homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Muziek opgenomen. What's next? > Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten

Mededelingen

Opgenomen muziek reproduceren, uitbrengen, verspreiden en promoten Je neemt op en wil je muziek naar buiten brengen. Hoe zit dat met auteursrechten, distributie en muziek online? Hoe gaat cd-persing in z'n werk? Waar ga je heen met je drukwerk? Wie kan helpen met promotie? En de juridische kant?

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 08-10-2006, 22:08
Junior Member

Reputatie: EbenEm is op goeie weg
Standaard songwriter, wat doe je met je song?

Beste Songwriters,

De meesten van jullie zijn songwriters en geen artiesten. Niewaar? Wat doe je als songwriter met je song als je niet zelf de artiest gaat uithangen? Ik zie dat er een aantal topics zijn van dezelfde strekking maar ik zoek meer feedback. Het doel van een songwriter is toch een song maken en dit laten uitvoeren door een artiest (band)...Maar zovaak ik er geen vervolg en je song streft op de C-schijf van je computer...

Bvd,
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 09-10-2006, 11:20
Active Member

Reputatie: Prez is op goeie weg
Standaard Re: songwriter, wat doe je met je song?

Ik vraag me eigenlijk ook af hoeveel van de mensen die nummers maken ook daadwerkelijk die nummers uitbrengen.
Al dan niet door henzelf of door anderen. Of blijft alles vooral op forums en websites staan ?
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 12-10-2006, 12:49
Junior Member

Kom op mensen!

Deze topic moet toch je interesse hebben als je muziek maakt. Ik zelf heb het nog eens over het uitbrengen van een nummer...de stap(pen) hiervoor bedoel ik.

Wat doe je met je DEMO?
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 12-10-2006, 13:03
Vintage Member

Reputatie: Contender wordt hier goed onthaald

Ik denk dat veel mensen die hier bezig zijn voornamelijk uit hobby overwegingen met muziek bezig zijn. Ik persoonlijk heb vrij weinig tijd voor mijn hobby. Heb een fulltime baan, daarnaast volg ik een studie op een avondschool... Dus ik heb maar heel weinig tijd voor mijn grote passie. Meestal in de weekenden. Ook zit ik nog in een leerfase wat betreft het produceren.

Mijn demo's landen meestal in de auto CD-speler van vrienden en/of bekenden. Ik weet van mezelf dat ik nog lang niet het niveau heb om demo's op te sturen naar platenmaatschapijen.

Daarom ook dat ik het project van Homerecording.be om een CD uittebrengen enorm toejuich. Alleen kom ik nu al onder druk te staan omdat ik al bang ben niet voor eind november een bruikbare demo klaar te hebben.

Ik breng geen nummers zelf uit. Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe andere mensen dit doen... :-? 8-)
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 12-10-2006, 13:11
Vintage Member

Reputatie: Mother Misty wordt hier goed onthaald

Citaat:
EbenEm wrote:
Beste Songwriters,

De meesten van jullie zijn songwriters en geen artiesten. Niewaar?
Ik dacht eigenlijk dat het andersom was, maar kan er ook compleet naast zitten :-)
Ik ben zelf geen songwriter en werk ook niet met vocals in mijn muziek,
Maar dingen die niet geschikt zijn om uit te brengen/dingen die ik niet aan een platenlabel kwijt geraak belanden in mijn eigen persoonlijk archief en
vermits ik al 17 jaar muziek maak is dit ondertussen behoorlijk groot geworden :-)
Ik vind het heel interessant en leuk om van jezelf eens dingen te beluisteren die
al meer dan 10 jaar oud zijn, werkt heel inspirerend en je leert er heel veel van bij!
En wat ik met mijn demo’s doe…. Opsturen ofcourse! :-)
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 12-10-2006, 13:34
Senior Member

Reputatie: Wesley is op goeie weg

Hej,

Ik ben al een aantal jaar bezig met opname en mixing van audio(opname van rapmuziek). Het laadste jaar ben ik een beetje beter bezig dan de jaren voorheen( Ik heb nu gewoon betere apparatuur). Ik neem die nummers op met andere rap artiesten, en mix en master ze dan zelf. Als deze nummers klaar zijn zetten we ze op internet, en verspreiden we cd´s onder onze vrienden kring. Het lijkt me ook zeer gaaf om dit een keer oficieel uit te gaan brengen, maar dat zal voor de verre toekomst zijn... :-D

Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 13-10-2006, 09:42
Junior Member

Bedankt voor jullie reakties tot dusver,

Ik denk dat we twee dingen gescheiden moeten houden. Een songwriter maakt muziek voor anderen. Een artiest voert een song uit van een songwriter (in veel gevallen). Natuurlijk zijn er ook Singer(artiest)-Songwriters die hun eigen werk uitvoeren. Als ik ernaast zit hoor ik het graag. Wie van wie er meer op dit forum zitten weet ik niet.

Voor artiesten (solo, bands etc.) die een demo (eigen werk of van songwriter) hebben opgenomen zijn er diverse mogelijkheden om hun opname kenbaar te maken op het Internet, demo-presentatie, optreden, platenmaatschappij etc.

Een songwriter heeft een idee. Hij/zij maakt misschien een 'simpele' demo met behulp van bv Cubase, een zanger/guitaartje erbij etc. Maar heeft/kent geen artiesten die zijn werk zouden kunnen uitvoeren.

In veel gevallen doet de songwriter (zeker hobbymatig) dan niets met zijn idee als het 'klaar' is. Als je daarmee vrede hebt dan moet je dat zo laten. Maar het doel van een songwriter is toch dat je muziek maakt voor anderen die jouw werken gaan publiceren.....
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 13-10-2006, 12:31
Jop Jop is offline
Junior Member

Reputatie: Jop is op goeie weg

Daarmee geef je eigenlijk meteen antwoord op je eigen vraag.
Aangezien de singer/songwriter zelf de uitvoerder niet is, zal hij zelf op zoek moeten gaan naar de uitvoerders van zijn/haar idee.

Een artiest of band zal niet snel naar een onbekend singer/songerwriter stappen om te vragen of hij niet toevallig iets op de plank heeft liggen.
Dus... als jouw idee wordt geparkeerd op je c:/-schijf, dan doe je iets toch niet goed.
De brutalen hebben de halve wereld... dus zoek op internet naar artiesten en benader ze.
Dat is de enige manier (als je zelf geen artiesten kent die je idee willen uitvoeren) om je idee van je schijf af te halen en er echt iets mee te doen.

Succes!
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 13-10-2006, 22:54
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst

Wat weerhoud je trouwens om zelf iets ermee te doen?
Als je niets laat horen, zal er ook niemand zijn die het potentieel ervan zal merken.
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 15-10-2006, 08:29
Junior Member

Het is natuurlijk niet zo dat ik niets met mijn werken doe. Ook ik stuur werken naar een A&R manager of benader lokale artiesten die ik ken. Alleen als deze er niets in zien wil ik verder...

Zijn er (betrouwbare) sites op het Intranet waar ik deze werken op kan zetten? Welke sites? Dus song (van songwriter) zoekt uitvoerder (artiest/band) en dus geen site waar artiest/band hun demo's aanprijzen. Van deze zijn er genoeg!

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten