homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Outboard hardware

Mededelingen

Outboard hardware Een rubriek voorbehouden aan outboard hardware, zoals mixers, compressors, reverbs, equalizers, andere effecten.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 18:16
Senior Member

Reputatie: steeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaaldsteeljj wordt hier goed onthaald
Standaard Met welke controller voor Cubase 5 heb je geen muis en toetsenbord meer nodig?

Bestaat zoiets?
Of hoogstens iets opstarten met keyboard en muis , maar verder alles met controller.
Groet, Johan
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 18:39
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Met welke controller voor Cubase 5 heb je geen muis en toetsenbord meer nodig?

Met de oude Steinberg Houston kan je veel, maar voor het editten van parts ga je toch nog steeds je muis nodig hebben hoor.
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 19:43
Moderator

Reputatie: kamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatiekamer21 heeft een uitstekende reputatie
Standaard Re: Met welke controller voor Cubase 5 heb je geen muis en toetsenbord meer nodig?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pixie Bekijk bericht
Met de oude Steinberg Houston kan je veel, maar voor het editten van parts ga je toch nog steeds je muis nodig hebben hoor.
Altijd veel plezier van gehad, totdat ik deze aan Pixie verkocht .
Heb nu een Tascam US-2400, 24 faders, maar buiten panning, solo, mute, de faders en de transportfuncties (start/stop/record/...) kan het ding het toetsenbord en muis niet overbodig maken!
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 20:31
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

nooit meer een muis en toestenbord nodig
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 30-07-2010, 00:48
Member

Reputatie: jazztronauts is op goeie weg

van Euphonix heb je de MC Pro en System 5-MC controllers waarin een keyboard en muis (trackball) ingebouwd zijn. wel niet goedkoop!

Ik maak ook zelf gebruik van een Houston (met Nuendo) en deze is echt vrij diep geintegreerd. Enig nadeel is dat hij buiten Cubase en Nuendo niet met andere programma's werkt maar voor de prijs die je er nu 2de hands voor betaalt mag dat geen belemmering zijn! Wat ik nl zeer handig vind is dat je met het numerieke gedeelte tot 99 commando's kunt programmeren waardoor je veel minder in de verschillende menu's hoeft te zitten.
Met citaat reageren
  #6 (permalink)  
Oud 30-07-2010, 00:57
Member

Reputatie: MrFranky is op goeie weg

Ook een echte grapjes e gij .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mesadude Bekijk bericht

nooit meer een muis en toestenbord nodig
Met citaat reageren
  #7 (permalink)  
Oud 30-07-2010, 07:24
Senior Member

Reputatie: homestudio is op goeie weg

Hey Johan,

ik werk met een M-Audio ProjectMix I/O.
Je kan er veel mee doen zonder je muis of toetsenbord aan te raken, maar ik betrap me erop dat ik toch stiekum veel met muis en toetsenbord bezig ben.

Greetz,
Boss
Met citaat reageren
  #8 (permalink)  
Oud 01-08-2010, 11:31
Senior Member

Reputatie: Rein is op goeie weg

Ik heb in het verleden ook eens een Tascam US2400 gekocht, maar heb hem toch terug verkocht omdat ik er mezelf op betrapte ook nog steeds met m'n toetsenbord en muis bezig te zijn.

Gr
Reinout
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 01-08-2010, 22:34
Senior Member

Reputatie: doubleb wordt hier goed onthaalddoubleb wordt hier goed onthaald

Ik gebruik een Mackie HUI. Op ebay soms voor een redelijke prijs binnen de EU.
Echter.. ik ken niemand die met een controller zijn muis/trackball verkocht heeft.. werkt toch altijd sneller met de muis voor de meeste zaken.
Dingen als jogwheel, muten en solo is wel handig met een controller. Voor de rest gebruik ik hem met name als oversized "big knob"
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 06-08-2010, 18:36
Member

Reputatie: kherme is op goeie weg

na 20 jar producen werk ik nog altijd met toetsenbord en muis ,dus denk dat zoiets niet bestaat?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten