homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 08:40
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling
Standaard Re: muziek pc laten samenstellen in welke winkel?

excuus..
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 08:45
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht
excuus..
Dank je. Het onderwerp ligt blijkbaar gevoeliger dan ooit.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 12:24
Active Member

Reputatie: taifun is op goeie weg

Hola, zo'n hoop vurige reacties had ik nu ook niet verwacht. Ik heb het inderdaad over een Windows pc. Sorry voor de Mac-liefhebbers hoor Ik ben al m'n hele leven bezig met eerst ms-dos en daarna windows. Ik weet hoe ik ze moet tweaken en dus blijf ik erbij.

Een prefab pc moet ik niet om verschillende redenen. Als je zelf samenstelt kan je kiezen groot je HD is, je kan bedanken voor die standaard onboard geluidskaart die toch maar je moederbord zit te verstikken, ook de meegeleverde cd-writer die aan een fantastische snelheid van 48x kan schrijven (maar niet trager!?!) daar heb ik allemaal niks aan... Heb paar jaar terug de laatste 2 Plextors in BelgiŽ gekocht die aan 2x speed kunnen schrijven. Probeer dat nu nog maar 's te vinden?

Als ik een kant-en-klaar configuratie zou kopen zou ik de pc eerst half moeten uiteen halen en dingen vervangen om de boel naar mijn hand te zetten.

En ik zou het interessant vinden om een winkel te hebben waar ik mijn voorwaarden aan een echte persoon kan uitleggen, zodat ik een aanspreekpunt heb (niet zomaar online een configuratie bestellen). Als de pc achteraf niet loopt als een trein dan blijf ik terug gaan naar die winkel tot het in orde is.

Ik ga nu nog eens de thread goed nalezen, want het is moeilijk om de antwoorden op mijn oorspronkelijke vraag hiertussen te vinden Andere suggesties voor winkels zeer welkom !
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 12:46
Vintage Member

Reputatie: Izzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatieIzzy heeft een uitstekende reputatie

Het maakt het makkelijker als een mod zich geroepen voelt om de parallelle discussie er tussenuit te filteren, dan kan jij tenminste het antwoord op jouw vraag duidelijk lezen.

Is maar een suggestie uiteraard, ik ga de mods echt niet vertellen hoe ze hun job moeten doen, dat kunnen ze goed genoeg!

IZ.
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:26
Senior Member

Reputatie: Zaphod is op goeie weg

hi Taifun,

Ha! dat verduidelijkt de zaak een hoop. Goed ook dat je aangeeft dat je voldoende Windows gewend bent om je DAW te tweaken.

Ken je de website Tweakers.net ? Daar zitten zeer kundige mensen op dit onderwerp op het forum, ook op het gebied van DAW. Tevens vind je er best buy guides en zeer uitgebreide reviews van (online) stores, vast ook bij jouw in de buurt.

Laatst gewijzigd door Zaphod; 17-08-2010 om 13:28
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:49
Active Member

Reputatie: taifun is op goeie weg

Merci voor de tip Zaphod! Ik kan er nog bij zeggen dat m'n budget een goeie 1000 euro is. Ik ga niet kijken op 100 euro meer of minder, het moet in orde zijn.
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 13:58
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Als ik me niet vergis, bouwt onze eigenste RidDim PC's voor muziektoepassingen op particuliere basis. De vraag is alleen of hij intussen al boven water is na de triomftocht van Undefined op MarktrockÖ

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 17-08-2010, 15:11
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald

Ik heb net even zelf een eigen setup gemaakt voor vervanging van mijn oude PC met A-merk componenten. Voor 990 euro kun je een i7 930 met 8Gb en 2Tb harde schijf kopen met een stille koeling en een leuk uitziende towercase (wel zonder GPU en Optische drive want die gaan over).

Qua budget moet je dus uit kunnen komen. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat het aanbod overweldigend is en het bijzonder ingewikkeld kan zijn om iets te kiezen waar je content mee gaat zijn.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten