homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 21:16
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Van PC naar Mac

Heb de eerste generatie unibody macbook pro, dat ding is nog altijd heerlijk snel. Die nieuwe zijn met i3/i5/i7 chips, ik denk dat dat wel ferme werkpaarden zijn dan. Niet vergeten van er een 7200rpmschijf in te steken.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 21:27
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DogPants Bekijk bericht
Ik heb projecten lopen van over de 100 tracks, en heb sinds ik hem heb gekocht nog geen enkele track moeten "freezen". Ik ben alvast bijzonder tevreden over de performance van dat ding.

Vriendelijke groet,
alain
100 tracks, dan is dat toch eventjes heen en weer scrollen op het scherm..

Maar zijn het niet vooral de plugin's die uiteindelijk gaan bepalen hoe "zwaar" je pc moet zijn?

Ik overweeg eigenlijk ook om over te stappen op Mac. Was vroeger een echte windows-gebruiker , XP was echt goed maar daarna één hoopje ellende met Vista. Windows 7 is dan weer een verbetering maar niet alle hardware werkt ermee. En iedere dag zijn er wel updates te downloaden (meestal security updates).

De tips over Mac die ik hier lees zijn dus zeker interessant. Op gebied van fire-wire zou een Mac stukken beter zijn naar 't schijnt. Want daar vrees ik wat voor. Heb nu eindelijk na een half jaar miserie een geschikte fire-wire kaart gevonden voor mijn laptop. Ik zou niet graag weer in de zelfde miserie geraken met een Apple laptop.

Henk
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 21:30
Active Member

Reputatie: josske is op goeie weg

Jah ik wil ook graag overstappen binnen een jaar of twee. Ben de foutmeldingen van windows beu...
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 21:56
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Compatibiliteit ivm firewire en mac zou normaalgezien nooit een probleem mogen geven.
Als je overschakelt naar Mac is het slim op toch je windowscomputer nog bij te houden met je DAW op, heel veel gratis VST's zijn windows only.
(De grote reden waarom ik op m'n oude Macbook binnenkort ns windows ga zetten )
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 22:23
Groupie

Reputatie: DogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatieDogPants heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PCDJHENK Bekijk bericht
100 tracks, dan is dat toch eventjes heen en weer scrollen op het scherm..
Dat is juist. Maar een 27 inch scherm én leren werken met subgroepen maakt het allemaal wel een pak makkelijker.

Ik ben hoegenaamd niet contra PC, maar ik voel me vaak méér muzikant dan iets anders: vanuit dat perspectief - en mede een behoorlijke noob zijnde op het vlak van hoe een computer nu precies werkt (en dus vaak driedubbel pissed zijnde als die dingen niet willen werken) - ben ik heerlijk tevreden over mijn setup. Protesteert nooit, werkt feilloos met mijn RME, en doet proper wat ik wil. Ik zie mijn setup als een "instrument", zoals een gitaar of piano: als zo'n ding je in de steek laat, dan werkt dat enkel maar contraproductief en belemmert de creativiteit.

Vriendelijke groet,
alain
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 22:27
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Even een berichtje van iemand die op zowel Mac als Windows werkt (Ik heb een zware Windows desktop en een Windows laptop, mijn vrouw een Macbook pro en een iMac)

De Mac wordt regelmatig als de Heilige Graal op computergebied neergezet. In de Mac-fan kringen is het absoluut verboden zich negatief over Apple als geheel uit te laten.

De ervaring leert mij dat de Mac fantastisch werkt en absoluut bepaalde voordelen heeft ten opzichte van Windows-based systemen. Het ontwerp is fantastisch en de beeldschermen worden slechts geëvenaard door hooggeprijsde topline producten van concurenten.

De Mac heeft echter ook punten die nadelig zijn ten opzichte van Windows-based systemen. Zo is het slechts op de Mac Pro mogelijk om je eigen systeem op te bouwen. Voor de iMacs en Macbooks zit je vast aan de door Apple opgelegde configuratie.

Door de weigering van Apple om Flash voor de Mac vrij te geven mis je bepaalde webcontent en kun je bepaalde zaken stomweg niet doen. (hier komt nu echter langzaam aan beweging in. Laten we hopen....)

Als je gebruik maakt van Webmail via Exchange dan kun je alleen van de simpele uitvoering gebruik maken, waardoor je slechts beperkte mogelijkheden hebt.

Op het standaard mailprogramma van de Mac kan ik geen mogelijkheid vinden om ontvangstbevestigingen aan een mail te bevestigen.

Als je je online nota's van KPN wil bekijken .....lukt dat niet op de Mac.

Steve Jobs bepaald in een nog grotere mate dan Bill Gates wat jij op jouw systeem mag draaien.

Niet alle software die jij eventueel zou willen draaien is ook beschikbaar voor de Mac.

Voor beide typen computers is dus wat te zeggen. Ik ga natuurlijk nog geheel voorbij aan Linux, waar ikzelf (nog) geen ervaring mee heb. Ik zal dit in de nabije toekomst echter ook nog eens op een "overgebleven" PC proberen..

Feit is wel dat Apple veel efficiënter met z'n recources omgaat dan Windows. Dus verkijk je niet op processoren en RAM-geheugen; die vergelijking gaat niet op.

Nogmaals; beide systemen hebben hun voors en hun tegens. Bekijk gewoon wat je nodig hebt, wat je wilt en kunt besteden en wat je zelf wílt. Mac is een status-symbool geworden en heeft daarom een grotere virtuele waarde. Maar een Windows-systeem is zeker niet minderwaardig!

Als je voor een laptop zou kiezen, kijk dan wel naar de functies van het touch-pad. Apple en sommige Windows-based fabrikanten bieden namelijk een multi-functioneel touch-pad waarmee je kunt vergroten/verkleinen en mee kunt scrollen.
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 00:50
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Je kan er zelfs nog voor kiezen om een Q6600 CPU 2e hands voor 100 euro of nog minder te kopen om je computer met 200% te versnellen. Sterker nog, als je beter had opgelet bij het uitkiezen van een moederbord was een P5B-Deluxe een betere keuze geweest want dan had je een Q9550s CPU kunnen upgraden met extra upgrades om je VST's te optimaliseren. Daarmee had je nog wel 2 a 3 jaar mee vooruit gekunt voor 320 euro.

Een Mac Pro begint bij 2400 euro terwijl je voor nog niet eens de helft al een snellere i7 met betere specs hebt.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 05:38
Webmaster

Reputatie: billybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatiebillybear heeft een uitstekende reputatie

Heren, de Topicstarter heeft hier in dit geval duidelijk aangegeven al een keuze gemaakt te hebben over het besturingssysteem. Het heeft dus geen zin er alweer een Mac versus PC discussie van te maken! Dat de Mac versus PC discussie aan bod komt in threads waar de TS die keuze nog niet gemaakt heeft, daar kan ik in komen, maar hier is het niet aan de orde.

Ik zal ingrijpen als dat nodig blijkt.

Laatst gewijzigd door billybear; 18-08-2010 om 05:49
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 06:56
Vintage Member

Reputatie: Mister CJ wordt hier goed onthaald

Werk zelf met Cubase Studio5 op de iMac.
Probleemloos en wil niet anders meer.
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 07:59
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klaasstudios Bekijk bericht
Ik wil EINDELIJK de overstap gaan maken van PC naar Mac.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Een Mac Pro begint bij 2400 euro terwijl je voor nog niet eens de helft al een snellere i7 met betere specs hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Ik wordt een beetje moe van die mensen die constant in PC draden met Mac komen spammen terwijl Mac topics door PC mensen met rust worden gelaten. Hou daar eens mee op aub. Er zijn veel mensen hier die zich hier aan storen.
Wie in een glazen huis woont, moet niet met stenen gooien.

Gert
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten