een Fireface is zeker goed, maar zeker niet het summum van kwaliteits preamps, wel bij de beste semi-pro preamps dat je kan krijgen. (orde mackie, soundcraft, motu,...)
Eerlijk gezegd denk ik dat jij iemand bent die best één zogenaamde "golden channel" bezit voor je voice opnames, en de rest met de fireface pré's opneemt.
Met een golden channel bedoel ik één uiterst goeie Preamp + mic (+ topklasse A/D converter, maar dat is volgens mij nog niet nodig).
Kijk eens bv in
DIT topic, daar staan een hoop 1/2 kanalen Preamps van Pro niveau.
Al je kanalen op dit niveau zetten heeft volgens mij geen zin aangezien ik ervan uit ga dat jij nog geen 10k eur hebt uitgegeven aan acoustieke behandeling in je opnameruimte, en dus nooit zal kunnen opleven naar de meerwaarde die deze ontzettend veel duurdere preamps bieden.
Dus gaan die RME pré's wel genoeg zijn voor multikanaal opnames, en kan je later via ADAT extra preamps erbij zetten op de RME.
Ik herken je probleem compleet, je wil zonder compromis opnemen aan topkwaliteit, en wil dus het beste van het beste aan de laagst mogelijke prijs...en dat is een probleem.
Als ik jouw wensen zou willen inwilligen zonder naar prijs te kijken zou ik zeggen:
- 2x API 3124+ (8 kanalen in totaal, voor drums, basgitaar, percussie etc.)
- 1X Neve 1073DPA (2 kanalen, voor voice, gitaar en andere instrumenten)
- randapparatuur (naar keuze, te veel mogelijkheden)
-Lynx AES-16 kaart + Aurora 16 A/D/A
...
Alles bij mekaar zou dit zo'n 13000 euro kosten, en dat zal wel boven jouw budget liggen, en dan heb je nog niet eens mics en goede acoustiek, of zelfs maar een mixer.
Kortom, laat je niet frustreren door de overspoeling van apparatuur in elk prijssegment, en ga luisteren in winkels, op beurzen etc.
Voor elk stuk audio apparatuur dat je koopt ga je op het net iemand tegenkomen die zegt dat het brol is en dat je beter iets duurder had moeten nemen, niet luisteren ernaar, als het voor jouw werkt is het goed, het kwaliteitsverschil tussen jouw toekomstige RME setup en die 13k+ eur setup is niet zo verbazingwekkend groot als je denkt, voor sommigen maakt dit nu eenmaal meer uit dan voor anderen, en dat is het verschil tussen een homestudio en een commerciele studio, voor een commerciele studio maken die dingen wel uit en daar betaal je voor, niets aan te doen.
Pzz