 MKII koopt, krijg je er gratis een UAD-2 Duo bij.
Je hebt dus nog even tijd om te beslissen .
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 28-08-2010, 14:35
Senior Member

Reputatie: Literecordings wordt hier goed onthaaldLiterecordings wordt hier goed onthaald

Ik heb de 6176, heb hem nog niet super veel gebruikt, en meestal direct in met basgitaar.

Ben meer fan van verschillende micro's dan van verschillende preamps.

Heb altijd zo weinig tijd om te proberen tijdens opnames, maar dat geeft natuurlijk nog meer een reden om de "juiste" preamp te kiezen.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten