homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:01
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling
Standaard Welke laptop NIET kopen?

Mijn huidige laptop dient verangen te worden. Nee, dit is géén thread met de vraag welke laptop ik moet kopen en welke specs ik moet hebben. Ik heb alleen wat twijfels over de vermeende betrouwbaarheid van verschillende merken. Er wordt zoveel gezegd en geschreven.

Andermans uitspraken:
"Neem geen ACER laptop; daar krijg je gegarandeerd problemen mee." Tsja, dat is veel gehoord. Ik heb mijn Acer Aspire 3000 nu zo'n 5 of 6 jaar en al die tijd intensief gebruikt en ik heb nu (pas) problemen. Maar in die 5-6 jaar kan er veel met een merk gebeuren...

Eigen aanname:
HP forceert bij z'n consumenten printertjes zo gigantisch veel bloatware op de computer dat het zelfs de prestaties van sommige systemen aantast. Als ik een HP laptop aanschaf zal ik waarschijnlijk ook enorme hoeveelheden HP-bloatware aantreffen.

Andermans uitspraken:
Neem geen DELL; je moet voor service altijd bellen en je kunt niet naar een winkel stappen.
Ja dat klopt. Maar ik heb een aantal jaren geleden van mijn werkgever een Dell gehad. De service bleek prima. Ook als je je laptop naar een winkel brengt ben je hem een aantal dagen kwijt...

Ik kies in dit geval bewust niet voor een Macbook (pro) omdat ik er bepaalde Windows software op moet draaien. Ik heb niet de behoefte om naast de laptop ook nog een losse Win 7 licentie aan te schaffen; dat wordt mij te duur.

Graag uw ervaringen met bepaalde merken laptops en gefundeerde meningen waarom juist wel of niet voor een bepaald merk te kiezen.

(Ik zit zelf te denken aan een budet rond de 800 Euro.)
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:03
Vintage Member

Reputatie: PascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaaldPascalVB wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Welke laptop NIET kopen?

Koop een Toshiba laptop.
Uit statistieken blijkt dat deze het meest betrouwbaar zijn.
Ook Sony VAIO zijn goede laptops.

Acer en HP zijn rommel.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:03
Vintage Member

Reputatie: mrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatiemrfreeze heeft een uitstekende reputatie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duuk Bekijk bericht
Eigen aanname:
HP forceert bij z'n consumenten printertjes zo gigantisch veel bloatware op de computer dat het zelfs de prestaties van sommige systemen aantast. Als ik een HP laptop aanschaf zal ik waarschijnlijk ook enorme hoeveelheden HP-bloatware aantreffen.
Sowieso altijd aan te raden om een 'schone' installatie te doen, ook bij een nieuwe laptop. Zoals je aangeeft installeren de fabrikanten er allerlei onnodige zooi op. (niet alleen HP trouwens)
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:06
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mrfreeze Bekijk bericht
Sowieso altijd aan te raden om een 'schone' installatie te doen, ook bij een nieuwe laptop. Zoals je aangeeft installeren de fabrikanten er allerlei onnodige zooi op. (niet alleen HP trouwens)
De pest is dat je tegenwoordig alleen recovery-disks meekrijgt...
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:08
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Hoi,

Wat je vooral leest op internet zijn natuurlijk vaak de problemen. Mensen die gefrustreerd zijn meer gemotiveerd hun mening her en der te ventileren.

Zowel op mijn werk heb ik een DELL laptop als thuis heb ik een Dell laptop en daar heb ik nooit problemen mee. Overigens hebben ze bij mij op mijn werk alleen Dell computers.

Ik heb ook een HP laptop gehad, ook nooit problemen mee gehad.

ASUS heb ik geen ervaring mee, mijn broertje wel en die werd er niet vrolijk van kan ik mij herinneren.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, maar je kan altijd pech hebben natuurlijk bij een aanschaf.

Johan
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 11:09
Vintage Member

Reputatie: tyros2 wordt hier goed onthaaldtyros2 wordt hier goed onthaald

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalVB Bekijk bericht
Koop een Toshiba laptop.
Uit statistieken blijkt dat deze het meest betrouwbaar zijn.
Ook Sony VAIO zijn goede laptops.

Acer en HP zijn rommel.
Hier ben ik het volledig mee eens en het klopt ook daadwerkelijk.
Mijn schoonzus heeft net een acer gekocht en die valt bijna letterlijk uit elkaar.
Vroeger waren ze beter kwa mechanische opbouw, maar nu ???????
Zelfde geldt voor HP.
Ik hou het op Toshiba. Bij mij komt er niks anders meer binnen.
Heb er nu 2 staan en het is een plezier om mee te werken.
Maar zoals altijd , elk zijn zin .
Dirk
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 12:52
Vintage Member

Reputatie: Rikkirik wordt hier goed onthaald

Ik heb een Toshiba en ben er tevreden van

Henri
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:07
Active Member

Reputatie: josske is op goeie weg

Ik werk nu ook met een acer en heb er nog geen problemen mee gehad... maar ik ben sowieso van plan om mij een mac aan te schaffen binnen een paar jaar. Windows 7 krijg ik gratis op mn school dus dat is mooi meegenomen

PS: stel dat je ook een windows licensie had voor hem op je mac te installeren zou je dan een mac of een pc aanschaffen?

greetz
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:16
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josske Bekijk bericht
stel dat je ook een windows licensie had voor hem op je mac te installeren zou je dan een mac of een pc aanschaffen?
Let's not go there…

Citaat:
Ik kies in dit geval bewust niet voor een Macbook (pro) omdat ik er bepaalde Windows software op moet draaien. Ik heb niet de behoefte om naast de laptop ook nog een losse Win 7 licentie aan te schaffen; dat wordt mij te duur.
Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:34
Vintage Member

Reputatie: DeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatieDeadPoet heeft een uitstekende reputatie

Als je een beetje handig bent met software en besturingssystemen sowieso eerst alles van die laptop gooien. Ik heb een paar maand een nieuwe HP (13" Pavilion dm3) waar ik supercontent van ben (geen muziekcomputer, voor huis-, tuin- en keukengebruik) maar wat daar allemaal opstond was belachelijk.
[je bent zelfs verplicht een bepaalde partitie op die harde schijf met HP-spul op te laten staan of hij start niet meer op]. Soit, alles eraf en zelf W7ult erop en alles werkt pf.

Feature-set is het belangrijkste alsook compatibiliteit met je bestaande hardware.. Firewire is moeilijker vindbaar op laptops me dunkt en als je maar 3 usb-poorten hebt kom je ook al sneller in de moeilijkheden. Een grafische kaart met eigen geheugen heb je niet nodig denk ik en in die HP waar ik nu op schrijf zit zelfs geen optische drive meer in. (wat dan weer bijdraagt tot autonomie)

[m'n vorige 2 laptops waren Fujitsu-Siemens en ook geen vodden mee gehad]

Herwig
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten