homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #21 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 08:31
Senior Member

Reputatie: Joram wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Van PC naar Mac

It's just a tool!
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 11:52
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duuk Bekijk bericht
Door de weigering van Apple om Flash voor de Mac vrij te geven mis je bepaalde webcontent en kun je bepaalde zaken stomweg niet doen. (hier komt nu echter langzaam aan beweging in. Laten we hopen....)
Dat is voor iPhone en ipad. De Mac heeft Flash, al altijd gehad, en Adobe heeft net een Flash versie voor Mac uit die eindelijk GPU acceleratie heeft op bepaalde Macs. Apple kan daar niet veel aan doen. En het feit dat Adobe de laatste jaren de Mac verwaarloosd heeft, is waarschijnlijk ook de reden waarom Stve Jobs geen Flash op de iphone en ipad wil. Flash is ook niet geschikt voor multi-touch screens.

Wat jij ziet als niet werkende websites heeft waarschijnlijk meer met slecht opgebouwde code te maken, zodat ze alleen in IE werken. Dat gebeurt nog steeds, maar je moet als ontwikkelaar wel heel stom zijn om zo iets te maken, nu dat IE in Europa al minder dan 65% van de markt heeft.

Citaat:
Als je gebruik maakt van Webmail via Exchange dan kun je alleen van de simpele uitvoering gebruik maken, waardoor je slechts beperkte mogelijkheden hebt.
Als de beheerder van die Exchange van wanten weet, kan je OWA volledig goed instellen. De exchange connectie (imap) is trouwens in Snow Leopard helemaal in orde.

Citaat:
Op het standaard mailprogramma van de Mac kan ik geen mogelijkheid vinden om ontvangstbevestigingen aan een mail te bevestigen.
Dat werkt ook gewoon niet. Het hangt van de ontvanger af of die meedoet met zo'n zwendeltje, want meer is het niet. Verreweg de meeste mailservers ondersteunen het gewoon niet. Weer n van de manieren waarop MS zand in je ogen strooit.

Citaat:
Steve Jobs bepaald in een nog grotere mate dan Bill Gates wat jij op jouw systeem mag draaien.
Yep. En dat gaat de laatste tijd niet altijd de goeie richting uit. Maar ook MS is zwaar aan 't zwalpen. En ik zie Steve Ballmer het niet lang meer uitzingen. De aandeelhouders hebben er genoeg van, denk ik.

Citaat:
Niet alle software die jij eventueel zou willen draaien is ook beschikbaar voor de Mac.
En omgekeerd ook niet. Geen Logic voor Windows, geen Irfanview voor Mac...

Citaat:
Feit is wel dat Apple veel efficinter met z'n recources omgaat dan Windows. Dus verkijk je niet op processoren en RAM-geheugen; die vergelijking gaat niet op.
Plus dat Apple meestal de betere processoren inbouwt. Iets wat prijsvergelijkingen nogal eens scheeftrekt.

Ik ben Mac gebruiker sinds 1989. Dat betekent niet dat ik kritiekloos alles onderga. Wat me stoort is dat Apple teken geeft bepaalde problemen te ontkennen. Bv. de problemen met Firewire bij de nieuwe Macs icm met sommige interfaces.

En dat ze, vooral op accessoires, (kabeltjes, batterijen, docks...) veel te duur zijn. Zo zijn de meeste kabeltjes in de Apple store van Monster Cable. Maar die hoef je niet te kopen. Met wat zoeken vind je even goed voor een derde van de prijs.

Wat me ook stoort, is Apple's ronduit slechte garantie voorwaarden die zelfs tegen de EU regels ingaan: 1 jaar voor professionele klanten, 2 jaar voor gewone consumenten, met uitzonderingen (batterij bv.). Je kan Apple Care nemen, of kopen bij Media Markt of andere outlets die wel twee jaar of meer volledige garantie geven. En Apple staat ook op het lijstje van de EU voor onderzoek...

Laatst gewijzigd door gertvanhoof; 18-08-2010 om 11:54 Reden: tag aangepast
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 22-08-2010, 21:43
Senior Member

Reputatie: MultiMusica is op goeie weg

Ooooooow jij gaat plezier hebben

Het is precies zoals hier boven geschreven. n.l. wil je vast of wil je mobiel.

wil je vast kies je voor een i-mac. fantastisch apparaat en helemaal als je voor de 27" met de nieuwe i-7 processor gaat. Die gaat zo snel dat je hem bijna niet meer bij houd haha.

wil je mobiel kun je het beste gaan voor een 15 of een 17". Maar let goed op de processor. Dit moet een i-5 of een i-7 zijn. Met een 13" 2.66 intel duo processor kan het ook. Maar grotere dingen worden dan toch lastig.

Het verschil in prijs is ongeveer zon 1000,00.

Wat ik heb gedaan is het volgende.

Ik heb een iMac 27" gekocht en omdat ik eerst een Macbook pro 17" wilde kopen om "mobiel" te zijn heb ik voor het verschil in prijs een 13" Macbook pro erbij gekocht om mee buiten te spelen

Logic studio kun je dan op beiden installeren en met elkaar uitwisselen. MAAR je kunt ze niet allebei tegelijk gebruiken! Maar ja dat hoeft ook niet.

Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel. Any way go Mac
Met citaat reageren
  #24 (permalink)  
Oud 28-08-2010, 14:52
Senior Member

Reputatie: smiley wordt hier goed onthaald

Once you go Mac you never go back.
Wat mij betreft is dat een waarheid als een koe.
Ik had mij ooit een muziek PC laten ineensteken en niet van de minste waar ik veel plezier aan gehad heb maar op een dag was het er plots (weer) mee gedaan.
Toen was ik het zat, heb ik de PC geruild voor een goede matras, iets waar ik wl elke dag iets aan heb.
Vervolgens heb ik me de Imac dual core gekocht gewoon de lichtste, einde reeks en mijn leven is erdoor veranderd.
Nog nooit heb ik er problemen mee gehad en als die zich voordoen (zeeeer zelden), start je gewoon weer op en klaar is kees.
En of twee keer is het ding gecrasht maar dan nog kwam hij het eerst beleefd vragen of hij dat wel mocht lol
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten