homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 22:03
Vintage Member

Reputatie: PCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerdPCDJHENK wordt alom gerespecteerd
Standaard Re: Welke laptop NIET kopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeadPoet Bekijk bericht

[m'n vorige 2 laptops waren Fujitsu-Siemens en ook geen vodden mee gehad]

Herwig
µ

Heb een Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2428 (dual core 2,5GHZ/ 4GB RAM) en werkt prima. Alleen goed moeten zoeken om een geschikte fire-wire kaart te vinden voor mijn laptop.

Problemen met de hardware kunnen ook een gevolg zijn van het geïnstalleerd OS. Of de drivers van de hardware.

Heb onlangs de drivers van de videokaart geupgrade en kreeg problemen in Cubase bij het schakelen tussen verschillende menu's. Telkens een window geactiveerd werd kreeg ik een onderbreking in het geluid. Teruggekeerd naar de oorspronkelijke drivers en geen probleem meer.

Henk
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 22:22
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Hier ook een tevreden Fujitsu-Siemens Amilo-gebruker.

Was mijn eerste laptop en die doet het nu nog, mijn vriendin werkt daar nu op.

Ook zeer tevreden over Dell desktop, kan niets zeggen over hun laptops. Hun service is niet slecht, ze zijn alleen nogal grof soms (als je niets van computers kent vragen ze om je terug te bellen met iemand aan de lijn die er wél iets van kent, komaan!)

IZ.
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 22:43
Vintage Member

Reputatie: Duuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstralingDuuk heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door josske Bekijk bericht
PS: stel dat je ook een windows licensie had voor hem op je mac te installeren zou je dan een mac of een pc aanschaffen?
Lees mijn reactie in de Van PC naar MAC thread om mijn visie op de beide systemen te lezen.

Nee, in dit specifieke geval kies ik secifiek voor een Windows-based laptop.

Ik heb de verschillende reacties gelezen (waarvoor dank!) en zit zwaar te denken aan een Toshiba Satellite L650 170. Eens kijken hoe ik daar mee wegkom.
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 08:10
Vintage Member

Reputatie: plonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerdplonserd wordt alom gerespecteerd

Toshiba zou normaalgezien geen slechte keus kunnen zijn.
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 08:49
Senior Member

Reputatie: Splanky wordt hier goed onthaaldSplanky wordt hier goed onthaald
Thumbs up Re: Welke laptop NIET kopen?

Verschillende kennissen van werken naar volle tevredenheid op een Toshiba; niets mis mee volgens mij. Goed qua prestaties en 'durability'.

Zelf heb ik een Fujitsu Siemens Amilo Pi1505. Een wat oudere laptop (Core Duo T2050; 2,5 gb; 120GB; DVD-/+RW; 15.4"TFT, Firewire, 3 x USB 2.0), maar voldoet nog vollédig aan verwachtingen. Alleen mijn mini-firewire-poort wil ik vervangen door een ExpressCard met een 'grote' firewirepoort.
Maar goed, verder dus al een beestje van enkele jaren oud en behalve de krasjes op de bovenkant (dus níet op 't scherm) een prima ding!

Wat al vaker gezegd is klopt denk ik; tóch een Windows7 Licentie zien te bemachtigen, ding hélemaal leeg maken en die erop zetten!

Groeten!
Splanky
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 18-08-2010, 09:44
Vintage Member

Reputatie: dolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstralingdolfje heeft een prima uitstraling

ben nu met mijn tweede dell laptop bezig. De vorige tegen de 5 jaar gebruikt en die ging overal mee naar toe (heb geen vaste computer op mijn werk en de laptop gaat elke dag weer mee naar huis). Moest van mijn werk een nieuwe aanschaffen en werk daar ondertussen ook weer al ruim een half jaar mee.

Bij ons is Dell laptop de standaard en we hebben er denk ik honderden in gebruik binnen de organisatie. Toshiba staat bij mij ook bekend als zeer degelijke machines.

Ik zou ook adviseren om de laptop geheel opnieuw te installeren, er zit altijd veel zooi op.

Dolf
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 19-08-2010, 07:24
Groupie

Reputatie: jniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstralingjniet heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dolfje Bekijk bericht
ben nu met mijn tweede dell laptop bezig. De vorige tegen de 5 jaar gebruikt en die ging overal mee naar toe (heb geen vaste computer op mijn werk en de laptop gaat elke dag weer mee naar huis). Moest van mijn werk een nieuwe aanschaffen en werk daar ondertussen ook weer al ruim een half jaar mee.

Bij ons is Dell laptop de standaard en we hebben er denk ik honderden in gebruik binnen de organisatie. Toshiba staat bij mij ook bekend als zeer degelijke machines.

Ik zou ook adviseren om de laptop geheel opnieuw te installeren, er zit altijd veel zooi op.

Dolf
Ik heb mijn studio PC in Duitsland gekocht zonder software.... daardoor stuk goedkoper en er staat geen rotzooi op. Deze PC draait wel off-line.

Wellicht ook een idee, aangezien je ook voor al die rotzooi betaald. Je kan het bespaarde geld dan mooi gebruiken voor andere zaken. Je moet dan natuurlijk wel een legale versie van Windows XP of e.d. hebben, of je moet op Linux willen gaan draaien.

Johan
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten