| Overige audio hardware Discussies over audio apparatuur en instrumenten in de homestudio, voor zover ze niet passen in de andere hardware subfora. |

03-10-2006, 20:33
|
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
imac
Hey,
even een vraagje. Een Imac 2,16-GHz Intel Core Duo 2 20" scherm. Is dit nu heel handig voor audio-opname? Stel je sluit hier een audio-interface met 8 ingangen aan met firewire 400. Gaat dit allemaal voldoende en goed werken? Of moet je eerder gaan sparen voor een Mac Pro (met PCI, apart scherm, updatebaar,...) Wat hebben jullie voor advies?
Mvg,
Bram
|

03-10-2006, 23:54
|
 |
Vintage Member
|
|
|
|
Re: imac
ik zou niet op een imac werken voor audio, want dan heb je zeker geen pci mogelijkheden (voor bepaalde soundcards en dsp chips aan te sluiten) en het systeem is niet uitbreidbaar.
een macpro of een desktop pc of server zijn nog altijd de beste oplossingen qua flexibiliteit en uitbreidbaarheid. Ze zijn meestal ook iets krachtiger dan laptops of iets als een imac.

06-10-2006, 10:11
|
 |
Senior Member
|
|
Reputatie: 
|
|
bram
ik werk op een i-mac 1,9ghz en 1,5GB ram - met cubase sx1
achteraf gezien zou ik het niet meer doen en voor een G5 - of nu Mac Pro gaan , met 3 a 4 GB ram
( midi is geen probleem , maar bij het editen van veel audio durft de imac vast te lopen of wil hij een bepaalde file niet meer openen )
je weet natuurlijk nooit zeker waar het aan ligt, maar professioneel werk ik op een G5 - met zware tekenprogramma's - en die heeft het nog nooit laten afweten ...
gr,
jan
|

09-10-2006, 19:41
|
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Maar de nieuwe Imacs zijn toch ingericht met intel dual cores, maw veel sneller en stabieler, zou ik dan alleen niet meer geheugen pakken dan 1GB? Ik ben van plan op te nemen met 8 sporen tegelijkertijd. Ik kan niet aannemen dat de nieuwe Imacs zo snel vastlopen.
|

09-10-2006, 19:59
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hier staat een review van de intel imac als audiocomputer:
http://www.soundonsound.com/sos/jun06/articles/intelimac.htm
Het kan wel zijn dat je daarvoor het artikel moet kopen.
Heb zelf ook getwijfeld tussen de imac en mac pro. Heb dan uiteindelijk voor de mac pro gekozen wegens:
- snelheid: logic pro gebruikt de 4 cores optimaal
- uitbreidbaarheid kwa pci-express, geheugen en harde schijven
De imac zelf is prijs/kwaliteit intressant model voor een beginnende muzikant. Ik dacht dat de persoon van Hooverphonic thuis een imac gebruikte om muziek te componeren, dus het is wel degelijk mogelijk.
|

09-10-2006, 20:06
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
dubbelpost.
[ Bewerkt door kurt on 9/10/2006 21:07 ]
|

09-10-2006, 23:07
|
 |
Vintage Member
|
|
|
|
toch niet, ik zag in een reportage verleden jaar dat het een groot macscherm was, de computer zelf was niet zichtbaar, maar ik neem aan dat het een G4 of G5 was

10-10-2006, 10:49
|
|
Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Hoi,
ik heb sinds juni een laptop gekocht. Eerst wilde ik ook een imac, maar heb toch een windhoos apparaat gekocht (HP Pavilion dv 5000, 1.83Ghz Dualcore, 1 gb, 100 GB harddisk, 1x Firewire, 3x USB). Omdat ik er meer "software" voor kon krijgen. Ik heb een Motu Traveler soundcard, en dit bevalt heel goed. Ik neem op in cubase sx 2.2 en 8 sporen simultaan lukt makkelijk. En binnenkort ga ik proberen of 16 sporen simultaan gaat lukken. Moet alleen nog extra pre-amps kopen. En ik heb ook een externe HD, die wel 7200 toeren draait (i.p.v 5400). Bij het mixen ook nog geen problemen gehad met het gebruik van effecten en compressie etc.
Misschien heb je hier wat aan.
Groeten, Nielzz
|

10-10-2006, 11:16
|
|
Active Member
|
|
Reputatie: 
|
|
Citaat:
waxx wrote:
toch niet, ik zag in een reportage verleden jaar dat het een groot macscherm was, de computer zelf was niet zichtbaar, maar ik neem aan dat het een G4 of G5 was
|
Het is een mix ;-) power mac g4, ibook g4, imac en een powerbook.
meer info op:
http://www.apple.com/nl/pro/music/hooverphonic/
|

06-01-2007, 01:18
|
 |
Vintage Member
|
|
Reputatie:  
|
|
Dag mensen, ik heb eerst een tijdje zonder lid te zijn gelezen over i-Mac enzo. Ik neem muziek op en speel dus zelf ook, vroeger nam ik op pc op, of laptop (XP) Ik neem op in dezelfde ruimte dus pc en laptops zijn lawaaibakken. Ik heb buiten het voor en tegen in de forums van mac of gewone pc ook in de muziekwinkel geweest die ik niet zal en mag vernoemen maar die studio's inricht enzo. Die mensen moet je niet afkomen met pc's enzo . Proffesioneel werkt men met Mac's nog altijd meestal, zowel op grafisch, muziekgebied, video. Ik heb nu toch een iMac bestelld en dit is een van de laatste nieuwe nu, dus een 20 inch/2,16 Ghz. Dual. Ik heb het zien werken en dat ging super, mijn pc die ook duur was en mac daartegen niet meer zo duur die zweette, je mag niks anders doen erop of je hebt prutsen, laptop v.h zelfde en die is ook niet stil. De imac was niks te horen, je koopt een scherm als het ware en alles is uit één stuk op voet, compact enz .. en dat is ook interessant bij weinig plaats.
Ik hoop er tevreden van te zijn maar ik heb er wel vertrouwen in, als professionelen het gebruiken waarom zou het dan niet voor onze homestudio goed zijn. Van pc's heb ik mijn bekomst en op den duur ben je met die windows toestanden meer geld kwijt. Bill Gates heeft ten slotte slecht afgekeken indertijd van Mac en hij zal het nooit goed krijgen
;-)
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|