Vergeet je MIDI-stroom. Dit is een aparte stroom van gegevens (NIET audio) en staat volledig los van je mixer. MIDI stuur je bv. uit via de MIDI out van je MC909 naar de IN van de kabels van die Audiophile 2496 (dat zijn die 2 dikke zwarte stekkers aan de break-out kabel van je audiophile). Omgedraaid verstuurt de MIDI out van je Audiophile 2496 gegevens naar de MIDI in van je MC909. Dit heeft totaal niks met de audio stroom van je mixer te maken.
Je kunt met je huidige setup weldegelijk audio en midi combineren. Audio van/naar je mixer via de audiophile en midi van/naar je MC909 via de Audiophile. Dit zijn 2 losse stromen die totaal niks met elkaar te maken hebben.
Laat de Digitech maar lekker zitten waar die zit.

Moet erbij vermelden dat ik je mixer verder niet zo ken, alleen weet ik dat het een kleine van Behringer is. Dus help me even als ik verkeerd zit.
Je hebt dus 2 stereo-outputs (main out/ctrl-room out) op de 602A (had ik verkeerd gelezen, dacht dat je alleen een ctrl-room out had). In dat geval zou ik toch de main-out dan ook blijven gebruiken voor naar je speakers. De Ctrl-room-out dan naar de 2 stereo-ins van je Audiophile. Kan ook omgedraaid hoor. So far so good. De mic plug je gewoon in je mixer. Als je nu niet voldoende volume krijgt bij het opnemen van je stem, dan zou ik een pre-amp tussen je mic en je mixer plaatsen. Hier ben ik niet zo in thuis, maar ik zou wel kiezen voor een kwalitatief goede pre-amp!! Mensen als Waxx en Pixie hebben daar veel meer verstand van dan mij, en kunnen je misschien adviseren welke?! Of gebruik even de search functie van deze site en type dan iets van 'pre amp' ofzo in. Staat beslist wel wat voor je bij.
Volgens mij zijn dan je problemen verder opgelost... :-?
Anders horen we het wel!!! :-)