homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19-08-2010, 19:06
Senior Member

Reputatie: steeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaald
Standaard 10 jaar verder

Hoe zal over 10 jaar muziek verspreid worden?
Loont het nog om een CD uit te brengen?
Wat zal de rol zijn van de homestudio versus pro-studio?
Hoe verkoop je jouw muziek?

Ik heb geen idee......., wie wel?
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19-08-2010, 19:58
Senior Member

Reputatie: Zaphod is op goeie weg
Standaard Re: 10 jaar verder

What a day for a daydream:

Over 10 jaar zijn (kleine) geluidsdragers zoals cd's overbodig.

Ook grote geluidsdragers zoals mp3 spelers worden overbodig aangezien er over de hele wereld gratis en supersnel internet zal zijn zodat je altijd bij je eigen (of andermans) files kan. Je hoeft slechts een selectie te maken van de muziek die je leuk vind. Het (eventuele draagbare) medium waar je de muziek op afspeelt zal zich hier aan aanpassen. Wie weet staat je (toegang tot je) muziek straks wel op je pinpas, net als je huissleutels en je geld.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat artiesten niet meer kunnen leven van het uitbrengen van muziek. Er zal altijd vraag blijven naar muziek. De keten is nu verbroken: platenmij en winkel zijn overbodig.

Er zal vanzelf weer een marktstructuur op gang komen al heb ik geen flauw idee hoe die eruit zal gaan zien. Acts zullen nog steeds populair worden en gepromoot worden. Popcultuur zal blijven bestaan.

Tot zover even mijn hersenspinsels hierover. Leuk om hierover na te denken trouwens!!!
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19-08-2010, 20:32
Vintage Member

Reputatie: Bosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatieBosjanet heeft een uitstekende reputatie

Volgens mij gaat er een online service opgekomen zijn, zoals YouTube, MySpace, Last.Fm, die nog 'groter' gaat zijn, en waarmee je met bijna alle apparaten die toegang tot het internet hebben (gsm, iPhone, iPad, andere gadgets, laptops, tv's, ...) non-stop naar de muziek kunt luisteren die jij uitkiest.
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19-08-2010, 20:34
Senior Member

Reputatie: aylmer is op goeie weg

Gedaan met koude plastiek terug naar het warme vinyl voor iedereen die iets tastbaars wil.
De digitale versies als junkfood.
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 22-08-2010, 09:14
Senior Member

Reputatie: steeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaald

Studio Unknown’s Confessions of a Small Working Studio—The Internet: The Birth of a New Focus?
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 22-08-2010, 18:23
Member

Reputatie: YvesAscendency is op goeie weg

Met internet is de wegwerpmaatschappij ook ingetreden in muziekland, vind ik.
Volgens mij zal die evolutie aanhouden en versterken.

Persoonlijk vind ik het wel leuk dat je even naar de myspace ea kan gaan luisteren, vooraleer iets definitief aan te schaffen.

Maar de tijd dat ik naar de platenboer ging, daar een kwartier enkele cd's beluisterde via de koptelefoon en voortging op recensie's om iets aan te schaffen vond ik erg charmant. Dit zal zeker en vast over zijn.
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 03-09-2010, 20:25
Active Member

Reputatie: ulkitulki is op goeie weg

Het zou mij ook niet verbazen dat er over tien jaar nog steeds cd worden uitgebracht voor de mensen die dat graag willen,
Je ziet de laatste tijd dat vinyl weer terug komt, in de MediaMarkt kun je weer platen en platenspelers kopen.
Messchien dat over tien jaar ook weer een bescheiden cd hype plaats vind.

Je weet het maar nooit
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten