homerecording.be forum

Ga terug   homerecording.be forum > Basisinformatie (home)recording > Beginners-forum

Mededelingen

Beginners-forum Een vriendelijke plek waar beginnende homerecorders met hun vragen terechtkunnen. Belangrijk! Lees voor je begint te posten onze "verplichte kost" en "veelgestelde vragen" door. Neem ook de tijd om te zoeken of je vraag al niet eerder beantwoord werd. Als je die moeite doet helpen we je graag verder.

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 24-09-2006, 22:11
Junior Member

Reputatie: Lermigniaus is op goeie weg
Standaard Midi horen via audio/midi interface

Beste leden,

Wederom een vraag van een groentje...

Ik heb onlangs een nieuwe audio/midi interface gekocht, Terratec Phase 26 usb. Deze aangesloten via usb op men laptop (AMD Sempron 3600) en gebruik hem in combinatie met Cakewalk Home studio XL. Wat opname van audio tracks betreft, geen probleem, prima kwaliteit, geen storingen of twitches.

Ik beluister het geheel voorlopig via de hoofdtelefoon ingang op de Terratec. De monitors zijn onderweg...
Wanneer ik echter de midi bestanden van Cakewalk Home Studio wil afspelen, hoor ik niets via de hoofdtelefoon uitgang van de Terratec. Selecteer ik bij de midi instellingen echter Microsoft wavetable, dan kan ik wel alles via men laptop beluisteren.

Mijn vraag was dus of het in het geheel wel mogelijk is om ook midi bestanden via de hoofdtelefoon uitgang te beluisteren van de Terratec? Of zie ik me genoodzaakt om een hardware synth workstation te kopen? Want ik had bij voorkeur eerst met een aantal soft synths willen werken, eventueel in combi met een midi controller keyboard.
Uiteindelijke doel zou zijn om aan de audio tracks wat midi tracks toe te voegen met strijkers ea geluiden.

Alvast bedankt voor de reactie!
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 24-09-2006, 22:33
Moderator

Reputatie: Pixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomstPixie heeft een prachtige toekomst
Standaard Re: Midi horen via audio/midi interface

Ik heb geen idee hoe het werkt bij Cakewalk, maar om in het algemeen geluid te horen bij midi, moet je de midi toewijzen aan iets dat geluid kan produceren.
Dit kan een midi-module zijn, een VST-instrument, of, zoals je al gemerkt hebt, de Microsoft Wavetable.
In tegenstelling tot Audio, bestaat midi enkel uit digitale data die moet ge´nterpreteerd worden door iets dat overweg kan met deze data.
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten