homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Hardware > Audio Interfaces en standalone recorders

Mededelingen

Audio Interfaces en standalone recorders Zowel audio en midi interfaces (geluidskaarten) als zelfstandige opnamesystemen worden besproken in deze zone.

Reageren

LinkBack Discussietools Weergave
  #11 (permalink)  
Oud 30-07-2010, 07:53
Vintage Member

Reputatie: slagboom wordt hier goed onthaaldslagboom wordt hier goed onthaald
Standaard Re: Apogee Symphony I/O

Ik denk eerder dat je het mag vergelijken met Prism, Lavry, Weiss, Cranesong etc.. Die andere merken zijn ook niet verkeerd maar geen absolute top kwaliteit.
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 31-07-2010, 16:28
Senior Member

Reputatie: Foesters is op goeie weg

Cranesong geen topkwaliteit ?
Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 01-08-2010, 09:15
Senior Member

Reputatie: SoundReplay is op goeie weg

Als ik het goed begrijp kan je de Symphony dus via USB2 aansluiten, maar als je minder latency wil moet je eigenlijk nog de Symphony 64 PCIe card hebben (en dan heb je ook 64i/o).

Dus 5685$ Symphony + 1000$ PCIe + 500$ Logic = 7.185$ (exclusief Mac Pro van 5.000$)

Kan je dan niet beter voor een Pro Tools HD systeem gaan?

Ik vraag mij af of deze nieuwe convertor beter is dan hun X-series range? En waarom enkel USB aansluiting en geen firewire? USB3 komt er trouwens aan binnenkort...

Dirk
Met citaat reageren
  #14 (permalink)  
Oud 01-08-2010, 14:39
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoundReplay Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp kan je de Symphony dus via USB2 aansluiten, maar als je minder latency wil moet je eigenlijk nog de Symphony 64 PCIe card hebben (en dan heb je ook 64i/o).

Dus 5685$ Symphony + 1000$ PCIe + 500$ Logic = 7.185$ (exclusief Mac Pro van 5.000$)

Kan je dan niet beter voor een Pro Tools HD systeem gaan?

Ik vraag mij af of deze nieuwe convertor beter is dan hun X-series range? En waarom enkel USB aansluiting en geen firewire? USB3 komt er trouwens aan binnenkort...

Dirk
De vraag is, hoeveel I/O heb je dan op dat 7k Symphony systeem?

Mij lijken ze dezelfde fouten te maken als Digidesign destijds met de 192: veel marketing voor een te duur geprijsd product, semi-modulaire aanpak (met naar mijn mening onlogische modules) aanpak, én ventillator ingebouwd.

Natuurlijk ben ik bevooroordeeld: voor nog geen 2000 euro heb je bij SSL een 48 I/O (24 analoog I/O, 24 digitaal I/O) systeem dat qua convertie kan wedijveren met Apogee. Ok, de SSL klinkt neutraler, de Apogee heeft een kleurtje, het is maar wat je wil in multi-channel convertors

De latency van het SSL systeem is vergelijkbaar met Symphony (32 samples als je wil), maar je hebt wel de aansluitingen op industry standard MADI, een open formaat dat iedere fabrikant kan implementeren. Je bent dus zeker van blijvende compatibiliteit, ook al veranderen er zaken in je setup. Dat is bij Symphony en PT-HD wel iets anders...
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 00:37
Vintage Member

Krijg een beetje dubbel gevoel bij alles. Apogee die blijkbaar mikt op de mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is als het maar met hun computer (Mac) werkt en exclusief is.
Daar zijn ze prima in geslaagd maar voor de mensen die wat meer rond kijken zijn er meer dan genoeg alternatieven.

Matthew we weten nu wel dat jij heel graag zoveel mogelijk SSL verkoopt.
Met citaat reageren
  #16 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 09:51
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slagboom Bekijk bericht
Krijg een beetje dubbel gevoel bij alles. Apogee die blijkbaar mikt op de mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is als het maar met hun computer (Mac) werkt en exclusief is.
Daar zijn ze prima in geslaagd maar voor de mensen die wat meer rond kijken zijn er meer dan genoeg alternatieven.

Van een dubbel gevoel gesproken: een stelling die steunt op ergernis, heeft zelden waarde als argument.

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #17 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 10:07
Vintage Member

Reputatie: Mathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstralingMathew Lane heeft een prima uitstraling

Citaat:
Ik zet mijn positie er duidelijk bij, dat lijkt me niet meer als correct. Ieder moet voor zichzelf maar de luistertest doen en de rekening maken. Het kan nooit kwaad van een kader te scheppen met de plaats van die Symphony I/O op de markt qua prijs en I/O.

Zoals je wel weet is ons uitgangspunt niet: blindelings zoveel mogelijk verkopen van het populairste merk of item op de markt, dan deden we wel andere merken Wij gaan uit van hetgeen we zelf goed vinden en zelf gebruiken.
Met citaat reageren
  #18 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 18:40
Vintage Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertvanhoof Bekijk bericht
Van een dubbel gevoel gesproken: een stelling die steunt op ergernis, heeft zelden waarde als argument.
Nu wel dan?

Edit:
(Want ik interpreteer dat je wel op zeer diplomatieke manier kenbaar maakt dat je het niet met me eens bent. Vandaar mijn vraag of ik het goed geinterpreteerd heb.)

Laatst gewijzigd door slagboom; 02-08-2010 om 19:12
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 19:35
Vintage Member

Reputatie: gertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerdgertvanhoof wordt alom gerespecteerd

Citaat:
(Want ik interpreteer dat je wel op zeer diplomatieke manier kenbaar maakt dat je het niet met me eens bent. Vandaar mijn vraag of ik het goed geinterpreteerd heb.)
Ik ben het met je eens in de mate dat ik vind dat dit toestel objectief gezien (prijs, ontwerp, voorzieningen…) nogal wat te wensen overlaat. Met de "duiding" die je daaraan vastkoppelt, ga je wat mij betreft nogal kort door de bocht en schilder je Mac-gebruikers af als kritiekloos elitair koopvee, bij wie het 'm allemaal om de exclusiviteit te doen is. Dat segment van de markt wordt overigens met de iPad voor een luttele 500 euro al ruimschoots op zijn wenken bediend…

Groetjes,
Gert
Met citaat reageren
  #20 (permalink)  
Oud 02-08-2010, 19:48
Vintage Member

Een kleine nuancering mijnerzijds. Het gaat mij niet zozeer om het positioneren tov merken maar meer het positioneren als 'mode artikel'. Alsof het uberhaupt een cruciaal argument zou zijn om voor een high-end AD/DA te kiezen. Kwaliteit hoort op de onwrikbare eerste plaats te staan en de rest is allemaal bijzaak. Misschien dat mensen het daar maar gedeeltelijk mee eens zijn maar daar is de markt ook naar.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten