homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Computer hardware

Mededelingen

Computer hardware De juiste computer hardware kiezen voor recording doeleinden is niet altijd eenvoudig. Hier kan je alle computer-hardware vragen en ervaringen kwijt.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #31 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 21:37
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Samenstelling nieuwe DAW computer. Suggesties altijd welkom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
<knip>
Het certificatie programma van Microsoft draait niet om techniek, maar om geld. Een fabrikant die een driver wil laten certifiŽren, betaalt daar flink voor en die driver wordt NIET getest. Daarom zijn er ook nog steeds veel ongecertifieerde drivers.
Dat klopt dus niet wat je zegt. WHQL Testing - Wikipedia, the free encyclopedia
Er worden wel degelijk drivers getest door microsoft zelf. En ja het is duur maar het blijft een bedrijf dus die willen ook nog wat verdienen.

Citaat:
Daarom is het een immens voordeel als de gebruiker geen driver hoeft te installeren omdat die al in het systeem zit. In principe is die driver dan ook altijd up-to-date omdat de updates meekomen met de systeemupdates.
Het verschil blijft nihil en het is ook onnodig mensen bang maken dat ze geen hardware mogen kopen die eigen drivers nodig hebben.

Het is wel belangrijk dat er streng op wordt toegezien want er wordt soms flink afgerotzooid met drivers *kuch*Yamaha*kuch*.
Met citaat reageren
  #32 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 21:48
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Phonic: afblijven
Studiolive: klinkt goed maar is firewire en heeft geen adat
Yamaha, ik hoor niet graag die killige preamps.
Ik vind het niet kil, eerder neutraal. Ze komen behoorlijk dicht in de buurt van m'n Prism hoor. Alleen Yamaha support is slecht dus daarom zou ik er niet voor gaan.

Citaat:
Als het louter voor opname is, is een Tascam DM3200 ook een optie. Deze klinkt naar mijn mening beter dan yamaha.
Dat vinden meer mensen. Ik vind de bediening zelf niet optimaal intuitief. Maar het is een goede allrounder.

Citaat:
maar waarom wil je eigenlijk een mengtafel hebben?
Dit drijft de prijs gevoelig op, en is voor homerecording alleen geen echte meerwaarde. Je kunt beter goede losse preamps gebruiken.
Kan natuurlijk zijn dat je dit ook voor live versterking wil gebruiken.
... Maar anders zie ik het nut van een digitale mengtafel niet in.
Ik vind het ideaal hoor. En veel opties, bescheiden afmeting, instellingen opslaan, veel knoppen, en digitaal van/naar je computer. Klank is wel wat minder dan een analoge tafel maar daar kan ik wel mee leven.

Phonic en presonus zou ik ook niet voor gaan maar als je een beperkt budget hebt en niet te kritisch dan valt het best wel mee.

Citaat:
Voor dezelfde prijs en zelfs minder, heb je 3 preampmodules die beter klinken dan gelijk welke lowbudget digitale tafel.
Dan mis je wel weer knoppen en EQ/compressie/gates en bussen. Dat zou ik niet zo fijn vinden.
Met citaat reageren
  #33 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 21:57
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Dat klopt dus niet wat je zegt. WHQL Testing - Wikipedia, the free encyclopedia
Quote van die pagina:

Citaat:
Windows Hardware Quality Labs testing or WHQL Testing is Microsoft's testing process which involves running a series of tests on third-party (i.e. non-Microsoft) hardware or software, and then submitting the log files from these tests to Microsoft for review. The procedure may also include Microsoft running their own tests on a wide range of equipment, like different hardware and different Microsoft Windows editions.
Het is de fabrikant die de testen doet en vervolgens de logs doorgeeft aan Microsoft. Microsoft KAN testen, maar doet het in de praktijk NIET.

Maar droom rustig verder hoor.
Met citaat reageren
  #34 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 22:22
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyrano Bekijk bericht
Quote van die pagina:
Het is de fabrikant die de testen doet en vervolgens de logs doorgeeft aan Microsoft. Microsoft KAN testen, maar doet het in de praktijk NIET.
Die bewering kan je niet hard maken dus is volkomen zinloos. En in de praktijk klopt dat ook niet want Windows 7 is stabiel. Mede omdat je er alleen maar certificeerde drivers op kan installeren. Dan is wel het grote nadeel is dat je oudere hardware niet kan overzetten als er geen geschikte drivers voor bestaan.
Met citaat reageren
  #35 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 22:27
Limited

Reputatie: Mesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstralingMesadude heeft een prima uitstraling

Citaat:
Die bewering kan je niet hard maken dus is volkomen zinloos. En in de praktijk klopt dat ook niet want Windows 7 is stabiel.
stabielER.. laat het ons daar op houden..

op de 2 maand dat'k mijn laptop (Thinkpad) van't werk heb (erg clean, geen rommel, enkel officiele software voor't werk..) is hij toch al een keer of 5 gecrasht..

wat inderdaad beduidend minder is dan vorige windowsversies..
Met citaat reageren
  #36 (permalink)  
Oud 28-07-2010, 23:53
Vintage Member

Reputatie: cyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerdcyrano wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Die bewering kan je niet hard maken dus is volkomen zinloos.
Wat baten kaars en bril als den uil niet zien wil?

Met andere woorden; deze discussie is compleet zinloos aan 't worden. Ik ga hier dus verder niet meer op ingaan.
Met citaat reageren
  #37 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 08:29
Junior Member

Reputatie: activ8 is op goeie weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PascalVB Bekijk bericht
Met een Matrox M-Series kaart kan je met 1 kaart 8 monitors aansturen.
Dus geen geklungel met verschillende kaarten
Enig idee waar je die in BelgiŽ kan vinden ?
Met citaat reageren
  #38 (permalink)  
Oud 29-07-2010, 19:33
Junior Member

Pc is besteld, nu de rest nog.
Met citaat reageren
  #39 (permalink)  
Oud 30-07-2010, 20:40
Junior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederic Bekijk bericht
Zal wel perfect draaien.

Voor audiohardware zou ikeen RME Raydat kaart nemen, en een externe preamp met AD/DA conversie zoals de focusrite octopre MK2.
De RME Raydat lijkt me wel wat.
Wat zijn andere (niet te dure) alternatieve om te combineren met de RME Raydat ?
De bedoeling is vooral te producen en minder opname te doen.
Zijn er ergens goede schema's te vinden hoe je het beste alles met elkaar via ADAT aansluit ?
En wat gebruik je dan als MIDI interface ?
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten